خبرنگاران فراوری نانوپوشش برای حفاظت تلفن های همراه از گزند ویروس

به گزارش سبزا، تهران- خبرنگاران- یک شرکت چینی فعال در حوزه فناوری نانو پیروز به فراوری نانوپوششی شد که می تواند آلودگی سطح تلفن همراه را از بین ببرد، این پوشش برای حذف آلودگی های ویروسی نیز قابل استفاده است.

خبرنگاران فراوری نانوپوشش برای حفاظت تلفن های همراه از گزند ویروس

به گزارش روز چهارشنبه ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، شرکت نانوفیکسیت ونچرز (Nanofixit Ventures) از ترکیبات نقره و دی اکسید تیتانیوم برای فراوری لایه محافظ استفاده می نماید، ترکیباتی که به دلیل خواص آنتی باکتریال و ضدویروس شهرت دارند.

بعضی مدعی هستند که تلفن های همراه به عنوان بخش جدایی ناپذیر زندگی تلقی می شوند به طوری که ما تلفن خود را در طول روز همواره به همراه داریم و هرکجا که می رویم تلفن همراه در کنار ما است.

با توجه به این که ما در طول روز به کررات از تلفن همراه استفاده می کنیم و تماس مستقیم و فیزیکی با تلفن همراه داریم، در نتیجه تلفن های همراه می توانند منبع آلودگی به ویروس کووید 19 باشد.

کریس هلگسن مدیرعامل این شرکت در مورد این محصول گفت: ما باید ببینیم آنچه که هر روز با خود حمل می کنیم، می تواند جمعیت بالایی از باکتری ها و ویروس ها را به خود جذب کند، تحقیقات نشان می دهد تلفن های همراه به طور معمول در حدود 25 هزار واحد باکتری در هر اینچ مربع دارند، براساس یک تحقیق دیگر، تلفن های همراه حتی از یک جایگاه توالت معمولی نیز آلوده تر هستند.

وی اظهار داشت: شرکت نانوفیکسیت محصولاتی فراوری نموده که برای محافظت از سطوح ادوات استفاده می گردد، این محصولات، سطح تلفن همراه را از گزند خراش و شکستگی مصون می دارد، از سوی دیگر، محصولاتی ارائه نموده که بتواند مشکل آلودگی گجت ها را نیز حل نماید.

مدیرعامل شرکت نانوفیکسیت ونچرز ادامه داد: نقره و دی اکسید تیتانیوم ترکیباتی هستندکه به دلیل خواص آنتی باکتریال و ضدویروس شهرت دارند، وقتی نقره و دی اکسید تیتانیوم درحالت نانوذره ای استفاده می شوند بسیار فعال شده و با انواع مختلف سطوح پیوند ایجاد می نمایند، در نتیجه تماس این نانوذرات با ویروس ها می تواند منجر به از بین رفتن ویروس ها گردد.

هلگسن ادامه داد: میزان اثر ضدعفونی نمایندگی این محافظ ها بسته به نوع پیوندها ممکن است از سه روز تا یک ماه دوام داشته باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 922

به "خبرنگاران فراوری نانوپوشش برای حفاظت تلفن های همراه از گزند ویروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فراوری نانوپوشش برای حفاظت تلفن های همراه از گزند ویروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید