غول های فناوری برای افزایش اعتیاد مجازی کاربران نقشه کشیده اند

به گزارش سبزا، تا به حال احساس نموده اید که نمی توانید گوشی خود را زمین بگذارید و ساعت ها غرق در فضای مجازی یا حتی اپلیکیشن های گوشی خود شده باشید؟ اگر این احساسات برایتان آشناست بد نیست بدانید که به نظر می رسد این حالت نتیجه کوشش های مخفی غول های فناوری است.

غول های فناوری برای افزایش اعتیاد مجازی کاربران نقشه کشیده اند

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، سال هاست که پژوهشگران و محققان حوزه تکنولوژی در مورد اعتیادهای مجازی و آنلاین هشدارهایی را مطرح نموده اند. اما باورکردنی نیست که غول های فناوری برای ایجاد این حالت در شما نقشه های متعددی دارند.

نتایج گروهی از پژوهشگران آمریکایی نشان می دهد که شرکت های سرشناس حوزه فناوری سال هاست روی اعتیاد کاربران به خود برنامه ریزی نموده اند. بر همین اساس است که اعتیاد کاربران به غول هایی مثل گوگل، فیسبوک، توییتر و ... به موضوعی متداول تبدیل شده و البته این یک موضوع اتفاقی نیست.

شاید با خواندن این سطور متعجب شوید و بگویید پس چرا بعضی از شرکت ها مثل اپل و گوگل برنامه هایی را برای محدود کردن استفاده از تلفن همراه طراحی کردند و حتی با یاری این تکنیک ها می توان زمان استفاده از اینستاگرام را محدودتر کرد. پاسخ این است ک هر زهری به پادزهری اختصاصی احتیاج دارد و اتفاقا بالا رفتن استفاده از این برنامه های محدود نماینده به اعتبار غول های فناوری می افزاید.

شاید مطالعه اظهارات تریستان هریس به درک بهتر این ماجرا یاری کند. وی تا مدتی پیش در تیم طراحی ارتباطات گوگل مشغول به کار بود. فکر می کنید او مسئول کدام موقعیت شغلی بود؟

وی مسئول آموزش بهترین روش های ایجاد حس اعتیاد اینترنتی به کارکنان گوگل بوده و اتفاقا در این حوزه تبحر خاصی دارد. وی در این خصوص می گوید: اشتباه نکنید. ما عملا در این کلاس به کارکنان یاد نمی دهیم کاربران را معتاد نمایند. اما دقیقا مهارت های طراحی و برنامه نویسی اعتیاد آور را برایشان معین می کنیم.این موضوع مقدمه ای می گردد برای توسعه روش های طراحی اعتیاد آور برنامه های مختلف.

هریس پس از خروج از گوگل در سال2016 یک موسسه غیرانتفاعی جالب را طراحی نموده کارش آموزش به کاربران برای استفاده حداکثری از فضای اینترنت در حداقل زمان است. درواقع به نظر می رسد او میخواهد اعتیاد کاربران به فضای مجازی را در مسیری بهتر راهنمایی کند.

کریستین الگرسما، سردبیر ارشد آموزش والدین در رسانه های اجتماعی نیز در این خصوص می گوید: این روزها شکایت اغلب والدین، بالا بودن حجم حضور بچه ها در شبکه های اجتماعی است و ما مدام با عبارت باید چه کار کنیم؟رو به رو می شویم

منبع: انتخاب
انتشار: 6 دی 1401 بروزرسانی: 6 دی 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2123

به "غول های فناوری برای افزایش اعتیاد مجازی کاربران نقشه کشیده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غول های فناوری برای افزایش اعتیاد مجازی کاربران نقشه کشیده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید