جاذبه های گردشگری قبرس

به گزارش سبزا، کشور قبرس جزیره ای در سمت شرق دریای مدیترانه است که به دو قسمت یونانی نشین و ترک نشین تقسیم می گردد. ترک ها در سمت شمال و یونانی های در سمت جنوب زندگی می نمایند. به همین علت نیز این کشور دو زبان رسمی ترکی و یونانی و دو مذهب رسمی اسلام و مسیحیت دارد. اگر نمی دانید مرکز قبرس کجاست، باید بگوییم که نیکوزیا، به عنوان مرکز این کشور می باشد و تنها شهر اصلی غیرساحلی قبرس نیز هست. این شهر یکی از زیباترین شهرهای این کشور بوده و تور قبرس را بسیار لذتبخش می نماید.

جاذبه های گردشگری قبرس

بخش جنوبی این کشور که سومین جزیره بزرگ مدیترانه است، عضوی از اتحادیه اروپا می باشد و از قوانین آن پیروی می نماید. جزیره قبرس موقعیتی استراتژیک دارد و به همین دلیل همواره مورد توجه و تاخت و تاز حکومت های بزرگتر بوده است. آخرین بار کشور ترکیه در پی کودتای یونانیان به شما قبرس هجوم برد و از آن موقع بخش شمالی ترک نشین شد. به علت اینکه این بخش به وسیله ترکیه به رسمیت شناخته می گردد، فقط بخش جنوبی قبرس عضو اتحادیه اروپا است. اما هردو بخش شمالی و جنوبی جاذبه های گردشگری در قبرس را شامل می شوند و به جرات می توان گفت زیبایی منحصر به فردی دارند.

جزیره قبرس طولی نزدیک به 240 کیلومتر و حدود 100 کیلومتر عرض دارد. آب و هوای آن در تابستان گرم و خشک و در زمستان معتدل است؛ می توان گفت آب و هوا نیز به نوعی از جاذبه های گردشگری قبرس به شمار میرود، مثل آب و هوای جزیره کیش در فصل زمستان.

این کشور صنایع پیشرفته ای ندارد و درآمدهای آن به طور چشمگیری به کشاورزی، دامداری و گردشگری وابسته می باشد. قبرس موقعیت ویژه ای دارد؛ با سفر به آن انگار به دو کشور سفر نموده اید. بخش جنوبی و یونانی نشین که عمده جمعیت را نیز تشکیل می دهند، فرهنگ و معماری اروپایی دارند. اما در بخش شمالی می توان فرهنگ مردم ترکیه را دید. این ویژگی هم به نوبه خود از جاذبه های گردشگری قبرس است که برای گردشگر ها جذابیت دارد.

سواحل زیبا و بکر قبرس، مقبره پادشاهان، کلیسای سنت لازاروس، قلعه پافوس، تکه حلا سلطان و موزه قبرس تنها بخشی از جاذبه های گردشگری قبرس هستند که بازدید از آنها شما را با تاریخ و فرهنگ این کشور بیشتر آشنا می نماید. با توجه به اینکه قبرس به درآمدهای گردشگری وابسته است، مسئولین آن شرایط خوبی را برای گردشگر ها فراهم آورده اند تا از بازدیدشان از جاذبه های دیدنی قبرس لذت ببرند.

اطلاعاتی در خصوص کشور قبرس:

زبان رسمی: ترکی و یونانی

مذهب: اسلام و مسیحی ارتدوکس

نوع حکومت: جمهوری

جمعیت: حدود 1 میلیون و 170 هزار نفر

مساحت: 9,251 کیلومتر مربع

واحد پول: یورو (EUR)

€ 0.84 = $1

پیش شماره: +357

اختلاف زمانی با ایران: یک ساعت و نیم عقب تر

ویزا: احتیاج به ویزا دارد

برای مشاهده اطلاعاتی در خصوص جاذبه های شهرهای کشور قبرس بر روی نام آن ها در ذیل کلیک نمایید:

  • جاذبه های گردشگری نیکوزیا قبرس
منبع: ای نشات
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1871

به "جاذبه های گردشگری قبرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری قبرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید