ذاکری: علوم شناختی آینده علم پزشکی را تغییر می دهد

به گزارش سبزا، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: معتقدم آینده علم پزشکی با گسترش و ترویج علوم شناختی دچار تغییرات همراه با پیشرفت می شود و در نوآوری و فناوری دستاوردهای قابل توجهی را به وجود می آورد.

ذاکری: علوم شناختی آینده علم پزشکی را تغییر می دهد

جبار علی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرفارس با اشاره به نقش مهم علوم شناختی در توسعه یافتگی کشور کفت: علوم شناختی از رشته های نوپا است که در همه کشورهای دنیا مطالعات جدی در این حوزه در حال انجام است به طوری که کشورها به دنبال توسعه یافتگی علوم شناختی را به سرعت گسترش داده و فعالیت های زیادی را در هوش مصنوعی و مغز انسان انجام داده اند.

دانشگاه علم و صنعت در مهندسی عصبی کار می کند

وی اضافه نمود: کشور ایران در یک مرکز تحقیقاتی خاص مطالعات بر روی علوم شناختی را انجام می دهد که در این رابطه دانشگاه علم و صنعت در زیر بخش علوم شناختی در زمینه مقوله مهندسی عصبی فعالیت های بسیار قابل توجهی را انجام داده است به طوری که به صورت مجزا این دانشگاه دارای مرکز عصبی بوده و تا کنون به دستاوردهای خوبی دست پیدا کرده است.

آینده پزشکی دچار تغییرات همراه با پیشرفت است

ذاکری شرح داد: معتقدم آینده علم پزشکی به با گسترش و ترویج علوم شناختی دچار تغییرات همراه با پیشرفت خواهد شد و در نوآوری و فناوری دستاوردهای قابل توجهی را بوجود می آورد.

حرکت علم پزشکی به شناخت رفتارهای عصبی

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: علوم شناختی باعث می شود علم پزشکی از روند و روش درمان فعلی خارج شود و به سمت شناخت رفتارهای عصبی و ترمیم و اصلاح آنها حرکت کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 413

به "ذاکری: علوم شناختی آینده علم پزشکی را تغییر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذاکری: علوم شناختی آینده علم پزشکی را تغییر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید