ساختار نمایش از سخنرانی مذهبی تاثیرگذارتر است

به گزارش سبزا، یک گوینده و بازیگر نمایش های رادیویی با تاکید بر تاثیرگذاری ساختار نمایش خصوصا در موضوعات مذهبی، گفت: سخنرانی های خشک چندان بر مخاطب تاثیرگذار نیست. نمایش همواره از سخنرانی صرف تاثیرگذارتر است. با نمایش موضوع ملکه ذهن می گردد و بیشتر در ذهن می ماند.

ساختار نمایش از سخنرانی مذهبی تاثیرگذارتر است

فریبا طاهری ـ گوینده و بازیگر رادیو ـ در گفت وگویی با خبرنگاران با بیان اینکه در موضوعات مذهبی ساختار نمایش تاثیرگذاری بیشتری دارد، مطرح نمود: در مسائل دینی و مذهبی پرداختن به ابعاد مختلفی که ما تا حالا ندیده و نشنیده باشیم خوب است؛ مثلا در نمایش پدر نویسنده با نگاهی متفاوت به زندگی امام علی(ع) پرداخته است و این ما را با زوایای دیگری از سیره ایشان آشنا می نماید.

گوینده سریال رادیویی پدر که در ایام شهادت از رادیو نمایش پخش شد، سپس درباره محتوای این سریال شرح داد: در این داستان به جای پرداختن به مسائل تاریخی به ابعاد شخصیتی علی ابن ابیطالب (ع) پرداخته و ویژگی های برجسته شخصیت آن بزرگوار مطرح شده است.

طاهری درباره داستان سریال رادیویی پدر گفت: سریال تاریخی نیست و مربوط به همین زمان است. من ایفای نقش معلمی را بر عهده دارم که قرار است با بچه های کلاسم نمایشی را درباره امام علی (ع) اجرا کنیم. من در نمایشی که قرار است اجرا گردد نقش همسر یکی از دشمنان امام علی(ع) را برعهده دارم که شوهرش در جنگ کشته شده است و امام علی(ع) با وجودی که همسرش دشمن ایشان بوده اما پشت در خانه برای همسر و فرزندان دشمنش که فقیر هستند آذوقه می گذارد.

این گوینده که از سال 1364 وارد رادیو شده و به گفته خودش از شاگردان مرحوم حمید سمندریان بوده است، درباره صندلی فعلی رادیو در میان مردم گفت: هرچند رادیو آن طور که باید شنیده نمی گردد اما مخاطبان خودش را دارد، مثل روشن دلان، راننده های تاکسی و یا شیفت های شب.

اگر برنامه های کوتاه مثل نمایش ها ساخته گردد برای مخاطب امروزی بهتر است. قطعا فضای مجازی و رسانه های مختلف گوی سبقت را از رادیو ربوده اند اما رادیو همه جا انیس و مونس آدم است. امیدوارم برنامه های کوتاه و پرباری در رادیو ساخته گردد تا رادیو از رقبایش عقب نیفتد.

مجموعه های عسل ها و مثل ها و سرود خاک از مجموعه های تلویزیونی هستند که فریبا طاهری در آن ها به نقش آفرینی پرداخته است.

سریال رادیویی پدر به قلم علیرضا غنچی فشکی در پنج قسمت نوشته شده و به کارگردانی نازنین مهینی از رادیو نمایش و رادیو اقتصاد پخش شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 964

به "ساختار نمایش از سخنرانی مذهبی تاثیرگذارتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختار نمایش از سخنرانی مذهبی تاثیرگذارتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید