خبرنگاران تعداد افراد مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی به 30 نفر رسید

به گزارش سبزا، ارومیه- خبرنگاران- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: 30 بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده که از این تعداد یک نفر فوت نموده است.

خبرنگاران تعداد افراد مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی به 30 نفر رسید

رسول انتظارمهدی روز آدینه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران افزود: تا به امروز نمونه آزمایشگاهی 231 بیمار در آذربایجان غربی دریافت شده است.

وی افزود: از این تعداد پاسخ آزمایش 30 نفر مثبت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه از امروز، آدینه آزمایش مربوط به کرونا در ارومیه انجام می گردد و همین امر سرعت دریافت پاسخ آزمایش ها را افزایش می دهد، اعلام کرد: نتیجه بعضی آزمایش های ارسالی به تهران هنوز اعلام نشده که البته تعداد زیادی از آنها منفی خواهد بود.

وی اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته آزمایش نمونه 18 نفر در آذربایجان غربی مثبت اعلام شده که امیدواریم این فرایند در روزهای آینده سرعت کمتری یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: از کل افراد کرونا مثبت در آذربایجان غربی متاسفانه یک نفر جان خود را از دست داده، 9 نفر از بیمارستان ترخیص شده و 20 نفر دیگر بستری هستند.

به گزارش خبرنگاران شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین شروع شد و تا به امروز هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، چهار هزار و 747 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، 124 نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 779

به "خبرنگاران تعداد افراد مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی به 30 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعداد افراد مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی به 30 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید