نمایندگی سایپا در بلاروس افتتاح شد ، محصولات کامل تر سایپا برای بلاروسی ها

به گزارش سبزا، نمایندگی سایپا در بلاروس افتتاح شد. مهر ماه سال قبل رسانه های بلاروس اعلام کردند که سایپا قرار است نخستین نمایندگی خود را در این کشور بازگشایی کند. ساعاتی پیش بالاخره این اتفاق رخ داد و اولین نمایندگی گروه خودروسازی سایپا در Minsk (مرکز بلاروس) آغاز به کار کرد. اما خودروهایی که در نمایندگی سایپا در بلاروس حضور دارند، کامل تر از نسخه های ایرانی هستند. به نظر می رسد سایپا قرار است مشتریان ایرانی خود را از بعضی امکانات عادی محروم کند و این امکانات را در اختیار خریداران خارجی قرار دهد.

نمایندگی سایپا در بلاروس افتتاح شد ، محصولات کامل تر سایپا برای بلاروسی ها

محمدعلی تیموری مدیرعامل سایپا در حال افتتاح نمایندگی سایپا در بلاروس

بیت ران - محمد فتح اللهی: نمایندگی سایپا در بلاروس سه خودرو شاهین، ساینا و کوییک را در خود جای داد. تمامی این محصولات با موتورهای 1.5 لیتری در بلاروس حضور دارند و سایپا قول داد که قیمت فروش آنها ارزان باشد.

قبلاً یکی از رسانه های بلاروسی اعلام نمود که اگر محصولات سایپا در بلاروس فراوری شوند، قیمت آنها کمتر از 13 هزار دلار خواهد بود. سایپا اما هنوز قیمت رسمی فروش محصولات خود در این کشور را اعلام ننموده است.

بلاروسی ها اعلام نمودند که کارخانه سایپا در نزدیکی Minsk در حال راه اندازی است. برای آغاز فرآیندهای فراوری هم یک هیئت از ایران با حضور مدیرعامل سایپا آقای محمدعلی تیموری، به بلاروس رفتند. انتظار می رود که سایپا جای خالی خودروهای مالی را در این کشور پر کند. در حقیقت اصلی ترین رقبای محصولات سایپا در بلاروس، لادا وستا و لادا گرانتا خواهند بود.

حضور شاهین در نمایندگی سایپا در بلاروس

شاهین موجود در نمایندگی سایپا در بلاروس از لحاظ فنی تفاوتی با نسخه ایرانی خود ندارد. همان موتور موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با 110 اسب بخار توان در این خودرو وجود دارد که با گیربکس 5 سرعته دستی به وسیله بلاروسی ها قابل خرید است.

سایپا در واقع شاهین G را فعلاً در بازار خودرو بلاروس عرضه می نماید. رسانه های بلاروس پیش از اطلاع رسانی روابط عمومی سایپا، فهرست امکانات رفاهی این خودرو را اعلام نمودند.

شاهین در بلاروس مجهز به کروز کنترل است که در نمونه ایرانی آن این امکان وجود ندارد. به غیر از این، سامانه ترمز کمکی هم در نمونه بلاروسی وجود دارد. اما این امکان هم در شاهین G نسخه وطنی وجود ندارد.

نکته قابل توجه در تصاویر نمایندگی سایپا در بلاروس، حضور شاهین با رینگ های 15 اینچی کاملاً متفاوتی است. این رینگ ها عمدتاً در تصاویر تبلیغاتی سایپا از شاهین مشاهده شدند و مشتریان ایرانی شاهین را با این طرح رینگ نمی توانند خریداری نمایند.

سایر امکانات این خودرو از قبیل ایربگ های راننده و سرنشین، ترمزهای ABS و EBD، فرمان کمکی برقی، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی 7 اینچی، دوربین دید عقب و… در نمونه ایرانی هم وجود دارند.

ساینا S در نمایندگی سایپا در بلاروس

ساینا S در نمایندگی سایپا در بلاروس دارای رینگ های آلومینیومی است. در حالی که مشتریان ایرانی این خودرو همچنان آن را با رینگ های 14 اینچی آهنی و قالپاق تحویل می گیرند.

ساینا S برای بازار بلاروس از همان موتور 1.5 لیتری M15 استفاده می نماید که 87 اسب بخار قدرت و 130 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور نیرو و گشتاور خود را به وسیله گیربکس 5 سرعته دستی به محور جلو منتقل می نماید.

کوییک در نمایندگی سایپا در بلاروس

کوییک موجود در نمایندگی سایپا در بلاروس از نوع R پلاس بود. این خودرو در بازار ایران با فرمان D کات، مولتی مدیا، شیشه های دودی عقب، رینگ آلومینیومی نو، دوربین دید عقب، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای و… به دست مشتریان می رسد.

اما براساس گزارش متقاضیان خرید این خودرو، گروه خودروسازی سایپا ظاهراً امکان فرمان D کات را در این خودرو حفظ نموده است. حال آنکه این امکان در اختیار مشتریان بلاروسی واقع شده است.

کوییک نیز مانند ساینا از همان موتور 1.5 لیتری M15 استفاده می نماید. از آنجایی که سایپا نسخه اتوماتیک کوییک R پلاس را به بلاروس ارسال کرد، در این خودرو هم گیربکس CVT نیرو و گشتاور موتور را به محور جلو آن منتقل می نماید.

رسانه های بلاروسی در سال قبل اعلام نمودند که محصولات گروه خودروسازی سایپا در بازه قیمتی 13 تا 22 هزار دلار و با گارانتی 3 ساله یا 100 هزار کیلومتری به فروش می رسند.

سایپا با نمایش محصولات خود در بلاروس نشان داد که می تواند خودروهای کاملی از لحاظ امکانات رفاهی فراوری کند. پس چرا این عزت و احترام را برای مشتری ایرانی قائل نیست و همچنان بسیاری از محصولات این شرکت بدون امکانات لازم در بازار به فروش می رسند؟ اگر حذف فرمان D کات به بیان تیموری امری طبیعی در محصولات سایپا است، چرا بلاروسی ها این امکان را در اختیار دارند؟

سایپا کوشش دارد با صادرات محصولات خود، مشکل تأمین ارز را به شکلی حل نماید. اما اگر بلاروسی ها برای خرید خودروهای این شرکت پول پرداخت می نمایند، متقاضیان ایرانی ماه هاست در ازای پرداخت و تکمیل وجه هنوز خودرویی را تحویل نگرفته اند.

کوییک در روسیه مایه آبروریزی شد / شگفتی روس ها از کیفیت و بوی بد کوییک

شرکت JetZero برای نیروی هوایی آمریکا هواپیما با بال تلفیقی می سازد

قیمت کوییک R تیپ S رسماً اعلام شد / آنالیز ویژگی های فنی و امکانات

لامبورگینی Lanzador الکتریکی با 1341 اسب بخار قدرت معرفی گردید

بهمن رسپکت زیر تست پر فشار خبرنگاران چه کرد؟ / لات کوچه خالی!

منبع: بیت ران
انتشار: 1 شهریور 1402 بروزرسانی: 1 شهریور 1402 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2224

به "نمایندگی سایپا در بلاروس افتتاح شد ، محصولات کامل تر سایپا برای بلاروسی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایندگی سایپا در بلاروس افتتاح شد ، محصولات کامل تر سایپا برای بلاروسی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید