قیمت این دو خودرو در بازار کاهش یافت ، جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

به گزارش سبزا، قیمت خودرو امروز، 16 مرداد 1402، نوسانات زیادی را به ویژه در بازار خودروهای داخلی تجربه کرد. در بازار مونتاژی ها شرایط کمی متفاوت بود و ثبات بیشتری به چشم می خورد.

قیمت این دو خودرو در بازار کاهش یافت ، جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

به گزارش خبرنگاران به نقل از تجارت نیوز، قیمت خودرو امروز دوشنبه، 16 مرداد 1402، با نوسانات بسیاری روبرو شد، روند بازار خودروهای مونتاژی نیز عمدتاً نزولی بود، اما بازار خودروهای داخلی به همان مقدار که کاهش قیمت را تجربه کرد، در سوی مقابل افزایش قیمت چند محصول را هم به چشم دید.

مطابق با قیمت های اعلامی وبسایت کارنامه، قیمت عمده محصولات بازار خودرو با نوسان همراه بود و نمی توان تنها یک روند را به این بازار نسبت داد.

قیمت خودروهای داخلی

بازار خودروهای داخلی امروز و تا به این لحظه نوسانات بسیاری را تجربه نموده است، دو خودرو در بازار امروز کاهش قیمت یافتند و چهار خودرو نیز شامل افزایش قیمت شدند، مابقی محصولات نیز ثابت ماندند.

کوییک دنده ای S، تنها نماینده سایپا در نوسانات امروز بازار خودرو بود که قیمتش کاهش یافت؛ این محصول سایپا امروز با یک میلیون تومان کاهش قیمت با عدد نهایی 351 میلیون تومان در بازار امروز حاضر می گردد.

پژو 207i دنده ای، لوکس ترین هاچ بک دنده ای ایران خودرو تنها محصول این شرکت در بازار امروز بود که شامل کاهش قیمت شد. این خودرو با دو میلیون تومان کاهش با قیمت نهایی 630 میلیون تومان در بازار آزاد معامله می گردد.

پژو پارس LX TU5، محبوب ترین سدان قدیمی ایران خودرو نتوانست در برابر نوسانات بازار مقاومت کند و نسبت به روز گذشته چهار میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و با رقم پایانی 618 میلیون تومان در بازار امروز خرید و فروش می گردد.

رانا پلاس، سدان نه چندان محبوب، اما خوش قیمت ایران خودرو نیز در بازار امروز شامل نوسان شد. این خودرو با چهار میلیون تومان افزایش قیمت با قیمت نهایی 494 میلیون تومان در بازار آزاد معامله می گردد.

قیمت خودروهای مونتاژی

بازار خودروهای مونتاژی امروز به خبر ترخیص خودروهای غیر چینی از گمرکات کشور واکنش نشان داد. در بازار خودروهای مونتاژی امروز، بیشتر محصولات با کاهش قیمت روبرو شدند و محصولاتی هم که شامل کاهش قیمت نشدند ثابت ماندند، در مجموع باید گفت که هیچ یک از خودروهای مونتاژی امروز شامل افزایش قیمت نشدند.

ام وی ام X22 دنده ای، کراس اوور نه چندان قدرتمند، اما محبوب مدیران خودرو امروز 10 میلیون تومان نسبت به دیروز مقرون به صرفه شد تا با قیمت 740 میلیون تومان در بازار معامله گردد.

چری تیگو 7 IE، دیگر کراس اوور کرمان موتور نیز امروز همچون برادر کوچک ترش 10 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و با قیمت نهایی یکی میلیارد و 490 میلیون تومان در بازار معامله می گردد.

چری آریزو 5IE تازه توربو، سدان قدرتمند و چابک مدیران خودرو نیز امروز همچون دیگر محصولات این شرکت مونتاژکار شامل 10 میلیون تومان کاهش قیمت شد تا با قیمت یک میلیارد و 170 میلیون تومان در بازار حضور پیدا کند.

هایما S5 اتوماتیک CVT، کراس اوور چینی ایران خودرو امروز 80 میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد تا پرچم دار بیشترین کاهش قیمت در بازار آزاد مونتاژی ها باشد، این خودرو امروز با قیمت نهایی یک میلیارد و 150 میلیون تومان در بازار آزاد معامله می گردد.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته جاری

مهم ترین عاملی که بر بازار خودروی امروز موثر بود، ترخیص اولین محموله از خودروهای وارداتی غیرچینی بود. اولین خودرویی هم که در بین این محصولات ترخیص شد، خودروی کوچک و درون شهری فیات 500 بود. این خبر باعث شد تا شیب افزایش قیمت ها که در هفته گذشته افزایش یافته بود متوقف گردد و بازار روند دیگری را در پیش بگیرد. می توان پیش بینی کرد که اگر اخبار ترخیص خودروهای وارداتی غیر چینی طی این هفته ادامه داشته باشد، احتمال کاهش قیمت ها در بازار آزاد افزایش می یابد، چراکه ترخیص این خودروها می تواند نویدبخش تنظیم عرضه و تقاضا در بازار باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 مرداد 1402 بروزرسانی: 16 مرداد 1402 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2219

به "قیمت این دو خودرو در بازار کاهش یافت ، جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت این دو خودرو در بازار کاهش یافت ، جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید