همه چیز درباره مسجد نگارا در کوالالامپور

به گزارش سبزا، کوالالامپور شهری در کشور توریستی مالزی است که از آن به عنوان پایتخت فرهنگ چینی ها، هندی ها و همچنین مسلمانان نام می برند. با سفر به این شهر می توانید تلفیقی از فرهنگ های آسیایی را در یکجا تماشا کنید و از سفرتان نهایت لذت را ببرید. با توجه به توجهات ویژه ای که در سال های اخیر در زمینه استاندارسازی زیرساخت های شهری خود داشته توانسته در زمینه جذب گردشگر در رتبه خوبی قرار بگیرد. اما آنچه ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم درباره آن صحبت کنیم، مسجد نگارا در کوالالامپور است. این مسجد یک بنای تاریخی و مهم در کشور مالزی است که سالانه افراد بسیاری به منظور بازدید از آن به سمت این شهر سفر می نمایند. در ادامه با ما باشید تا بیشتر درباره مسجد نگارا در کوالالامپور خدمتتان اطلاعات لازم را ارائه دهیم.

همه چیز درباره مسجد نگارا در کوالالامپور

همانطور که در بالا هم گفتیم مسجد نگارا یکی از جاذبه های گردشگری تاریخی تور کوالالامپور است که در پایتخت کشور مالزی واقع شده است و سالانه گردشگران فراوانی از سراسر جهان به سمت این شهر سفر می نمایند تا از مسجد نگارا در کوالا دیدن نمایند. این مسجد یکی از بناهای تاریخی و مهم کشور مالزی به شمار می رود و معماری باشکوه آن سبب شده تا در بین دوستداران معماری بسیار حائز اهمیت باشد. این مسجد در کوالا نمادی از یگانگی، وحد و استقلال کشور مالزی است و تاریخ منحصر به فردی دارد که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد. معماری فوق العاده و جالب این مسجد در کنار تاریخ این مسجد، باعث تمایز آن از دیگر مسجد ها شده است. پیشنهاد می کنیم که اگر قصد سفر به کشور مالزی را دارید، بازدید از مسجد نگارا در کوالالامپور را هرگز از دست ندهید.

مختصری از تاریخ ساخت مسجد نگارا

ساخت مسجد نگارا در کوالالامپور از سال 1958 شروع شد و در سال 1965 به اتمام رسید. این مسجد یک میراث ملی در کشور مالزی است و پیشنهاد ساخت آن در سال 1958 توسط وزیرهای اصلی 11 ایالت کشور مالزی در فدراسیون مالایا نیز مطرح گشت. اعضای این فدراسیون در ابتدا نام نخست وزیر کشور که توکونو عبدالرحمان پطره الحاج بود را برای نام گذاری مسجد نگارا انتخاب کردند اما شخص نخست وزیر نپذیرفت. توکونو در مورد نام گذاری این مسجد نیز پیشنهاد داد که این مسجد را به مسجد نگارا نامگذاری نمایند تا نماد وحدت فرهنگ های مختلف درون کشور و همچنین راهی برای تشکر از خداوند برای استقلال صلح آمیز کشور مالزی باشد.

معماری مسجد نگارا در کوالالامپور

ساخت مسجد نگارا در کوالالامپور حدودا سه سال طول کشید و جالب است بدانید که در ساخت آن از مساجد کشورهای ترکیه، ایران، هند، پاکستان و امارات متحده عربی و اسپانیا نیز الهام گرفته شده است. از جمله ویژگی های برجسته این مساجد می توان به گلدسته 73 متری که بر فراز آن نهاده شده و همچنین گنبد بنتی 16 ضلعی آن که شبیه به یک چتر باز نیز اشاره داشت. مسجد نگارا در کوالالامپور ظرفیت پذیرش 5000 نفر را داراست، این مسجد در میان باغ 13 هکتاری در شهر کوالالامپور نهاده شده است و در وسط سقف نفش هایی بر روی فلز آلومینیوم آن نیز واقع شده است که همین خود از مسجد آبی که در شهر استانبول ترکیه واقع است نیز الهام گرفته شده است. این مسجد در سال 1987 مورد بازسازی های بزرگی نهاده شد و رنگ بتنی گنبد، جای خود را به طیف دلنشینی از رنگ هایی مانند سبز و آبی داد.

آنچه که باید گردشگران در مورد مسجد نگارا بدانند نوع پوشش به منظور ورود می باشد. گفتنی است که برای ورود به مسجد نگارا در کوالالامپور می بایست پوششتان کامل باشد و در غیر این صورت از ورود شما به مسجد خودداری می گردد. البته نگران نباشید در صورتی که شما چادر همراه نداشته باشید در ورودی مسجد به شما به صورت رایگان چادر ارائه می گردد تا با پوشش اسلامی وارد مسجد نگارا در کوالالامپور بشوید.

جالب است بدانید مسجد نگارا در کوالالامپور در میان مجموعه از باغ ها و چشمه های آب نهاده شده است. در یک 1 کیلومتری این مسجد باغ های بسیار جذابی وجود دارد که می توانید بعد از بازدید از این مسجد به سمت آن ها بروید و حال و هوایتان را تغییر دهید. همچنین یک باغ پرنده هم در باغ های اطراف این مسجد وجود دارد با بیش از 3000 پرنده از بیش از 200 گونه مختلف که همگی در کنار هم می توانند یک تفریح تمام اعیار را برایتان به ارمغان بیاورند.

گفتنی است که بگوییم دادن غذا و عکسبرداری از پرندگان در این باغ مجاز است.

در حال حاضر مسجد نگارا در قلب شهر زیبا و دیدنی کوالالامپور واقع شده است و مایه افتخار و استقلال این کشور به شمار می رود.

بهترین زمان بازدید مسجد نگارا

با توجه به این که کوالالامپور در منطقه ای استوایی واقع شده است در اغلب اوقات سال شرایطی معتدل و تابستان طور دارد. از همین رو در این شهر خبری از تابستان های گرم و زمستان های سرد نیست و اکثر روزهای سال آب و هوای مطبوعی را شاهد خواهید بود. شلوغ ترین ماه های این شهر اردیبهشت تا مرداد، آذر، دی و بهمن است، چرا که نه خبری از رطوبت هست و باران ها گرمسیری از همین رو گردشگران زیادی این فصل از سال را برای سفر خودشان انتخاب می نمایند. دیگر ماه هایی که نام آن ها برده نشده هم می تواند برای سفر خارجی به مالزی خوب باشد به شرطی که شما سازگاری با آب و هوای مختلف را داشته باشید.

دسترسی به مسجد نگارا در کوالالامپور

به منظور دسترسی به مسجد نگارا در کوالالامپور ساده ترین راه برای رسیدن به آن به وسیله تاکسی است. البته راه های دیگری هم برای رسیدن به این مسجد در مرکز شهر کوالالامپور وجود دارد به نام اتوبوس، شما می تواین از اتوبوس های خط B101 و B112 خودتان را به این مسجد برسانید.

آدرس: Jalan Perdana, Tasik Perdana, 50480 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia

ساعت بازدید: شنبه تا پنج شنبه از ساعت 9 تا 23 و آدینه ها از ساعت 2:45 دقیقه تا 18

نرخ قیمت ورودی: رایگان

سایت: www.kuala-lumpur.ws/attractions/masjid-negara.htm

منبع: الی گشت
انتشار: 9 تیر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 171

به "همه چیز درباره مسجد نگارا در کوالالامپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره مسجد نگارا در کوالالامپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید