حمایت از 80 ایده و طرح دانشجویی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

به گزارش سبزا، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر سروش صادق نژاد رئیس اداره انجمن های علمی و دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در نشست دبیران مجامع اتحادیه انجمن های علمی و دانشجویی، گفت: ضروری است دانشجویان ایرانی با علم روز جهان در انجمن های علمی و دانشجویی آشنا شوند و این مهم در دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سال 83 با حمایت ویژه از انجمن های علمی و دانشجویی به صورت جدی دنبال گردیده است.

حمایت از 80 ایده و طرح دانشجویی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

وی اضافه کرد: در حال حاضر 17 انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با توجه به رشته ها و گرایش های مختلف وجود دارد ضمن اینکه چهار انجمن علمی و دانشجویی بین رشته ای هم از سال گذشته در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تأسیس گردیده است.

رئیس اداره انجمن های علمی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر توضیح داد: این دانشگاه اولین دانشگاهی در ایران محسوب می گردد که مجوز اداره انجمن های علمی و دانشجویی را از وزارت علوم دریافت نموده است.

صادق نژاد با بیان اینکه در چهار بخش مختلف حمایت های لازم از انجمن های علمی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر صورت می گیرد، گفت: بخش رویداد و مسابقات، بخش آموزش، بخش پژوهش، کارآفرینی و ارتباط با صنعت و همچنین بخش روابط عمومی و نشریات این چهار بخش است.

وی گفت: از سال گذشته از 80 ایده و طرح دانشجویی در انجمن های علمی و دانشجویی حمایت نموده ایم ضمن اینکه این انجمن ها ارتباط خوبی با مراکز علم و رشد دانشگاه صنعتی امیرکبیر برقرار نموده اند.

رئیس اداره انجمن های علمی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: در حال برنامه ریزی برای تأسیس نسل دوم انجمن های علمی و دانشجویی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستیم و برهمین اساس می کوشیم فارغ التحصیلان این دانشگاه را برای یاری به دانشگاه و دانشجویان در پلی تکنیک بازگردانیم.

وی توضیح داد: باشگاه دانش آموزی دانشگاه پلی تکنیک تهران توجه ویژه ای به دستاوردهای آنان داشته و ارتباط ویژه ای را با خانواده های آنان برقرار و از ایده های آنها حمایت نموده ایم.

صادق نژاد گفت: در چهار سال گذشته 15 هزار دانش آموز از دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازدید نموده و با فعالیت های این دانشگاه آشنا گردیده اند و به دلیل همین ارتباط خوب بوده است که بعداز برگزاری هشت دوره جشنواره رباتیک دانشجویی موفق گردیده ایم مدرسه رباتیک دانش آموزی وابسته به دانشگاه صنعتی امیرکبیر را راه اندازی کنیم.

رئیس اداره انجمن های علمی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در انتها گفت: تاکنون سه نشست از اتحادیه انجمن های علمی و دانشجویی سراسر کشور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار گردیده و هفت عضو انجمن های علمی و دانشجویی دانشگاه امیرکبیر موفق گردیده اند به عنوان اعضای اصلی و علی البدل این اتحادیه انتخاب شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 34

به "حمایت از 80 ایده و طرح دانشجویی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از 80 ایده و طرح دانشجویی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید