خبرنگاران حمایت صندوق رفاه از دانشگاه های با بالاترین میزان رضایت مندی

به گزارش سبزا، تهران- خبرنگاران- رییس صندوق رفاه دانشجویان گفت: این صندوق درصدد است از دانشگاه هایی که نسبت به توسعه رستوران های مکمل و افزایش رضایت مندی دانشجویان در این حوزه مبادرت می کنند، حمایت مالی کند.

خبرنگاران حمایت صندوق رفاه از دانشگاه های با بالاترین میزان رضایت مندی

ناصر مطیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش خبرنگاران به بهسازی سراهای دانشجویی دانشگاه ها با اعتبارات اندک اشاره کرد و گفت: با توجه به شناسایی سراهای دانشجویی واجد شرایط برای بهسازی و ارتقا در قالب اجرای طرح رتبه بندی کالبدی که در سال جاری عملیاتی شد، 102 سرای دانشجویی سطح چهار و پنج در تابستان سال جاری با مشارکت دانشگاه ها و با اعتباری بالغ بر 62 میلیارد تومان مورد بازسازی و ارتقا قرار گرفت.

وی گفت: اعتباری بالغ بر 34 میلیارد تومان به تعمیر و تجهیز سایر سراهای دانشجویی که در طرح ارتقا قرار نگرفته بودند، اختصاص یافت.

رییس صندوق رفاه دانشجویان همچنین درباره اقدامات پیشگیری بهداشتی در غذای دانشگاه ها تاکید کرد: اغلب مسمومیت ها به علت خطای انسانی نیروی پیمانکار بخش خصوصی اتفاق می افتد که وظیفه صدور کارت بهداشت برای این نیروها دارند.

مطیعی همچنین گفت: نظارت بر بهداشت آشپزخانه های دانشگاه های کشور بر عهده کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی افزود: با این حال، اجرای طرح های ارتقای آشپزخانه های دانشگاه های کشور کمک شایانی به افزایش بهداشت غذای دانشجویی کرده است.

مشاور وزیر علوم درباره دیگر اقدامات این صندوق برای افزایش بهداشت و سلامت غذای دانشگاه ها گفت: برنامه ریزی برای آموزش همکاران دانشگاهی و نیروهای پیمانکار در مناطق 10گانه و مکاتبه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بررسی دقیق تر آشپزخانه ها و سراهای دانشجویی کشور نیز در دست انجام است.

وی درباره اعتبارات صندوق رفاه برای تامین تعداد غذای مورد نیاز هم گفت: در سال جاری تعداد رستوران های مکمل که به منظور تنوع بخشی به غذای دانشجویی، افزایش کیفیت غذا و پاسخگویی به ذائقه دانشجویان در دانشگاه ها ایجاد شده است به 95 رستوران مکمل افزایش یافت.

به گزارش خبرنگاران، بر اساس اعلام پیشین مطیعی، با توجه به افزایش استقبال بالای 80 درصدی دانشجویان از غذای ارزان قیمت دانشگاه، سال جاری حدود 126 میلیون پرس غذا در دانشگاه های دولتی کشور طبخ و توزیع می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 770

به "خبرنگاران حمایت صندوق رفاه از دانشگاه های با بالاترین میزان رضایت مندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حمایت صندوق رفاه از دانشگاه های با بالاترین میزان رضایت مندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید