خطرناک ترین مسیرهای اسکی جهان

به گزارش سبزا، اسکی کردن در مسیرهای کوهستانی، گاهی با لحظاتی همراه می گردد که بی پروایی و تمایل به استقبال از خطر بر احتیاط و غریزه حفظ جان غلبه می نمایند و افراد ماجراجو بدون لحظه ای تأمل، خود را به شیب های تند و خطرناک در دامنه های برف پوش کوه می سپارند تا برای مدتی کوتاه، یکنواختی زندگی را با هیجانی غیرقابل وصف و حس پرواز بدون محدودیت جایگزین نمایند. در سراسر جهان مسیرهای اسکی کوهستانی زیادی هستند که می توانند چنین تجربه ای را در اختیار ما بگذارند. در ادامه با دشوارترین و خطرناک ترین آن ها آشنا می شویم. با خبرنگاران همراه باشید.

خطرناک ترین مسیرهای اسکی جهان

ورزش اسکی همواره با هیجان و لذت زیادی همراه است و گاهی این هیجان با خطرات جدی نیز همراه می گردد که البته دلیلی برای متوقف شدن افراد ماجراجو و عاشقان استقبال از خطر نیست. خطرناک ترین و دشوارترین راستاهای اسکی کوهستانی جهان به ترتیب زیر هستند:

1. La Chavanette، فرانسه

نام راستا لا شاوانت معروف به دیوار سویس در پیست کوهستانی Avoriaz، برای اسکی بازهای معمولی معنای خاصی ندارد. ولی به اذعان هر کس که تاکنون بر لبه این سراشیبی تند 200 متری ایستاده، پایین رفتن از آن کار هر کسی نیست یا مطابق نوشته تابلویی در آغاز راستا، لا شاوانت فقط برای حرفه ای ها است. اسکی بازهای غیرحرفه ای که این تابلو را جدی نمی گیرند، دیر با زود در مواجهه با شیب بسیار تند و حفره های وسیع غیرقابل رؤیت مجبور به توقف خواهند شد. هرگونه انحراف از راستا، باعث برخورد اسکی باز با صخره های یخی حاصل ذوب و انجماد دوباره برف می گردد و جان به دربردن از چنین برخوردی عملا غیرممکن است.

2. Delirium Dive، کانادا

دلریوم دایو، شیب دارترین راستا در پیست اسکی Sunshine Village واقع در دامنه های کوهستان Goat Eye کشور کانادا است و محل موردعلاقه اسکی بازهای خطر پیشه آمریکایی محسوب می گردد. در کنار شیب بسیار تند این راستا، احتمال بالای ریزش بهمن در آن نیز جذابیت زیادی برای افراد ماجراجو دارد. معمولا نگهبان های پیست، اسکی بازها را با تجهیزات ردیابی در زیر بهمن، امتحان استحکام لایه های برف و بیل مجهز می نمایند که بدون آن ها رسیدن به بالابر راستا در زیر برف غیرممکن است. گذشته از این لوازم ایمنی، در اقامتگاه اصلی پیست هیچ گونه تجهیزات اسکی برای اجاره دادن وجود ندارد و فقط اسکی بازهای حرفه ای که خود دارای تجهیزات لازم هستند، می توانند از دلریوم دایو استفاده نمایند.

3. Grand Couloir، فرانسه

پیست اسکی Courchevel اخیرا به خاطر ریخت وپاش سیاستمدارهای میلیاردر روس، در مرکز توجه رسانه ها واقع شده است. گذشته از تفریحات بسیار پرهزینه این افراد که با سوزاندن اسکناس یا بذل و بخشش الماس، عده زیادی را به این محل می کشانند، Grand Couloir که یکی از دشوارترین راستاهای اسکی جهان است نیز در این پیست واقع شده است. این راستا از ایستگاه بالابر La Saulire آغاز می گردد و وقتی یک یا دو هفته برف نمی بارد، گذشتن از چند پیچ اول آن به نبرد بر سر مرگ و زندگی تبدیل می گردد. البته ادامه راستا هموارتر است و اسکی در آن به مهارت خاصی احتیاج ندارد.

4. Corbets Couloir، وایومینگ، ایالات متحده

یک از راستاهایی که همه دوستداران اسکی و اسنوبرد، حداقل یک بار در عمر باید در آن اسکی نمایند، Corbets Couloir در پیست Jackson Hole است. بالابر جدید پیست، رسیدن به نقطه آغاز راستا را برای همه آسان می نماید و عده زیادی فقط برای استفاده از بالابر و دیدن چشم اندازهای زیبای اطراف به این پیست می آیند. گذشته از این، اسکی کردن در راستای با شیب 40 درصدی و 15 متر عرض چندان ترسناک نیست. قسمت وحشت آور و خطرناک، نقطه آغاز راستا است که در بهترین حالت، احتیاجمند یک پرش 3 یا 4 متری است که بلافاصله بعد از فرود با یک پیچ تند در کنار صخره ای بزرگ دنبال می گردد. عده ای نیز پرش 6 متری از روی صخره را انتخاب می نمایند که هیچ کدام از آن ها برای اسکی بازهای غیرحرفه ای، گزینه های امنی نیستند.

5. پیست St. Anton، اتریش

استفاده از خطرناک ترین پیست اسکی اتریش، فقط بعد از قبول شدن در یک آزمون مهارت اسکی امکان پذیر است. خطرناک ترین راستا پیست سنت آنتون که با نام راستا پشت روستا شناخته می گردد، شیب کمی دارد و معمولا لایه ای از برف نرم روی آن دیده می گردد ولی خطر در انتهای راستا در کمین نشسته است. کافی است به دلیل ترس، ماجراجویی یا آشنا نبودن با راستا، آخرین پیچ را اشتباه بپیچید که ناگهان با یک پرتگاه 700 متری مملو از صخره های بزرگ روبه رو خواهید شد.

6. Tortin، سویس

خطرات این راستا که در پیست Verbier واقع شده است، به نسبت شرایط جوی و ارتفاع برف آن تغییر می نماید. وقتی برف زیادی راستا را می پوشاند، اثرات دلهره آور شیب تند آن کاهش پیدا می نمایند ولی در همین شرایط وقتی برف کاملا کوبیده می گردد، اسکی بازها بلندتر پرش می نمایند و به دلیل زیادشدن ارتفاع تپه ها در طول راستا، پایین رفتن از آن با فرازوفرود ترسناکی همراه می گردد. در مواقعی که برف ارتفاع کمتری دارد و به دقت کوبیده شده، سرعت پایین آمدن از راستا به مراتب افزایش پیدا می نماید و به خصوص در سر پیچ ها با جذابیت مرگباری همراه است. منبع : TravelViViمنبع: کجارو
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 422

به "خطرناک ترین مسیرهای اسکی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرناک ترین مسیرهای اسکی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید