نکاتی که باید در مورد ویزای انگلیس بدانید

به گزارش سبزا، تمامی ایرانی ها برای سفر به کشورهای بریتانیا ملزم به دریافت این ویزا هستند. چه بخواهید برای یک روز به کشور انگلیس سفر کنید و چه قصد اقامتی چندماه یا حتی چند ساله در انگلیس را داشته باشید در هر صورت به ویزای انگلیس نیاز دارد. این نوشتار به معرفی نکاتی که پیرامون ویزا انگلیس هستند می پردازد.

نکاتی که باید در مورد ویزای انگلیس بدانید

1- ویزای شینگن برای سفر به انگلیس نیست

بسیاری از کشورهای اروپایی جزو منطقه شینگن هستند و برای ورود به آن ها باید ویزای شینگن دریافت کنید، اما کشور انگلیس و در کل سرزمین بریتانیا عضو شینگن نیست و بنابراین با در دست داشتن ویزای شینگن نمی توانید به بریتانیا سفر کنید. برای سفر به بریتانیا از جمله انگلیس به ویزای بریتانیا یا ویزای انگلیس نیاز دارید.

2- ویزای انگلیس انواع مختلفی دارد

باید با در نظر دریافت هدف تان از سفر به انگلیس نسبت به دریافت ویزای انگلیس اقدام کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید برای گردشگری وارد انگلیس و سایر کشورهای منطقه بریتانیا شوید باید برای دریافت ویزای توریستی انگلیس اقدام کنید. اگر به دنبال تحصیل در انگلیس هستید باید برای ویزا تحصیلی انگلیس اقدام کنید و به همین ترتیب. مدارک لازم برای این ویزاها به طور کلی مشترک هستند، اما هر ویزا چند مدرک منحصر به فرد هم دارد. به عنوان برای دریافت ویزای تحصیلی باید از سوی دانشگاه های انگلیس دعوت نامه داشته باشید، یا برای دریافت ویزای توریستی باید حساب بانکی شما بیش از 150 میلیون تومان داشته باشد.

3- برای دریافت ویزای انگلیس به وقت سفارت انگلیس نیاز دارید

منظور از وقت سفارت انگلیس دریافت نوبت از سفارت انگلیس برای ثبت اطلاعات بیومتریک و تحویل مدارک ویزا است. اطلاعات بیومتریک شامل تصویر عنبیه و ثبت اثر انگشت از هر 10 انگشت دست است. این اطلاعات را برای تعیین هویت فرد متقاضی ویزا و جلوگیری از جعل هویت ثبت می کنند.

در نظر داشته باشید که برای دریافت وقت سفارت انگلیس باید به صورت آنلاین اقدام کنید. این اقدام شما از طریق سایت سفارت انگلیس انجام می گیرد. برای آن که به خوبی و سر موقع وقت سفارت انگلیس را دریافت کنید پیشنهاد می شود از تجربه و تخصص کارشناسان این زمینه استفاده کنید.

4- امکان اقدام از کارگزاری های کشورهای همسایه وجود دارد

برای دریافت ویزای انگلیس می توانید از سفارت انگلیس در کشورهای همسایه از جمله ترکیه، امارات متحده عربی و ارمنستان اقدام کنید. شهرهای ترکیه برای اقدام شامل آنکارا و استانبول، شهرهای امارات برای اقدام شامل دبی و ابوظبی و شهرهای ارمنستان برای اقدام فقط شامل ایروان می شوند.

5- فرصت استفاده از خدمات پیکاپ ویزای انگلیس را نیز دارید

اگر از طریق کشورهای همسایه برای دریافت ویزای انگلیس اقدام کنید، این فرصت را دارید که در صورت تأیید شدن درخواست برای دریافت ویزا بریتانیا از خدمات پیکاپ ویزای شرکت های گردشگری استفاده کنید. استفاده از این خدمات موجب می شود که برای دریافت ویزا نیاز نباشد باری دیگر به کشورهای همسایه سفر کنید، بلکه می توانید با دادن وکالت به شرکتی معتبر، فرآیند دریافت ویزا را به آن ها بسپارید.

6- تمکن مالی حرف اول را در ویزای توریستی می زند

برای آن که ویزای توریستی انگلیس را دریافت کنید باید تمکن مالی داشته باشید. در حال حاضر برای دریافت ویزای توریستی بریتانیا حداقل مقدار پولی که باید در حساب شما باشد 150 میلیون تومان است. البته برای این قضیه راه چاره هایی وجود دارند. برای دریافت اطلاعات کامل در مورد شرایط تمکن مالی برای دریافت ویزای توریستی بریتانیا می توانید با شماره تلفن 02157938 تماس بگیرید.

7- مدارک باید ترجمه رسمی باشند

مدارکی که به سفارت انگلیس تحویل می دهید باید یا به زبان انگلیسی یا به زبان ولزی ترجمه رسمی باشند. یعنی هر مدرک به صورت مجزا ترجمه شده باشد و همچنین از مهر دارالترجمه رسمی برخوردار باشد.

8- حداقل 20 روز بعد ویزا صادر می شود

از زمانی که درخواست ویزا را به سفارت تحویل می دهید حداقل 20 روز بعد ویزا صادر می شود. این ماجرا برای ویزاهای توریستی هم صادق است. گفتنی است که برای دریافت ویزا انگلیس چیزی به نام ویزای فوری انگلیس وجود ندارد و این فرایند 20 روزه یا شاید بیشتر باید طی شود.

9- ویزای تضمینی انگلیس وجود ندارد

اگر شرکتی ادعای دریافت ویزای تضمینی انگلیس دارد مطمئن باشید دروغ می گوید. ویزای هیچ کشوری را به صورت تضمینی نمی توان دریافت کرد، در بهترین حالت می توان احتمال صدور ویزا را با تهیه دقیق و بدون ایراد مدارک افزایش داد. صدور ویزا فقط بسته به تصمیم آفیسرهای سفارت کشور انگلیس است.

10- تاریخچه سفر در افزایش احتمال صدور ویزای بریتانیا مؤثر است

منظور از تاریخچه سفر این است که متقاضی ویزا بریتانیا سابقه سفر به یک سری کشور خاص [از جمله کشورهای شینگن، ژاپن، استرالیا، کانادا و آمریکا] را داشته باشد. کسی که مثلاً سابقه دریافت ویزای شینگن یا ویزای کانادا را دارد از کسی که هیچ سابقه سفر خارجی به کشورهای بزرگ و قدرتمند را ندارد شانس بیشتری برای دریافت ویزای انگلیس دارد.

منبع: گردشبان
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 884

به "نکاتی که باید در مورد ویزای انگلیس بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که باید در مورد ویزای انگلیس بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید