بازسازی خانه رئیس زاده در اسکو با رضایت مالک امکان پذیر است

به گزارش سبزا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، علیرضا قوچی روز شنبه 29 آذرماه 99، ضمن اعلام این خبر، گفت: اداره کل استان به عنوان متولی اصلی حفاظت و صیانت از آثار و بناهای تاریخی همیشه در کوشش است تا با اقدام به هنگام، مواریث تاریخی را از هرگونه گزند و آسیب برهاند، لذا در این راستا حفاظت از آثار و بناهای ثبت ملی شده در اولویت واقع شده است.

بازسازی خانه رئیس زاده در اسکو با رضایت مالک امکان پذیر است

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او در ادامه با اشاره به این که خانه تاریخی رئیس زاده از جمله بناهای ثبت ملی است که احتیاج به سامان دهی و بازسازی دارد، اعلام کرد: قدمت خانه تاریخی رئیس زاده مربوط به دوره قاجار است، لذا بازسازی و سامان دهی آن یکی از اهداف مهم این اداره کل است.

معاون میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با تأکید بر این که علت تعویق بازسازی و سامان دهی خانه تاریخی رئیس زاده، عدم رضایت مالک خصوصی است، ادامه داد: با توجه به این که خانه رئیس زاده شهرستان اسکو مالک خصوصی دارد، لذا پیگیری بازسازی و سامان دهی این خانه تاریخی به علت عدم رضایت مالک آن به تعویق افتاده و اجرای هرگونه عملیات بازسازیی در این خانه منوط به رضایت مالک است.

اوبا بیان این که معاونت میراث فرهنگی استان آماده اجرای عملیات بازسازیی به صورت مشارکتی با مالک خصوصی و یا شهرداری است، مطرح نمود: معاونت میراث فرهنگی استان آماده است تا با مالک خصوصی و یا در صورت تملک این خانه توسط شهرداری، با این نهاد به صورت مشارکتی عملیات بازسازی را شروع کند.

منبع: گردشبان
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1282

به "بازسازی خانه رئیس زاده در اسکو با رضایت مالک امکان پذیر است" امتیاز دهید

2 کاربر به "بازسازی خانه رئیس زاده در اسکو با رضایت مالک امکان پذیر است" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه رئیس زاده در اسکو با رضایت مالک امکان پذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید