صفر تا صد آزمون گوته آلمان

به گزارش سبزا، آزمون گوته آلمان

آزمون گوته آلمان یکی از آزمون هایی است که برای سنجش زبان آلمانی به صورت بین المللی برگزار می شود. این آزمون که در کشورمان ایران نیز توسط موسسه گوته آلمان برگزار می شود دارای سطوح مختلفی بوده که از A1 تا C2 خواهند بود. ضروری است بدانید که شرکت در این آزمون برای تمامی افراد آزاد بوده و صرفا احتیاج به حضور در کلاس های آموزشی دوره های زبان آلمانی در موسسه گوته نخواهد بود. بر اساس سطحی که فرد در آن حاضر می شود، در صورت دریافت نمره مورد نظر قبول خواهد شد. یا توجه به اینکه کشور آلمان یکی از بزرگترین و صنعتی ترین کشورهای قاره اروپا و حتی در سطح دنیا می باشد، بسیاری از افراد به دنبال ادامه تحصیل و یا موقعیت های شغلی به خصوص در بخش های صنعتی به این کشور مهاجرت می نمایند. بنابراین یکی از اساسی ترین احتیاجها برای این افراد دانستن زبان آلمانی خواهد بود. در این مطلب قصد داریم تا آنچه می بایست را در خصوص آزمون گوته آلمان و جزییات این آزمون بین المللی زبان آلمانی شرح دهیم پس با خبرنگاران همراه شوید.

صفر تا صد آزمون گوته آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

آزمون های سطح A آزمون بین المللی زبان آلمانی

آزمون گوته آلمان | سطح A1

سطح A1 آزمون گوته آلمان پایین ترین سطح از این آزمون بین المللی می باشد. در این سطح فرد می تواند به جملات ابتدایی و کلمات روزمره که در رابطه با احتیاجهای عمومی او می باشد تسلط پیداکند. علاوه بر این او می تواند خود را معرفی کرده و سوالات و پاسخ هایی را در ارتباطات روزمره خود به خوبی انجام دهد. این سطح از زبان آلمانی در ایران نیز هواداران بسیاری داشته و بیشتر افرادی که برای مقاصد کاری و یا دیدن خانواده خود به کشور آلمان سفر می کنند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آزمون گوته آلمان | سطح A2

افرادی که سطح A2 را برای زبان آلمانی می گذرانند، توانسته تا با تسلط بر دایره وسیع تری از کلمات، بتوانند ارتباطات بهتری را با اطرافیان خود در مورد مسائل روزمره برقرار کرده و در موقعیت های ساده و معمول بتوانند نظرات و درخواست های خود را بیان کنند.

آزمون گوته آلمان | سطح B1

در سطح B1 فرد می تواند در مورد تمامی مسائل روزمره گفت و گو کرده، نکات اصلی صحبت ها را درک کرده و در مورد اغلب مواردی که در کشور آلمان با آن برخورد خواهد داشت بتواند صحبت کرده و اصطلاحا از پس خود براید. علاوه بر این فرد می تواند از طریق جملات ساده در مورد علاقه مندی های خود صحبت نماید. این سطح از زبان برای افرادی که قصد ورود به کشور آلمان را داشته بسیار مورد استقبال بوده و حتی برای سطوح دانشگاهی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

آزمون گوته آلمان | سطح B2

فردی که می تواند در آزمون گوته آلمان سطح B2 را در زبان آلمانی به دست آورد، به سادگی خواهد توانست مطالب معین از متون تخصصی را درک کرده و در مورد مسائل تخصصی رشته تحصیلی خود به بحث و گفت و گو بپردازد. علاوه بر این، این سطح از آشنایی با زبان بین المللی آلمانی باعث شده تا فرد بدون احتیاج به پیش زمینه ای بتواند با فردی که زبان اصلی او آلمانی است صحبت کرده بدون اینکه این کار برای هر یک از طرفیت سخت باشد.

آزمون گوته آلمان | سطح C1

سطح C1 در آزمون گوته آلمان به عنوان یکی از سطح های پیشرفته برای این آزمون بین المللی زبان آلمانی به حساب می آید. فردی که این سطح را گذرانده خواهد توانست بخش بزرگی از کلمات سطح بالا را درک نماید. همچنین او می تواند بدون احتیاج به تمرکز به صحبت کردن به زبان آلمانی پرداخته و در میان حرف هایش، مکث های طولانی و محسوسی برای پیدا کردن واژگان نکند. سطح B2 و C1 اغلب برای تمامی دانشگاه های آلمانی زبان مناسب خواهند بود.

آزمون گوته آلمان | سطح C2

فردی که توانایی زبان آلمانی او در سطح C2 از نظر موسسه گوته می باشد، می تواند به راحتی هر نوع از مطالبی را خوانده و بدون هیچ مسئله ای متوجه شود. چنین فردی همانند کسی که زبان اصلی او آلمانی است می تواند اطلاعاتی را از منابع مختلف جمع آوری کرده و بتواند خلاصه ای درک شده از آنچه می خواهد را بنویسد. علاوه بر این فرد در صحبت کردن بدون مشکل بوده و می تواند به سهولت تمامی احتیاجهای خود را رفع نماید.

آزمون گوته آلمان - گواهی نامه | Goethe - Zertifikat

این نوع از آزمون گوته آلمان برای افرادی پیشنهاد می شود که قصد دارند در دوره های دانشگاه های آلمانی شرکت کنند. از سوی دیگر این نوع از آزمون زبان آلمانی برای افرادی که قصد کار یا زندگی در این کشور را دارند نیز مورد استفاده قرار می گیرد. افرادی که یکی از اعضای خانواده آن ها در آلمان زندگی کرده و یا قصد دارند دانش زبان آلمانی خود را به موسسات بین المللی نشان دهند نیز می توانند از این نوع از آزمون گوته آلمان استفاده کنند.این آزمون گوته آلمان سطح B1 و سومین سطح از سطوح ششگانه جدول GER یا همان مرجع مشترک سطوح مختلف زبان در اروپا می باشد.

آزمون گوته آلمان - تست داف | TestDAF

آزمون تست داف یک نوع دیگر از آزمون گوته آلمان بوده و بیشتر توسط کسانی انتخاب خواهد شد که قصد تحصیل در دانشگاه های آلمان را داشته و یا برای فرصت های مطالعاتی و تحقیقاتی خود به این کشور سفر می کنند. به طور کلی این نوع از آزمون بین المللی گوته برای افرادی است که احتیاج به سطح بالایی از زبان خواهند داشت. این آزمون شامل سطوح B2 و C1 می شود که داشتن مدارک آن ها تقریبا در تمامی دانشگاه ها و برای تمامی رشته های دانشگاهی آلمانی زبان مورد قبول خواهد بود. در این آزمون نیز سوالات تخصصی علمی وجود نداشته و تنها سطح زبان آلمانی فرد سنجیده خواهد شد.

هزینه ها و برگزار کننده آزمون گوته آلمان در ایران

بر اساس اینکه چه سطحی مورد نظر خواهد بود، آزمون گوته آلمان که در موسسه گوته آلمان در ایران برگزار می شود هزینه های مختلفی را ارائه می نماید. هزینه هر مرحله متفاوت بوده و متناسب با افزایش سطح قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. آزمون گوته سطح A1 مبلغ 105 یورو، سطح A2 مبلغ 125 یورو، سطح B1 مبلغ 210 یورو، سطح B2 مبلغ 240 یورو، سطح C1 270 یورو و سطح C2 مبلغ 295 یورو خواهد بود. این هزینه در سراسر دنیا یکسان بوده و بر اساس نرخ تبدیل ارز، در ایران به صورت ریالی دریافت خواهد شد. این آزمون هر ماه و در اواخر ماه شمسی در موسسه گوته (DSIT) برگزار می شود. برای ثبت نام در آزمون که به صورت اینترنتی می باشد 2 گزینه وجود خواهد داشت. یک راه انتخاب 4 مرحله آزمون در یک روز بوده و روش دیگر انتخاب 4 مرحله آزمون در 4 روز متفاوت است. توجه کنید، با توجه به اینکه تقاضا برای این آزمون بین المللی زیاد است معمولا برای کسانی که تا به امروز این آزمون را نداده و یا هر 4 بخش آن را مردود شده اند پیشنهاد می شود که گزینه تمامی بخش ها در یک روز را انتخاب کنند.

بخش های مختلف آزمون گوته آلمان در سطح B1 و جزییات آن

بخش درک مطلب یا لزن | Lesen

این بخش که در مشابه قسمت Reading در آزمون های زبان انگلیسی می باشد شامل 5 قسمت با 65 دقیقه زمان است. برای اینکه بتوانید آن را به خوبی بگذرانید احتیاج است تا دایره لغات مناسبی داشته و توانایی درک مطلب و مفهوم جمله را داشته باشید. در قسمت اول و دوم که اصحلاحا به آن ها تایل اول و دوم نیز می گویند سوالاتی به همراه متن قرار گرفته که می بایست متن را خوانده و سپس به سوالات درک مطلب پاسخ دهید. در قسمت یا همان تایل سوم، شما می بایست تعدادی متن را به چند تبلیغ نسبت داده و تنها یکی از متن ها می باشد که تبلیغ متناسب با آن وجود ندارد. در این بخش دقت بسیار مهم می باشد. در تایل چهارم می بایست با جواب های بله و خیر به سوالات مطرح شده پاسخ دهید. در تایل پنجم نیز می بایست متنی را خوانده و به سوالات آن پاسخ دهید، تفاوت این قسمت با تایل های یک و دو در این است که سوالات به ترتیب متن نخواهد بود. دقت نمایید که زمان بندی برای پاسخ به سوال ها بسیار مورد اهمیت است.

بخش شنیداری یا هوقن | Hören

بر اساس آمارها این یکی از سخت ترین بخش ها با جزییات بسیار در آزمون گوته آلمان می باشد. این بخش همانند Listening در آزمون های انگلیسی می باشد. صدایی از بلندگو پخش شده و متناسب به صحبت های پخش شده می بایست به سوالات پاسخ دهید. این بخش از آزمون نیز شامل 4 تایل می باشد. در تایل اول ده سوال وجود داشته که دو به دو مربوط به یک موضوع است. یکی از دو سوال صحیح یا غلط و دیگری چند گزینه ای است. این تایل به دلیل اینکه دوبار پخش می شود آسان تر خواهد بود.تایل دوم نیز مشابه بخش اول بوده اما متن پخش شده سخت تر خواهد بود. تایل سوم شامل مکالمه میان دو یا سه نفر بوده و هفت متن نوشته شده که باید صحیح یا غلط بودن آن معین شود. در تایل چهارم صحبت یک مجری با دو نفر پخش شده که می بایست هشت متن نوشته شده را معین کنید که توسط چه کسی گفته شده است. در انتهای بخش هوقن حدود 5 دقیقه فرصت دارید تا جواب های خود را وارد نمایید.

بخش نوشتاری یا شریبن | Schreiben

این بخش شامل سه قسمت بوده که می بایست دو نامه و یک کامنت برای آن نوشته شود. در تایل اول می بایست آنچه در صورت سوال نوشته شده که معمولا سه مورد است را در نامه خود آورده و نامه ای محبت آمیز بنویسید. در تایل دوم متنی نوشته شده و درخواست شده تا نظر خود را بنویسید. علاوه بر این نظر فردی دیگر نیز در کنار این متن آورده شده که به درک بهتر موضوع یاری خواهد نمود. در تایل سوم ضروری است تا یک نامه رسمی برای یک سازمان یا یک فرد نوشته شده و زمان آن نیز در حدود 10 دقیقه است. رعایت نکات نگارشی و عدم غلط املایی در کلمات ساده می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

بخش صحبت کردن یا اشپرشن | Sprechen

این بخش از آزمون گوته آلمان شامل سه قسمت یا تایل می شود. امتحان گیرنده ها از شما می خواهند تا خود را معرفی کنید. بنابراین نحوه معرفی شما می تواند ذهنیت خوبی را برای ایشان ایجاد نماید. در تایل اول شما می بایست یک چیزی مانند تولد دوستتان را برنامه ریزی کرده و بیان کنید. این کار را می بایست از طریق یک نفر دیگر از آزمون دهنده ها انجام دهید پس بهتر است از کلمات ساده تر بهره ببرید. در تایل دوم به شما دو موضوع داده شده و می بایست یکی از آن ها را انتخاب کرده و درباره آن شرح دهید. در تایل سوم نیز می بایست نظرتون را راجع به فرد دیگری که در آزمون با شما بوده بدهید و از او سوال نمایید.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 862

به "صفر تا صد آزمون گوته آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا صد آزمون گوته آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید