حمایت از سرمایه گذاران با هدف توسعه گردشگری در دریاچه ارومیه

به گزارش سبزا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: این اداره کل در راستای توسعه گردشگری دریاچه ارومیه از کسانی که تمایل به سرمایه گذاری دارند، حمایت می نماید.

حمایت از سرمایه گذاران با هدف توسعه گردشگری در دریاچه ارومیه

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان غربی، جلیل جباری با اشاره به اهمیت دریاچه ارومیه در توسعه گردشگری گفت: در تابستان سال گذشته بسیاری از مسافران برای بازدید از دریاچه ارومیه به این استان سفر نموده بودند که این مسافران تنها محدود به استان های همسایه نمی شد بلکه از تمام استان های کشور نیز برای مشاهده احیای دوباره دریاچه ارومیه آمده بودند.

او با بیان اینکه در حال حاضر چند مجتمع تفریحی و گردشگری در حال ساخت در حاشیه دریاچه ارومیه وجود دارد، اضافه نمود: با توجه به هماهنگی اجرا شده میان دستگاه های دولتی مبنی بر ساماندهی سواحل گردشگرپذیر دریاچه ارومیه، این اداره کل در سال گذشته با خرید کانکس های سرویس بهداشتی و دوش های سیار و نصب آن در منطقه کاظم داشی ارومیه که یکی از سواحل پرتردد دریاچه ارومیه بوده، مشارکت نموده است. همچنین اقداماتی برای محوطه سازی و افزایش ظرفیت پارکینگ خودروها و نصب سطل های زباله اجرا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با اشاره به نصب 30 دستگاه کانکس در سواحل دریاچه ارومیه، اضافه نمود: برای تهیه این کانکس ها مبلغ چهار میلیارد ریال هزینه شده و این کانکس ها سازگار با محیط زیست و دارای چاه های حمل و نگهداری فاضلاب هستند که به منظور حفظ و نگهداری و استفاده بهینه از آن ها به دهیاری روستای گوورچین قلعه واگذار شده است.

او اظهار کرد: در سال گذشته جهت دسترسی به این بخش از ساحل دریاچه ارومیه یعنی از طرف گورچین قلعه به طول دو کیلومتر تعریض و آسفالت شد. 12 آلاچیق نیز در این مکان نصب و محوطه سازی در این مکان انجام شد، سال جاری نیز این اقدامات ادامه دارد.

جباری با اشاره به احداث کمپینگ گورچین قلعه مشتمل بر آلاچیق، دیوارکشی و سنگ فرش محوطه، توضیح داد: ساخت این کمپینگ 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و کوشش می گردد کار ساخت آن به اتمام برسد.

پارک ملی دریاچه ارومیه شامل 102 جزیره عظیم و کوچک که مهم ترین آن ها جزیره کبودان یا قویون داغی به مساحت 3125 هکتار و زیستگاه قوچ و میش ارمنی و جزیره اشک به مساحت 2570 هکتار زیستگاه اصلی گوزن زرد ایرانی بوده و در سال 1352 در فهرست پارک های ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 837

به "حمایت از سرمایه گذاران با هدف توسعه گردشگری در دریاچه ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از سرمایه گذاران با هدف توسعه گردشگری در دریاچه ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید