مالدینی: تاریخ خانواده من به میلان گره خورده است

به گزارش سبزا، پائولو مالدینی در یک فستیوال ورزشی در شهر ترنتوی ایتالیا، از دوران بازیگری اش در میلان که زیر نظر کسانی مانند آریو ساکی، فابیو کاپلو و کارلو آنچلوتی سپری شد، یادی کرد و سرمربی فعلی روسونری جنارو گتوزو را هم مورد تمجید قرار داد.

مالدینی: تاریخ خانواده من به میلان گره خورده است

مدیر ورزشی جدید میلان گفت: کارم را به عنوان یک مهاجم شروع کردم. عاشق توپ بودم و مسلماً مسائل ژنتیکی هم سبب شده بود که توپ را دوست خودم بدانم. من هرگز دنبال افتخارات و جوایز فردی نبودم. فوتبال ورزش تیمی است و شما با تیم می برید. من از حرفه ام راضی ام. تاریخ خانواده ام به پیراهن میلان گره خورده است، از دهه 50 تا الان. وقتی بازنشسته شدم، پسرم کارش را در آموزشگاه میلان شروع نموده بود. من جایی جهان آمدم که پدرم کفش هایش را آویزان کرد. به من انواع داستان ها درباره او گفته شده است و تحت فشار بودم وقتی این چیزها را درباره او می خواندم و می شنیدم اما در نهایت همه آنها به انگیزه ام اضافه می کرد. چیزی که از پدرم یاد گرفتم و می خواهم به فرزندانم انتقال دهم این است که ورزش از حرفه ای هایی ساخته شده است که باید خوب رفتار نمایند، چه داخل زمین چه خارج از آن. شما نمی توانید شخصیت را از بازیکن جدا کنید. امیدوارم که به عنوان یک بازیکن خوب به یاد سپرده شوم. گاهی اوقات ممکن بود خیلی خشن شوم. یک بار در یک مراسم اهدای جایزه با دیه گو مارادونا، آنها کلیپی از یک تکل خیلی خشن من روی او نشان دادند. من رفتم و از دیه گو عذرخواهی کردم و گفتم آن حادثه را به یاد نمی آورم.

مالدینی ادامه داد: ساکی برای ما خیلی حیاتی بود. او جاه طلب بود و خیلی ایده داشت. او در تیم ما انقلابی به پا کرد و به موقع به میلان آمد. او برای بی عیب و نقص بودن تیمش دیوانه وار کار می کرد. استرس او را از پا درآورد که اغلب اوقات درباره نوابغ همینطور است. فوتبال متحول می گردد اما اصولش پابرجاست. کاپلو با ساکی فرق داشت اما مربی بزرگی است. در فینال 1994 لیگ قهرمانان مقابل بارسلونا به ما گفت: به میدان بروید و بدانید ما قطعا قهرمانیم. او مانند ساکی به ما فشار نمی آورد اما هنوز هم کابوس من است! قبل، در طول و بعد از بازی ها، ساکی مدام ما را می کوبید اما خب چیزهای زیادی هم یاد داد. این نیلز لیدهولون بود که واقعاً به من یاد داد چطور فوتبال بازی کنم. او را باید یکی از آنهایی دانست که نسل فوق العاده روسونری را شروع کردند. با آنچلوتی هم دوران فوق العاده ای داشتیم. او یک هم تیمی قدیمی و یک دوست بود. وقتی سرمربی میلان شد من 35 ساله بودم، می توانستم بهتر احساساتم را کنترل کنم و به همین دلیل توانستم از تمام لحظات بازیگری لذت ببرم. فکر می کنم که آنچلوتی در ناپولی هم خیلی موفق باشد و البته تا همین حالا هم با متحول کردن نقش بازیکنانی مثل لورنزو اینسینیه و مارک همشیک این را نشان داده است.

مالدینی در تمجدید از گتوزو که او هم جزو هم تیمی های سابقش است، گفت: باید دید که او چه کار می تواند بکند. او هم احساس تعلق خاطر زیادی به میلان دارد و این همان حسی است که من و لئوناردو در ماه های اخیر کوشش کردیم به همه بازیکنان تیم منتقل کنیم. از نظر تاکتیکی هم رینو خیلی پیشرفت نموده است و به همین دلیل به او اعتماد کامل داریم. او جسور بود که به میلان آمد. او می داند که چه کار می نماید. می داند که چطور باید بازیکنانش را مدیریت کند و با باشگاه ارتباط داشته باشد.

مالدینی در سرانجام هم گفت: فکر می کنم فینال استانبول در کنار فینال جام جهانی 94، بدترین خاطرات دوران بازیگری ام بودند. ما 3 بر صفر از لیورپول جلو بودیم و 3 بر 3 مساوی شدیم و با اینکه باز هم می توانستیم گل بزنیم در نهایت باختیم. سال 2006 دعوت به تیم ملی را رد کردم و آنها قهرمان شدند. فکر می کنم قسمت اینگونه بود. با این حال من در ایتالیا باز هم اوقات خوبی داشتم. اگر یک بازی در تیم ملی باشد که بخواهم دوباره انجامش دهم، بازی مان مقابل کره جنوبی در جام جهانی 2002 است. من هرگز از دست داوران عصبانی نمی شوم اما در آن بازی واقعا نمی شد از دست شان عصبانی نشد. بدترین روی خودم را نشان دادم و با همان مقدار اسپانیایی که از همسرم یاد گرفته بودم، خشمم را سر او خالی کردم.

منبع: فوتبال ایتالیا

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 74

به "مالدینی: تاریخ خانواده من به میلان گره خورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالدینی: تاریخ خانواده من به میلان گره خورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید