نگاهی به گزارش های اقتصادی نوکیا در سال 2019

به گزارش سبزا، شرکت نوکیا به عنوان یکی از تولیدکننده های تجهیزات مخابراتی و تلفن همراه بخش هایی از گزارش اقتصادی فصل اول 2019 خود را منتشر کرد.

نگاهی به گزارش های اقتصادی نوکیا در سال 2019

در جزئیات گزارش منتشر شده، ضرر اقتصادی در سه ماهه اول سال به چشم می خورد که در پیش بینی های شرکت وجود نداشت. فنلاندی ها تأخیر در پرداخت های پروژه های 5G را یکی از دلایل اصلی ضرر اقتصادی در دوره گذشته بیان نمودند. به علاوه چالش های پیش آمده برای رقیب دیرینه یعنی هواوی نیز موجب سرمایه گذاری های شتاب دهنده در پروژه های آن ها شد.

غول فنلاندی صنعت مخابرات در ادامه گزارش خود به احتمال پیش آمدن چالش های بیشتر در نیمه دوم سال 2019 اشاره نمود. درنتیجه انتشار گزارش اقتصادی نوکیا، سهام شرکت با 10 درصد سقوط به پایین ترین حد خود در 6 ماه گذشته رسید.

پروژه های 5G نوکیا در آمریکایی شاقتصادی، 200 میلیون یورو درآمد احتاقتصادی به همراه داشته اند که هنوز به شرکت پرداخت نشده است. عدم توانایی در نقد کردن همین درآمدها، موجب ضرر اقتصادی برای فنلاندی ها شد. به هرحال هزینه های مذکور احتمالا تا سرانجام سال 2019 پرداخت می گردد.

کسب وکار نوکیا در بخش شبکه در فصل اول سال 2019 ضرری بالغ بر 254 میلیون یورو را تجربه کرد. آن ها در دوره مشابه سال گذشته، 46 میلیون سود کسب نموده بودند. به هرحال سرمایه گذاری های شرکت در فناوری های جدید خصوصا 5G هزینه هایی را به همراه داشت و نوکیا هنوز منتظر بازگشت آن سرمایه ها است. آن ها در بیانیه ای پیرامون گزارش اقتصادی گفتند:

آغاز ضعیف ابتدای سال 2019 و فشارهای پیش رو در ادامه نیمه اول سال، فشارهای زیادی را در نیمه دوم سال به مدیریت شرکت وارد خواهد نمود.

شرکت سوئدی اریکسون و شرکت چینی هواوی، رقبای اصلی نوکیا در صنعت مخابرات هستند. کارشناسان اعتقاد دارند پس از چالش های ایجاد شده برای هواوی از سوی واشنگتن و اتهام آن ها به جاسوسی برای دولت چین، فنلاندی ها شانس بیشتری برای پیشروی در بازار مخابرات خواهند داشت. آمریکا چندی پیش به همه متحدانش گفت که تجهیزات مخابراتی هواوی را خریداری ننمایند. نوکیا در ادامه بیانیه خود با اشاره به مسائل پیش آمده برای هواوی و نگرانی های امنیتی در صنعت می گوید که بعضی از مشتریان، فشارهایی را به شرکت وارد می نمایند و با سرمایه گذاری کوتاه مدت به دنبال نتایج بلندمدت بهینه هستند.

بحران هواوی موجب افزایش فشار بر نوکیا نیز شد

نوکیا در ماه ژانویه گفته بود که احتمالا عملکرد ضعیفی در فصل اول سال 2019 داشته باشد. در ادامه جهت، آن ها ضرر عملیاتی 59 میلیون یورویی را ثبت کردند که در مقایسه به سود 239 میلیون یورویی در دوره مشابه سال گذشته، اختلاف قابل توجهی محسوب می گردد. تحلیل گران نیز قبلا بازه ای بین 175 میلیون تا 457 میلیون یورو را برای سوددهی شرکت پیش بینی نموده بودند که محقق نشد.

صنعت شبکه های مخابراتی در میانه دهه کنونی به خاطر به اوج رسیدن شبکه های 4G با کاهش سرعت رشد روبه رو شد. البته برنامه های جدید شرکت ها برای به روزرسانی تجهیزات و ورود به جهان 5G فرصت هایی را برای تولیدنماینده های تجهیزات مخابرات به همراه خواهد داشت.

نوکیا که ادعا می نماید 36 قرارداد تجاری در حوزه 5G ثبت نموده است، پیش بینی های خود برای ادامه سال 2019 را نیز مانند ماه ژانویه بیان نمود. آن ها درآمد هر سهم را در ادامه سال 2019 بین 0.25 تا 0.29 یورو و برای سال 2020 بین 0.37 تا 0.42 یورو پیش بینی کردند.

اریکسون برخلاف نوکیا فصل موفقی را پشت سر گذاشت. آن ها گزارش اقتصادی خود را هفته پیش منتشر کردند که سودی بهتر از پیش بینی ها را برای شرکت سوئدی بیان می کرد. برای دلایل رشد نیز مواردی همچون رشد سریع در آمریکای شاقتصادی و کاهش هزینه ها بیان شد.

زومیت

منبع: انتخاب
انتشار: 21 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 184

به "نگاهی به گزارش های اقتصادی نوکیا در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به گزارش های اقتصادی نوکیا در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید