مقایسه اپل آسترا با میتسوبیشی گالانت و کیا اپتیما

به گزارش سبزا، برای خودروهایی مانند آسترا که اصولاً برای از صحنه خارج کردن رقیب به وسیله کمپانی مادر ساخته می گردد، معمولاً رقبای زیادی وجود دارد. برای اپل آسترا حتی رقیبان زیادی در بین برادران خودش در واکسهال و شورولت هم وجود دارد. اما آسترا هرگز در ایران با هم خانواده های خودش به رقابت نپرداخت. در کشور ما از گذشته تا امروز، عمدتاً محصولات چشم بادامی ها خودروهای هم سطح اپل را تشکیل می داد؛ دووها، هیوندای ها و کیاها. در این مقاله، ما به مقایسه اپل آسترا با میتسوبیشی گالانت و کیا اپتیما می پردازیم.

مقایسه اپل آسترا با میتسوبیشی گالانت و کیا اپتیما

مقایسه اپل آسترا با میتسوبیشی گالانت

اولین خودرویی که ما در مقایسه اپل آسترا به آن می پردازیم، میتسوبیشی گالانت است. نسل ششم و هفتم میتسوبیشی گالانت نیز از محصولات رویایی دهه 90 میلادی است که در دهه 70 شمسی در ایران توجهات بسیاری را به خود جلب نموده بود و جزو خودروهای پُرطرفدار محسوب می شد.

گالانت که نوعی سدان لوکس به شمار می رفت، در آن سال ها به خودروی قشر مرفه معروف بود و در خیابان های ایران فخرفروشی می کرد. نسل هفتم میتسوبیشی که موردنظر این رقابت است، با طراحی کاملاً متفاوت از دیگر خودروهای موجود در بازار وارد کشور شد و به علت طراحی خاص چراغ هایش به خودروی چشم بادامی یا عینکی معروف شد.

طراحی و شکل و شمایل میتسوبیشی در آن سال ها یک سر و گردن از باقی محصولات موجود در بازار بالاتر بود، اما در حال حاضر مانند اپل آسترای نسلِ اول، بیشتر جنبه نوستالژی برای اهالی دهه 70 را دارد. در بخش فنی نیز رجحان بی قید و شرط با میتسوبیشی است. موتور 2 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ این خودرو، توان فراوری 135 اسب بخار را دارد و می تواند در فاصله 9.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودروی متولد سال 93 میلادی 205 کیلومتر بر ساعت است.

در مقابل اپل آسترای سال 1994 موتوری 1.4 لیتری 4 سیلندر 8 سوپاپ دارد که حداکثر توان فراورییش 83 اسب بخار است و می تواند به سقف سرعت 175 کیلومتر بر ساعت برسد. صفر تا صد این خودرو 12.5 ثانیه است. در بخش مصرف سوخت موتورِ قوی تر میتسوبیشی بنزین بیشتری را می سوزاند و مصرف سوخت ترکیبی آن در هر 100 کیلومتر 8.3 لیتر است. مصرف سوخت ترکیبی اپل آسترا موردنظر 7.8 لیتر است.

نمای داخلی اپل آسترا

با مقایسه ابعاد دو خودرو متوجه کوچک تربودن اپل آسترا می شویم که البته قابل انتظار است، زیرا اپل به عنوان یک سدان کوچک شناخته می گردد. اما آیا این ابعاد کوچک تر در فضای داخلی کابین نیز تأثیر دارد؟ اختلاف 30 سانتی متری فاصله دو محور خودرو نشان از جادارتربودن کابین خودروی بزرگ تر، یعنی میتسوبیشی دارد. صندوق بار نیز در میتسوبیشی جادارتر است. بعلاوه حجم باک میتسوبیشی در مقایسه اپل آسترا بیشتر طراحی شده است.

خرید و فروش و قیمت میتسوبیشی گالانت

مقایسه اپل آسترا با کیا اپتیما

خودروی دیگری که در مقایسه اپل آسترا قرار می گیرد، کیا اپتیما است. در این مقایسه نسل سوم اپتیما و نسل چهارم اپل آسترا را در کنار هم قرار دادیم تا خودروی پیروز تر را بیابیم. کیا شاید سابقه حضور اپل در ایران را نداشته باشد، اما در حضور کوتاه مدت خود طرف داران زیادی برای مدل های مختلفش دست و پا نموده است. اپتیما نسل سه نیز یکی از خودروهای خوش مشتری این کمپانی در ایران است. اپل نیز پس از غیبتی 20 ساله با آسترای جدیدش خاطراتی دور اما خوش را زنده کرد تا به تازه رسیدگان بازار یادآوری کند که دود از کُنده بلند می گردد.

مهم ترین بخش مقایسه، قیاس این دو اتومبیل ازنظر فنی است. اپتیما نسل سوم دارای پیشرانه 2.4 لیتری با حجم دقیق 2359 سی سی است و در 6000 دور در دقیقه 185 اسب بخار قدرت فراوری می نماید. بعلاوه حداکثر گشتاور این پیشرانه 241 نیوتن متر در 4هزار دور در دقیقه است. اما اپل آسترای نسل چهارم از موتوری با حجم 1364 سی سی برخوردار است که می تواند 168 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه فراوری کند. همین مشخصات کاملاً نشان می دهد که اپل قافیه را از نظر فنی به کیا می بازد.

اپتیما در 8 ثانیه و آسترا در 10.3 ثانیه می تواند از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد . حداکثر سرعت اپتیما هم 5 کیلومتر بر ساعت بیشتر از حداکثر سرعت آستراست. اما حجم موتور بیشتر باعث مصرف سوخت بیشتر هم می گردد پس باید گفت که در این زمینه دست برتر با آستراست که به شکل ترکیبی 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف می نماید و این عدد برای اپتیما 7.8 لیتر خواهد بود.

نمای پشت اپل آسترا

اگر محیط زیست هم برایتان مهم است باید سراغ اپتیما بروید، چون اپتیما استاندارد یورو 6 و آسترا استاندارد یورو 5 دارد . هرچه طراحی ظاهری اپل آسترای نسل چهار جااُفتاده و خارج از هرگونه ساختارشکنی است، طراحی کیا اپتیمای نسل سه خشن و پُر از نوآوری و هیجان به نظر می رسد. در واقع در آسترا طراحی منطقی، ساده و ارگونومیک اروپایی و در کیا طراحی مدرن و خلاقانه کره ای می بینیم ؛ این سلیقه شماست که کدام را بپسندید.

با مقایسه ابعاد دو خودرو نیز متوجه بزرگ تربودن کیا اپتیما در مقایسه اپل آسترا می شویم که این بزرگی بر فضای بیشتر کابین نیز تأثیر گذاشته است، هرچند این بزرگی علت بر راحتی نیست. آسترا با جایگاه های راحت و سیستمِ تعلیق مناسب سواری نرمی را به سرنشینان و راننده هدیه می دهد. اکنون اینکه کیا اپتیما به رانندگی خشک و کوبنده معروف است. علاوه براین طراحی داخلی کیا،مثل دیگر محصولات کره ای شلوغ و پُرزرق و برق است، اما فضای کابین آسترا سراسر نظم آلمانی را تداعی می نماید.

موضوع ایمنی هم چیزی نیست که از کنارش به راحتی بگذریم. در اپتیما 10 کیسه هوا و در آسترا 8 کیسه هوا تعبیه شده است . از کیلس و دوربین 360 درجه به عنوان 2 آپشن مهم اپتیما نسل سوم می توان نام برد که در آسترا وجود ندارد.

خرید و فروش و قیمت کیا اپتیما

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

آخرین قیمت خرید و فروش اپل آسترا

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2047

به "مقایسه اپل آسترا با میتسوبیشی گالانت و کیا اپتیما" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقایسه اپل آسترا با میتسوبیشی گالانت و کیا اپتیما" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه اپل آسترا با میتسوبیشی گالانت و کیا اپتیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید