هنرمند نمی خواهد با هنر اعتراض کند

به گزارش سبزا، یک کارشناس موسیقی معتقد است: بعضی هنرمندان معترض هستند اما کمتر تمایل دارند اعتراض های خود را در قالب اثر هنری بیان نمایند.

هنرمند نمی خواهد با هنر اعتراض کند

خبر اجرای یک سرود با عنوان آقازاده که سازندگانش ساخت آن را راهی برای بیان حرف دل مردم و بازگشت به سرودهای 30 و 40 سال قبل عنوان می نمایند، موجب شد با طرح این پرسش که فراوریات موسیقایی با طعم سیاسی و اجتماعی چه جایگاهی در موسیقی امروز دارند، به سراغ رضا مهدوی، کارشناس موسیقی برویم.

مهدوی به خبرنگاران می گوید: هرکس انگیزه و توان ندارد به بیان مسائل سیاسی در کار هنری خود بپردازد؛ چرا که برای او تبعاتی در پی دارد؛ به همین دلیل در دوره معاصر کمتر شاهد این بوده ایم که هنرمندان چنین کاری را انجام بدهند، اما ما از موسیقی هایی با مضامین اجتماعی خوب برخوردار هستیم و آثار خوبی در این زمینه فراوری شده است.

او اظهار می نماید: هنرمندان معترض هستند اما کمتر تمایل دارند اعتراض های خود را در قالب اثر هنری بیان نمایند و در حوزه موسیقی بیشتر به آثار تغزلی، عاشقانه و عرفانی روی می آورند و از مستقیم گویی در کارهای خود پرهیز می نمایند.

این مدرس موسیقی همچنین بیان می نماید: امروز مردم دیگر خودشان نیستند و هنرمندان هم برگرفته از فضای روز جامعه برای چنین مردمی فراوری اثر می نمایند و این موضوع باعث افت کیفیت آثار شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 226

به "هنرمند نمی خواهد با هنر اعتراض کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنرمند نمی خواهد با هنر اعتراض کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید