ورزش بیشتر بدون در نظر گرفتن وزن از اختلال خواب پیشگیری می نماید

به گزارش سبزا، تحقیقات نشان داد که ورزش بیشتر، بدون در نظر گرفتن وزن، احتمال اختلال خواب را در شرکت کنندگان کاهش می دهد.

ورزش بیشتر بدون در نظر گرفتن وزن از اختلال خواب پیشگیری می نماید

به گزارش خبرنگاران، آپنه خواب یک اختلال جدی خواب است که با مسائل قابل توجه برای سلامت از جمله افزایش خطر مرگ و میر مرتبط است.

چاقی یک عامل خطر اصلی و شناخته شده برای آپنه انسدادی خواب است، یک اختلال خواب شایع و جدی که باعث توقف تنفس در هنگام خواب می گردد که می تواند باعث خواب آلودگی بیش از حد در طول روز گردد و بعلاوه احتمال مسائل جدی سلامت نظیر فشارخون بالا، دیابت و حملات قلبی، سکته مغزی، آسم و زوال عقل را افزایش می دهد.

مطالعه اخیر نشان داد که ورزش منظم بدون در نظر گرفتن شاخص توده بدنی شرکت کنندگان، خطر ابتلاء به آپنه خواب را 10 تا 31 درصد کاهش می دهد.

در این مطالعه 137,917 فرد میانسال و مسن تا 18 سال مورد آنالیز قرار گرفتند و عادات ورزشی، مدت زمان نشستن روزانه و سایر فاکتورهای سلامت شأن مقدار گیری شد.

تیانی هوانگ، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد، در این باره می گوید: بسیاری از مطالعات نحوه جلوگیری از پیامدهای آپنه انسدادی خواب مانند دیابت و بیماری های قلبی عروقی را مورد آنالیز قرار داده اند. اما شواهد بسیار کمی در خصوص نحوه جلوگیری از آن وجود دارد. این مطالعه از آنجا که یک عامل رفتاری قابل تغییر را شناسایی نموده است که می تواند خطر را کاهش دهد، قابل توجه است.

این یافته ها بعلاوه نشان می دهد که آپنه خواب خطر مرگ ناگهانی و مرگ و میر قلبی را دو برابر افزایش می دهد.

هوانگ می گوید: در حالی که تحقیقات بیشتری در خصوص ارتباط بین فعالیت بدنی و پیشگیری از آپنه خواب مورد احتیاج است، اما ارتباط اختلال خواب با مرگ ناگهانی اهمیت فعالیت بدنی را نشان می دهد.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1712

به "ورزش بیشتر بدون در نظر گرفتن وزن از اختلال خواب پیشگیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش بیشتر بدون در نظر گرفتن وزن از اختلال خواب پیشگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید