تور ارزان قطر: عقب نشینی یک تیپ نظامی ائتلاف سعودی از سقطری

به گزارش سبزا، منابع رسانه ای یمن از عقب نشینی یک تیپ نظامی ائتلاف سعودی از سقطری یمن اطلاع داد.

تور ارزان قطر: عقب نشینی یک تیپ نظامی ائتلاف سعودی از سقطری

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع رسانه ای یمن، امروز (دوشنبه، 15 نوامبر) از عقب نشینی شماری از نیرو های ائتلاف سعودی از جزیره سقطری یمن خبر دادند.

به اعلام رسانه های یمنی، نیرو های تیپ 808 ائتلاف سعودی که از سال 2018 در سقطری مستقر بودند، عملا از این جزیره خارج و عقب نشینی کردند.

به نوشته پایگاه الخبر الیمنی، هنوز مقصد بعدی تیپ ارتش سعودی معین نشده است، اما انتظار می رود که این نیرو ها به خاک عربستان بازگردند همان طور که اخیرا در اقدامی مشابه، تیپ نظامی ائتلاف سعودی مستقر در عدن به عربستان بازگشتند.

بر اساس این گزارش، فرایند عقب نشینی نیرو های ائتلاف سعودی از یمن به بهانه بازاستقرار در بعضی منطقه ها دیگر به عنوان مقدمه ای برای عقب نشینی کامل ریاض از یک جنگ فرسایشی چندین ساله در یمن ادامه دارد.

سه شنبه هفته پیش بود که خبر عقب نشینی نیرو های سعودی حاضر در اردوگاه فرماندهی نیرو های ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در منطقه الشعب در غرب عدن و خارج کردن جنگ افزارها، خودرو های زرهی و تجهیزات آن از این منطقه رسانه ای شد.

بر اساس این گزارش، این تجهیزات نظامی با یک کشتی به نام دره جده از بندرگاه الزیت، در میان تدابیر شدید امنیتی از عدن خارج شد. یک ففرایند هواپیمای باری سعودی هم برای انتقال تجهیزات و سربازان به طور همزمان وارد فرودگاه این شهر (عدن) شد.

ائتلاف سعودی آبان 1398 از استقرار مجدد نیرو های خود در عدن خبر داده و این نیرو ها جایگزین نیرو های امارات کرد. امارات به مدت چهار سال این شهر را در اشغال خود داشت.

منابع رسانه ای یمن، آدینه پیش (12 نوامبر) نیز اعلام کردند که نیرو های وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی به صورت ناگهانی از منطقه ها بسیاری در اطراف الحدیده (غرب یمن) مانند منطقه کیلومتر 16، الصالح در شمال شهر الحدیده، مجتمع صنعتی-تجاری اخوان ثابت و منطقه المنظر در جنوب الحدیده عقب نشینی کردند. عقب نشینی نیرو های وابسته به این ائتلاف از جنوب و شرق شهر راهبردی الحدیده واقع در غرب یمن مانند یک بمب صدا کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1821

به "تور ارزان قطر: عقب نشینی یک تیپ نظامی ائتلاف سعودی از سقطری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان قطر: عقب نشینی یک تیپ نظامی ائتلاف سعودی از سقطری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید