ضرورت توجه به افزایش سهم پژوهش های کاربردی و تقاضا

به گزارش سبزا، خبرنگاران/گیلان استاندار گیلان با تاکید بر اینکه باید در حوزه های کشاورزی، صنعت و گردشگری از پژوهش های کاربردی بهره گرفت، گفت: باید بتوانیم سهم پژوهش های کاربردی و تقاضا محور را در استان افزایش دهیم.

ضرورت توجه به افزایش سهم پژوهش های کاربردی و تقاضا

از وبلاگ پنجره دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

ارسلان زارع امروز 5 شنبه 21 آذرماه در آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار گردید، با اشاره به سیر شکوفایی کشور در حوزه پژوهش طی چند سال اخیر، اظهار کرد: صندلی علم و دانش و فراوری علم و فناوری و شاخص های مرتبط طی سالیان اخیر ارتقا یافته است.

وی ارتقا کمی و کیفی فراوریات علمی را یکی از مهمترین مولفه های توسعه یافتگی دانست و اضافه کرد: تحقیق و پژوهش از راه های اصلی توسعه یافتگی است.

زارع با بیان اینکه محققان با فراوریات فناورانه و پشتوانه علمی قویتر می توانند اعتماد بخش خصوصی را جلب نمایند گفت: اگر پژوهش ها و سرانجام نامه های دانشجویی در قفسه های دانشگاه بمانند و مورد استفاده عملی قرار نگیرند برای توسعه یافتگی اثربخش نخواهد بود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه باید در حوزه های کشاورزی، صنعت و گردشگری از پژوهش های کاربردی بهره گرفت، گفت: باید بتوانیم سهم پژوهش های کاربردی و تقاضا محور را در استان افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه باید بپذیریم برای مدیریت چالش ها رویکردهای کارشناسی و مبتنی بر تحقیق و پژوهش اصل مدیریت اثربخش است ادامه داد: مهارت افزایی دانشجویان و پژوهشگران متناسب با نیازهای کشاورزی و صنعت باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

زارع با اشاره به رویکردهای جدید دولت در حمایت از پژوهش گفت: باید با استفاده از این حمایت ها سهم پژوهش را در استان ارتقا دهیم و در این حوزه صاحبان صنایع باید نقش بیشتری را داشته باشند.

استاندار گیلان با اشاره به شرایط مالی کشور یادآور شد: دانشگاه ها با افزایش فراوریات علمی و با بهره گیری از خلاقیت جوانان کارآفرین و پژوهشگر، راهگشای بسیاری از مسائل کشور باشند.

زارع بر لزوم توجه به پژوهشگران اضافه کرد: تجلیل از پژوهشگران فقط نباید به هفته پژوهش خلاصه گردد بلکه باید در تمام ایام سال مورد توجه قرار گیرد.

وی مردم گیلان را دارای سبقه و افتخارات در حوزه های مختلف بیان و توضیح داد: گاهی ممکن است یک سناریونویس در تنظیم یک سریال تلویزیونی به عواطف مردم توجه نداشته و منجر به جریحه دار شدن عواطف بگردد لذا باید این توهین جبران گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 633

به "ضرورت توجه به افزایش سهم پژوهش های کاربردی و تقاضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت توجه به افزایش سهم پژوهش های کاربردی و تقاضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید