گرانی عجیب لاستیک ؛ قیمت نو لاستیک پراید، سمند و پژو ، همه نبود لاستیک را به گردن دیگری می اندازند!

به گزارش سبزا، درحالی مسئولان وزارت صمت خود را مشغول برگزاری جلسات بی حاصل نموده اند و حاضر به پاسخگویی نیستند که توقف عرضه لاستیک دولتی باعث شده است بازار این محصول با رشد قیمت روبه رو گردد و خریداران بلاتکلیف در بازار امکان خرید تایر نداشته باشند.

گرانی عجیب لاستیک ؛ قیمت نو لاستیک پراید، سمند و پژو ، همه نبود لاستیک را به گردن دیگری می اندازند!

به گزارش خبرنگاران، چند هفته ای است که عرضه لاستیک در کشور به بهانه های مختلف از جمله مسائل فراوری با اختلال روبه رو شده است و همین امر رشد قیمت را در انواع لاستیک های سواری در بازار به وجود آورده است.

از یک طرف فراوریکننده مدام از مسائلش صحبت می نماید و علت کاهش حجم فراوری را عدم تخصیص ارز می داند اما از طرفی دیگر نمایندگان فروش می گویند در سه ماه اخیر با وجود پرداخت هزینه تایرها، هنوز محصولات به دستشان نرسیده است و همین امر باعث کسری لاستیک در بازار شده است.

در شرایط حاضر اگر مشتری بخواهد لاستیک دولتی تهیه کند باید با مراجعه به نمایندگی های فروش یا کارخانجات اقدام به خرید نماید علاوه بر این دولت راه چاره استفاده از پلت فرمهای مجازی را نیز به مردم پیشنهاد داده است تا در این سایت ها ثبت سفارش خود را انجام دهند اما نکته مهم اینجاست عرضه ای در این سایتها انجام نمی گردد و مدام مخاطب با اخطارهای مختلفی در عدم موجودی لاستیک روبه روست، نمایندگی های فروش نیز مدعی هستند لاستیکی در اختیار آنها نیست و مشتری باید منتظر تحویل کارخانه باشد.

به نوعی هر کس نبود لاستیک را به گردن دیگری می اندازد و در این شرایط نکته مهم اینجاست که مسئولان وزارت صمت هم سکوت نموده اند و هیچ پاسخی نمی دهند که؛ آیا مشکل امروز بازار تایر کمبود فراوری است یا دلالان و واسطه گران با انبارکردن لاستیک ها نمی خواهند ثبات به بازار برسد؟

در طول چند روز اخیر لاستیک های سواری رشد قیمت 200 تا 500 هزار تومانی را تجربه نموده اند به نحوی که لاستیک سمندی به 3 میلیون و 900 هزار تومان، پژویی به 3 میلیون و 750 هزار تومان و پرایدی به 3 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 شهریور 1402 بروزرسانی: 30 شهریور 1402 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2234

به "گرانی عجیب لاستیک ؛ قیمت نو لاستیک پراید، سمند و پژو ، همه نبود لاستیک را به گردن دیگری می اندازند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرانی عجیب لاستیک ؛ قیمت نو لاستیک پراید، سمند و پژو ، همه نبود لاستیک را به گردن دیگری می اندازند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید