راز میز دراز 100 هزار یورویی پوتین

به گزارش سبزا، صنعتگر ایتالیایی که در طول بازسازی چند میلیون یورویی کرملین میز شش متری 100 هزار یورویی پوتین را ساخته است، درباره آن بیش تر می گوید.

راز میز دراز 100 هزار یورویی پوتین

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، رناتو پولونیا طراح و سازنده میز معروف پوتین که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز اخیرا پشت آن نشسته و به رنگ سفید و طلایی است می گوید هزینه تمام شده آن را میلیاردها لیره اعلام نموده است. او تخمین می زند که در زمان ساخت میز در اواسط دهه 90 میلادی در سال 1999 میلادی هر یورو در حدود دو هزار لیره ایتالیا ارزش داشته است و با ارزش پول امروز در حدود 100 هزار یورو قیمت تمام شده میز بوده است.

پولونیا که ریاست شرکتی به نام اوک در کانتو در ایتالیا را برعهده دارد به روزنامه ایتالیایی معروف کوریره دلاسرا گفته که این میز 25 سال پیش ساخته شده و ربطی به فاصله گذاری اجتماعی برای کووید -19 ندارد. او به این روزنامه ایتالیایی گفته از این که می بیند میزش تا این میزان مورد توجه قرار گرفته هیجان زده است. او می گوید: من (میز) را به محض تماشا آن شناختم. من به آن افتخار می کنم همواره وقتی می بینم کارم در پس زمینه چیز مهمی است هیجان زده می شوم. من امیدوارم که علیه درگرفتن جنگ پیروز باشد. او می گوید از شوخی کاربران فرانسوی با میز واقعا خنده اش گرفته و شوخی های جالبی بودند.

او می گوید: دیدم که کسی آن را به یک الاکلنگ تبدیل نموده است: واقعا ایده جالب و درخشانی بود! در این مرحله می توان گفت که این میزی است که خلاقیت را توسعه می دهد.

او شرح داده که این میز پوتین شش متر طول و دو و نیم متر عرض دارد و بخش عمده آن از چوب بلوط ساخته شده و منحصر بفرد است. او می گوید تزئینات بالای میز دست ساز بوده و ورقه های روی میز از طلا ساخته شده اند. او گفته که این میز تنها بخشی از پروژه بزرگ تری بوده که به او محول شده بود و قرار بود فضای داخلی یکی از ساختمان های کرملین را از سال 1995 تا 1997 میلادی طراحی و بازسازی کند.

او می گوید که همان ساختمان زمانی میزبان جلسات جی -8 در سال 1997 میلادی بود و شرکت او مبلمان، کف، روشنایی، شومینه، سقف و دیوارهای مرمری آن را طراحی کرد.

او در خصوص قیمت میز می گوید: ارقام دقیقی را به خاطر ندارم در آن موقع صحبت از لیره بود. می توانم بگویم چند میلیارد لیره. در سال 1999 میلادی یک یورو به ارزش 1936.27 لیره بود. با یک تخمین می توان گفت در حدود 100 هزار یورو ارزش دارد. این طراح می گوید کرملین تنها مشتری پرفروش او نیست. او گفته که برای بسیاری از شیوخ و خانواده های سلطنتی در کشورهای عربی و سلاطین در مالزی کار نموده است. او افزوده که زمانی از قذافی و خانواده صدام نیز سفارشاتی داشته، اما از افشای اطلاعات بیشتر در این باره خودداری ورزیده است.

منبع: فرارو
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1958

به "راز میز دراز 100 هزار یورویی پوتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز میز دراز 100 هزار یورویی پوتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید