واگذاری خانه تاریخی یزدی ها در قزوین به سرمایه گذار بخش خصوصی

به گزارش سبزا، خبرنگاران/قزوین مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: خانه تاریخی یزدی ها به وسیله مزایده به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شد، این خانه تاریخی با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی به بهره برداری می رسد.

واگذاری خانه تاریخی یزدی ها در قزوین به سرمایه گذار بخش خصوصی

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

علیرضا خزائلی با اشاره به واگذاری خانه یزدی ها به بخش خصوصی، توضیح داد: به منظور احیاء و بهره برداری بهینه از بناهای ارزشمند تاریخی با کاربری مناسب، خانه تاریخی یزدی ها واقع در خیابان مولوی پس از طی فرآیند اداری و مراحل قانونی تحویل و عقد قرارداد واگذاری به بخش خصوصی واگذار شد.

وی اضافه نمود: این بنا مطابق با تشریفات مزایده شماره 343/98 مورخ 1398/9/10 با حضور نمایندگان صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی کشور و این اداره کل به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شد، پس از تأیید طرح مطالعاتی سرمایه گذار توسط تیم نظارت و بازسازی و تجهیز بنا، در بازه زمانی شش ماهه، این خانه تاریخی درنهایت با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی به بهره برداری می رسد.

بنابراعلام روابط عمومی میراث فرهنگی، این مسئول بیان نمود: واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی با مشارکت صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی از رویکردهای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای حفاظت و بهره برداری بهینه از این آثار است، به همین دلیل نیز تا به امروز مجموعه سعدالسلطنه، گراند هتل و حمام تنکابنی در قزوین از این طریق واگذارشده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین تأکید کرد: خانه تاریخی یزدی ها (میریانزاده) واقع در خیابان مولوی کوی صالحیه از بناهای ارزشمند متعلق به دوره قاجار در قزوین است که در تاریخ 1389/11/17 با شماره 29892 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1205

به "واگذاری خانه تاریخی یزدی ها در قزوین به سرمایه گذار بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری خانه تاریخی یزدی ها در قزوین به سرمایه گذار بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید