لقب دیدنی ترین دریاچه های دنیا از آن کدام دریاچه هاست؟

به گزارش سبزا، در دنیا جاذبه های طبیعی بسیاری وجود دارند که شاید هر فردی نتواند از تمام آن ها دیدن کند. هر کدام از این جاذبه ها، ویژگی های خاص خود را دارند. در این بین، دریاچه ها نقش بسیار مهمی را ایفا می نمایند. در دنیا دریاچه های مختلفی با ویژگی های متفاوت وجود دارند که بعضی از آن ها با توجه به ویژگی های به خصوصشان در دنیا معروف شده اند و به عنوان دیدنی ترین دریاچه های دنیا شناخته می شوند. در این مطلب به معرفی بعضی از زیباترین دریاچه های دنیا می پردازیم. پس اگر به طبیعت، طبیعتگردی و همچنین تماشای مشهورترین دریاچه های دنیا علاقه دارید، حتما در ادامه با ما همراه باشید.

لقب دیدنی ترین دریاچه های دنیا از آن کدام دریاچه هاست؟

دریاچه بایکال

بزرگترین دریاچه آب شیرین در دنیا، در کشور روسیه و جنوب سیبری واقع شده است. دریاچه بایکال از نظر وسعت بین دیدنی ترین دریاچه های دنیا، در رده هفتم واقع شده است. بایکال به عنوان عمیق ترین (با عمق 1637 متر) و قدیمی ترین (با قدمت 30 میلیون سال) دریاچه دنیا نیز شناخته می گردد. میزان حجم آب موجود در این دریاچه از مجموع 5 دریاچه بزرگ آمریکا بیشتر است. دریاچه بایکال یا مروارید سیبری از جمله میراث دنیای بوده که در یونسکو به ثبت رسیده اند. در هر فصل از سال، این دریاچه و مناظر اطراف آن زیبایی های خاص خود را دارند و هر فردی را به خود جذب می نمایند، اما اگر به دنبال هوای مناسب و گرم هستید، بهترین زمان بازدید از این منطقه بین ماه های مارس تا آوریل است.

دریاچه Riffelsee

در کشور سوئیس و در مانتون Valais، دریاچه زیبای Riffelsee وجود دارد. این دریاچه توسط کوه ها محاصره شده و به همین دلیل منظره بسیاری زیبایی از این محل قابل مشاهده است. برای دسترسی به این دریاچه واقع در شهر زرمات، باید از خط راه آهن Gornergratbahn و ایستگاه قطار Rotenboden استفاده کرد. اگر بین ماه های جولای تا اکتبر به این منطقه در سوئیس سفر کردید، حتما از این دریاچه که یکی از مشهورترین دریاچه های دنیا هست، دیدن کنید.

دریاچه Moraine

در سال های 1979 و 1969 میلادی در کانادا، اسکناس های 20 دلاری چاپ شد که بر روی آن ها عکس یکی از زیباترین دریاچه های دنیا به نام Moraine دیده می شد. این دریاچه در دره ای بین 10 قله واقع شده است و در اثر ریزش سنگ به وجود آمد. بین ماه های جولای، آگوست و سپتامبر، بهترین زمان برای بازدید از این دریاچه زیباست.

دریاچه پی تو

در پارک ملی بنف کانادا، یکی از دیدنی ترین دریاچه های دنیا به نام پی تو واقع شده است. آب این دریاچه به رنگ فیروزه ای بوده و همین موضوع باعث زیبایی منحصر به فرد آن شده است. این دریاچه از یخچال های طبیعی تشکیل شده و در بین رشته کوه های راکی قرار گرفته است. برای بازدید از این دریاچه باید در ماه های جولای، آگوست و سپتامبر به این منطقه سفر کنید. برای آنکه منظره زیبایی از دریاچه پی تو را مشاهده کنید، باید به قله کمان بروید، هر چند در اینجا گردشگران بسیاری حضور دارند.

دریاچه Emerald

یکی دیگر از دریاچه های معروف در کانادا، دریاچه Emerald است. آب این دریاچه به رنگ فیروزه ای بوده و بهترین زمان برای دیدن چنین منظره زیبایی بین ماه های جولای، اگوست و سپتامبر است. در فصل زمستان این دریاچه یخ می بندد و فعالیت ها و ورزش های مناسب این فصل برگزار می شوند. در ماه های دیگر سال فعالیت هایی مانند قایقرانی و اسکی از هواداران بسیاری برخوردار هستند. در سفر به این منطقه حتما از دریاچه Emerald که یکی از زیباترین دریاچه های دنیا هست، دیدن کنید.

دریاچه کومو

اگر به دنبال مشهورترین دریاچه های دنیا هستید، باید دریاچه کومو در ایتالیا را به شما معرفی کنیم. کومو از لحاظ وسعت، در رده سوم اروپا واقع شده است. با توجه به آب و هوای این منطقه، در این دریاچه مناظر بسیار زیبایی وجود دارند و به همین دلیل، گردشگران بسیاری به این منطقه سفر می نمایند تا از این دریاچه دیدن نمایند. در این منطقه فعالیت ها و امکانات ورزشی و تفریحی بسیاری در نظر گرفته شده که مناسب با هر فصلی از سال تغییر می نمایند. در اطراف این دریاچه خانه ها و ویلایی دیده می شوند که متعلق به افراد معروف و ثروتمند مانند جرج کلونی، مدونا، رونالدینیو، جانی ورساچه هستند.

دریاچه آرخنتینو

یکی از جاذبه های طبیعی در کشور آرژانتین که به ثبت دنیای یونسکو نیز رسیده، پارک ملی لوس گلاسیارس است. در این پارک ملی یکی از زیباترین دریاچه های دنیا به نام آرخنتینو واقع شده است. دریاچه آرخنتینو به عنوان بزرگترین دریاچه آب شیرین در آرژانتین شناخته می گردد. در اطراف این دریاچه، کوه های پوشیده شده از برف و یخچال هایی وجود داشته که محیط اطراف آن را زیباتر نموده اند. برای بازدید از آرخنتینو روزهای پایانی ماه نوامبر و بین ماه های دسامبر تا مارس مناسب هستند. در روزهای تابستان در اینجا امکانات مختلفی برای فعالیت ها و ورزش های آبی در نظر گرفته شده و همچنین به مکان بسیار مناسبی برای ماهیگیری معروف است.

دریاچه پنج گل

در بین جاذبه های گردشگری و طبیعی کشور چین حتما نام دریاچه پنج گل را شنیده اید. این دریاچه آنقدر آب زلالی دارد که حتی تنه درختانی که در گذشته در آن افتاده اند، نیز قابل مشاهده هست. علاوه بر زلالی آب، در اطراف آن مناظر بسیار زیبایی وجود دارند. این دریاچه در دره ای به نام Jiuzhaigou که به ثبت دنیای یونسکو رسیده، قرار داشته و بین ماه های سپتامبر، اکتبر و نوامبر، بهترین زمان برای سفر به این منطقه و بازدید از این دریاچه هست.

دریاچه Yamdrok

در تبت 3 دریاچه مقدس وجود دارد که یکی از این دریاچه ها، Yamdrok نام دارد. Yamdrok دارای آب شیرین بوده و به اعتقاد مردم این منطقه اگر خشک گردد، امکان زندگی در اینجا دیگر وجود ندارد. این دریاچه رنگ بسیار زیبایی دارد که در فصل زمستان با یخ زدن معین نیست. این دریاچه 4441 متر از سطح دریا فاصله داشته و بین ماه های می تا سپتامبر، بهترین زمان برای بازدید از این دریاچه زیبا و مقدس است.

دریاچه مونو

در پارک ملی یوسیمیتی، یکی از دیدنی ترین دریاچه های دنیا با نام دریاچه مونو وجود دارد. در این دریاچه صخره های آهکی وجود دارند که شکل و شمایل متفاوت و زیبایی را به وجود آورده اند. در اینجا همچنین پرندگان مهاجر بسیاری سکونت دارند. آب دریاچه مونو به دلیل نداشتن راه خروجی بسیار شور بوده و فعالیت ها و سرگرمی های بسیاری مانند قایق سواری برای آن در نظر گرفته شده اند. اگر بین ماه های ژوئن تا اکتبر در این منطقه هستید، حتما از این دریاچه دیدن کنید، چون در زمان طلوع آفتاب این منطقه بسیار زیبا و دیدنی است.

منبع: همگردی
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 482

به "لقب دیدنی ترین دریاچه های دنیا از آن کدام دریاچه هاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لقب دیدنی ترین دریاچه های دنیا از آن کدام دریاچه هاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید