سفر به فضا با آسانسور اسپیس ایکس!

به گزارش سبزا، همشهری آنلاین نوشت: عکسی از دکمه بالابر اسپیس ایکس (آسانسور فضایی) به وسیله ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس در توییتر به اشتراک گذاشته شد. این دکمه نمادی از آسانسور فضایی است، طراحی که سال های سال است انسان ها را مجذوب خود نموده.

سفر به فضا با آسانسور اسپیس ایکس!

مفهوم آسانسور فضایی که می تواند انسان و اشیا را از زمین به فضا منتقل کند، هنوز در واقعیت تحقق نیافته است. دکمه های آسانسور که نشان دهنده این مفهوم خیالی است در کمپانی اسپیس ایکس ایلان ماسک طراحی شده است که این آسانسور در صورت ساخته شدن به وسیله خدمه و فضا نوردان برای سوار شدن به سفینه های فضایی استفاده خواهد شد.

عکس دکمه آسانسور که به وسیله ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس با عنوان آسانسور فضایی توییت شده در واقع عکسی از شروع یک ماموریت فضایی است. ماموریت کرو -6 به وسیله اسپیس ایکس در روز دوشنبه (امروز) برنامه ریزی شده است و عکسی که ماسک به اشتراک گذاشته است از داخل آسانسور برج است که به وسیله فضانوردان برای دسترسی به بازوی ورودی به فضاپیمای دراگون برای سفر فضایی خود استفاده می گردد.

ایلان ماسک که آرزو دارد روزی مریخ را بدل به مستعمره کند، البته پیش تر ماسک اعلام نموده بود که آسانسورهای فضایی نمی توانند در واقعیت وجود داشته باشند. ماسک در مصاحبه ای گفته بود که ساختن پل بین توکیو و لس آنجلس نسبتا آسان تر از ایجاد آسانسور برای گردش در مدار است. با این حال، ماسک امیدوار است که ارزیابی او روزی اشتباه باشد.

مفهوم ایجاد آسانسورهای فضایی بر اساس ایده دسترسی به فضا به صورت روزانه است که در آن نقطه مبدا زمین و مقصد فضا باشد. آسانسورهای فضایی، اگر در آینده ساخته شوند، می توانند بدون احتیاج به موشک، امکان انتقال افراد و اشیاء از سطح زمین به فضا را فراهم نمایند.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 اسفند 1401 بروزرسانی: 9 اسفند 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2156

به "سفر به فضا با آسانسور اسپیس ایکس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به فضا با آسانسور اسپیس ایکس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید