سلطانی فر: در ارزیابی فدراسیون ها با کسی تعارف نداریم، شخصا بر روند آماده سازی آزادی نظارت دارم

به گزارش سبزا، وزیر ورزش و جوانان گفت: تماس برخی فدراسیون ها با مجامع جهانی اثری بر اجرای قانون منع بکار گیری بازنشستگان ندارد و تا سرانجام هفته آینده مدیران ورزشی بازنشسته مورد تکریم قرار می گیرند و مدیران جوانان جایگزین آن ها خواهد شد.

سلطانی فر: در ارزیابی فدراسیون ها با کسی تعارف نداریم، شخصا بر روند آماده سازی آزادی نظارت دارم

به گزارش خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان مسعود سلطانی فر ضمن تشکر از رسانه های ورزشی برای همراهی و همکاری در بوجود آوردن آرامش فعلی ورزش کشور گفت: موفقیت های بدست آمده در سال 97 نتیجه همکاری گروهی وزارتخانه، کمیته ملی المپیک، فدراسیون ها، رسانه ها و همه دلسوزان ورزش بوده و سیاست های کلی نظام و به خصوص بخش ورزش کشورو کمیته ملی المپیک را با جدیت دنبال کردند همچنین باید کوشش کنیم که با همکاری یکدیگر مسائل موجود را حل کنیم و برای رشد و توسعه و پیشرفت کشور کوشش کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نحوه عملکرد تمامی فدراسیون ها و ارزیابی عملکرد آن ها گفت: در خصوص فدراسیون های ورزشی وعملکرد مدیران، ما با هیچ کسی رو در بایستی و تعارف نداریم، هرچند ملاحظاتی با برخی از فدراسیون ها خواهیم داشت مخصوصا مدیریت هایی که تازه بر سرکار آمده اند، اینکه انتظار داشته باشیم آن ها رکود دو، سه دهه گذشته را در این چند ماه برطرف نمایند خیلی فنی و نگاه حرفه ای نیست.

وزیر ورزش وجوانان در خصوص اجرای قانون منع به کار گیری بازنشستگان بر رعایت قانون تاکید نمود و اظهارداشت: دراین خصوص هیج مسئله ای در وزارت ورزش وجوانان وجود ندارد.

او اضافه نمود: وزات ورزش وجوانان یک دستگاه اجرایی و ملزم به اجرای قانون است و موظف هستیم تمامی قوانین مصوب عالی ترین نهادهای قانون گذاری کشور را اجرا کنیم.

سلطانی فر با تاکید براینکه تماس های برخی از فدراسیونها با فدراسیونهای بین المللی تاثیری در اجرای قانون مجلس در کشور ندارد گفت: فدراسیون های جهانی احترام ویژه برای قوانین داخلی کشورها قائل هستند و این نکته را خط قرمز خود می دانندو معتقدند، قانونی که توسط نهادهای قانونگذار کشورها به تصویب می رسد لازم الاجراست و تمامی فدراسیون ها جهانی و محافل بین المللی اجرای این قوانین را محترم می شمارند.

وی به نشست های دکتر صالحی امیری در حاشیه بازی های المپیک جوانان در آرژانتین اشاره نمود و اظهارداشت: رییس کمیته ملی المپیک کشورمان نیز شرحات لازم را دراین خصوص به مقامات جهانی و المپیکی داده اند.

وزیر ورزش وجوانان درباره دیدارش با سفرای بلاروس و جمهوری آذربایجان گفت: من فکر می کنم بازی های تدارکاتی فرصت مغتنمی برای تیم ملی ماست و هر دو سفیر از پیشنهاد ما استقبال کردند.

سلطانی فر اضافه نمود: به هر حال تازمان باقی مانده به این مسابقه برنامه هایی را برای بازی های تدارکاتی از جمله بازی با قطر را پیش بینی نموده ایم. وزیر ورزش وجوانان در مورد بازسازی استادیوم آزادی شرح داد: با وجود عدم رسیدگی در سال های گذشته، مساله بازسازی این استادیوم ملی ازچند ماه گذشته شروع شد و مدیر عامل شرکت توسعه مامور اجرای این آن است ضمن اینکه شخصا روند بازسازی و اقدامات اجرا شده را پیگیری می کنم.

او تاکید نمود که استادیوم آزادی سرمایه ملی ماست و بخش های مختلف آن در دست مرمت وبازسازی است و انشاالله برای بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا آماده می گردد.

سلطانی فر بااشاره به توانمندی بانوان در عرصه های مدیریتی، از انتصاب بانوان در بخش های مدیریتی مجموعه ورزش ابراز رضایت کرد و گفت: دو معاونین خانم ما انصافا دلسوز و پیگیر هستند و برای اولین بار با انتصاب مدیر کل زن در گیلان یک وزارتخانه یک خانم را برای مسیولیت دو بخش ورزش وجوانان منصوب کرد.

وی همچنین توصیه های دکترروحانی رییس جمهوری مبنی بر استفاده از مدیران جوان را مورد توجه قرار داد و اضافه نمود: هم اکنون 9 مدیر از مدیران کل ورزش و جوانان زیر چهل سال هستند.

وزیر ورزش وجوانان تاکید نمود: نسل مدیران در ورزش در حال تغییر هستند و این موضوع در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته است و تا انتها هفته آینده مدیران ورزشی که موضوع بازنشستگی شامل حالشان می گردد مورد تکریم قرار می گیرند و مدیران جوانان جایگزین آن ها خواهد شد.

مسعود سلطانی فر با مهم خواندن بازی های المپیک و پارالمپیک شرح داد: ستاد عالی بازی ها تشکیل شده است و با همگرایی که با کمیته ملی المپیک داریم پیگیر رشته ها ورزشی هستیم که می توانند در این رویداد مهم حضور و مدال آوری داشته باشند.

سلطانی فر ادامه داد: برروی رشته ها ورزشکاران وتیمهای مدال اور که شانس کسب سهیمه المپیک را دارند متمرکز شده ایم.

وی ادامه داد: درالمپیکهای قبلی تنها در چند رشته می توانستیم کسب مدال کنیم با آنالیز هایی که انجام دادیم می توانیم در رشته ای مثل صخره نوردی، شمشیر بازی دومیدانی و ... شانس ایستادن برروی سکوی را داشته باشیم.

وزیر ورزش وجوانان بااشاره به اهمیت موضوع کانون طرفداری وساماندهی این مهم شرح داد انشاالله با یاری سفارت ایران در ژاپن این موضوع را برای بازی های المپیک 2020 پیگیری می کنیم.

وی گفت: امیدواریم با گسترده تر کردن روابطمان بتوانیم در کنار ورزشکاران مان در توکیو گروهی طرفدار ومشوق هم داشته باشیم.

وزیر ورزش همچنین به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره نمود و گفت : ایشان در شرایطی که خیلی ها فکر می کردند کشور به مشکل برخورده است با هوشمندی الگوی ایرانی اسلامی و چشم اندازه پنجاه ساله را بیان کردند و فرمودند ما این را به بحث خواهیم گذاشت واین تدبیر یک خردمندی وبینش سیاسی بود.

او شرح داد: این بیانات بسیار معنادار بود و پاسخ محکم و قاطعی است به دشمنانی است که مدعی وجود بن بست در فضای کشور هستند و معتقدم فرمایشات رهبر انقلاب بیانگر استحکام انقلاب است.

سلطانی فر گفت: کشور ما همدلی وهماهنگی می خواهد من فکر می کنم برای اینکه به سمت ثبات وارامش حرکت کنیم باید از تمامی ظرفیتها استفاده کنیم و کوشش کنیم مفاهیم امید بخش بخصوص در ورزش را بیشتر برجسته کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 81

به "سلطانی فر: در ارزیابی فدراسیون ها با کسی تعارف نداریم، شخصا بر روند آماده سازی آزادی نظارت دارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطانی فر: در ارزیابی فدراسیون ها با کسی تعارف نداریم، شخصا بر روند آماده سازی آزادی نظارت دارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید