عملیات عمرانی نخستین بیمارستان تخصصی دامپزشکی استان یزد در دانشگاه اردکان شروع شد

به گزارش سبزا، عملیات عمرانی نخستین بیمارستان تخصصی دامپزشکی استان یزد در دانشگاه اردکان با حضور مجازی معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم به صورت حضوری شروع شد.

عملیات عمرانی نخستین بیمارستان تخصصی دامپزشکی استان یزد در دانشگاه اردکان شروع شد

جهت دریافت خدمات آلاچیق چوبی مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، همزمان با روز گرامیداشت دامپزشکی، عملیات عمرانی نخستین بیمارستان تخصصی دامپزشکی استان یزد در دانشگاه اردکان با حضور مجازی دکتر محمدتقی نظرپور، معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مسئولان استان و شهرستان، اعضای هیئت رئیسه، هیئت علمی و خیرین این دانشگاه به صورت حضوری شروع شد.

دکتر نظرپور در سخنرانی ویدئو کنفرانسی خود، احداث 80 درصد ساختمان های دانشگاه اردکان به صورت خیری را مایه افتخار مجموعه آموزش عالی دانست.

وی شروع عملیات عمرانی احداث نخستین بیمارستان دامپزشکی در مرکز کشور را اتفاق بسیار مبارک و میمونی توصیف کرد و با بیان اینکه اردکان و استان یزد در حوزه سوارکاری و دامداری از صندلی خوبی برخوردار است اظهار امیدواری کرد که بیمارستان تخصصی بتواند یاری خوبی به مجموعه شهرستان و استان کند.

معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم همچنین با بیان اینکه طرح های وزارت علوم بایستی بتواند پس از بهره برداری هم در خدمت اساتید و دانشجویان و هم در خدمت جامعه باشد درخصوص تجهیزات مورد احتیاج دامپزشکی در دانشگاه اردکان قول پیگیری داد.

دکتر فاطمه بهجتی اردکانی، رئیس دانشگاه اردکان نیز در این آیین در سخنانی به صندلی ویژه اردکان در حوزه دام و طیور پرداخت و بهره مندی از چندین واحد عظیم پرورش دام سنگین و سبک و همچنین سرمایه گذاری های اجرا شده درخصوص اصلاح نژاد دام را از جمله این ویژگی ها بیان کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اردکان یکی از قطب های پرورش اسب اصیل کشور می باشد و هرساله در جشنواره های کشوری زیبایی صاحب مقام اول تا سومی بوده است، گفت: همه این پتانسیل ها ضرورت احداث یک بیمارستان تخصصی و آموزشی دامپزشکی را در منطقه بیشتر می نماید.

بهجتی اردکانی انعقاد تفاهم نامه دانشگاه اردکان با مراکزی نظیر مرکز تحقیقات ژنتیک دکترفیروزآبادی میبد، مرکز تحقیقات ناباروری استان، مرکز تحقیقات سلول های بنیادی استان و اداره کل دامپزشکی استان یزد را زمینه های ارزشمندی برشمرد که می تواند در کنار بیمارستان تخصصی به تکمیل چرخه بسیاری از پژوهش های مورد نظر در چشم انداز دانشگاه بیانجامد.

وی همچنین با تشکر از خیر طرح و همچنین پرورش دهندگان اسب در شهرستان، اظهار امیدواری کرد با بهره مندی از نخستین بیمارستان تخصصی دامپزشکی استان، دانشگاه اردکان یکی دیگر از رسالت های اجتماعی خود را در بحث ارتباط با جامعه عملیاتی کند.

سید مجتبی حسینی پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد هم در ادامه این آیین گفت: صنعت اسب و سوارکاری در سند رشد و توسعه استان از صندلی مناسبی برخوردار هست و چنین پروژه هایی که همواره جای خالی آن احساس می شد می تواند نقش مؤثری را در تاب آوری این صنعت داشته باشد. قابلیت های اردکان در زمینه دامپروری، صادرات فراورده های دامی و سیاست های استان در مورد تأمین نهاده های دامی و علوفه از جمله دیگر محور های سخنان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بود.

محمدرضا قانعی، خیر پروژه هم که از باشگاه داران نمونه اردکانی است، در این جلسه با ابراز خرسندی از اینکه می تواند نقشی را در جهت حمایت از دامپزشکی و دامداران منطقه داشته باشد اظهار امیدواری کرد که بتوانیم تا کمتر از 2 سال آینده این طرح عمرانی را به انتها برسانیم.

در این جلسه مجید مروتی، رئیس دانشکده پیرادامپزشکی دانشگاه اردکان هم با بیان تاریخچه شکل گیری دانشکده پیرادامپزشکی در دانشگاه اردکان اظهارداشت: گروه دامپزشکی از سال 91 در دانشگاه اردکان کار خود را شروع نموده و در حال حاضر در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته (علوم آزمایشگاهی) و کارشناسی ارشد در رشته زیست جانوری سلولی -تکوینی دایر می باشد.

لازم به ذکر است نخستین بیمارستان دامپزشکی استان در زیربنای 2200 مترمربع و در 2 طبقه با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال به صورت خیری در دانشگاه اردکان احداث خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1121

به "عملیات عمرانی نخستین بیمارستان تخصصی دامپزشکی استان یزد در دانشگاه اردکان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات عمرانی نخستین بیمارستان تخصصی دامپزشکی استان یزد در دانشگاه اردکان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید