فدراسیون بین المللی تکواندو از وادا اخراج شد

به گزارش سبزا، به گزارش خبرنگاران، در خبری که روز گذشته روی خروجی سایت رسمی آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) منتشر شد آمده است، فدراسیون بین المللی تکواندو به طور رسمی با بعضی قوانین ضد دوپینگ جهانی مطابقت ندارد.

فدراسیون بین المللی تکواندو از وادا اخراج شد

البته توجه داشته باشید که ITF فدراسیون جهانی تکواندو در این خصوص مورد بحث است و آن فدراسیون المپیکی نیست. ITF توسط کمیته بین المللی المپیک (IOC) یا انجمن جهانی فدراسیون های بین المللی ورزشی (GAISF) به رسمیت شناخته نمی گردد.

در ادامه این خبر آمده است؛ 23 سپتامبر 2019 به این مجموعه رای خروج از آژانس ابلاغ و در نشست کمیته اجرایی در توکیو توافق شد که ادعای ITF مبنی بر مطابقت با قانونین آژانس با ارسال مدارک مورد آنالیز قرار گیرد. بر همین اساس ITF پس از دریافت این ابلاغیه 21 روز فرصت برای اعتراض داشت که در این خصوص هیچ اقدامی انجام نداد.

با حکم آژانس، فدراسیون جهانی تکواندو ITF تا برطرف موانع موجود اجازه حضور در دفاتر و مجموعه های WADA به عنوان عضوی از هیئت، کمیته های نهاد را ندارد. ضمن اینکه مجاز به میزبانی هر رویداد یا سازماندهی، هماهنگی، حضور در برنامه های مختلف وادا، دریافت بودجه های توسعه ای و مشارکت در برنامه های خاص و .. نمی باشد.

شایان ذکر است که در حال حاضر سه فدراسیون بین المللی امضا کننده قانون مبارزه با دوپینگ وجود دارد. فدراسیون جهانی تکواندو WTF که المپیکی است. فدراسیون بین المللی تکواندوکاها و فدراسیون بین المللی غیر سازگار ITF مستقر در اتریش است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 480

به "فدراسیون بین المللی تکواندو از وادا اخراج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فدراسیون بین المللی تکواندو از وادا اخراج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید