ورود سامانه بارشی به کشور؛ کدام استان ها بارانی می شوند؟

به گزارش سبزا، تهران (پانا) - با ورود سامانه بارشی به کشور به تدریج در نوار غربی، دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز و تهران همچنین مناطقی از اصفهان بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

ورود سامانه بارشی به کشور؛ کدام استان ها بارانی می شوند؟

بر این اساس، امروز پنج شنبه (5 اسفند) در غالب منطقه ها کشور جوی آرام و پایدار حاکم است، اظهارکرد: اوایل شب در بعضی نقاط جنوب غرب و غرب کشور بارش پراکنده رخ می دهد. جمعه (6 اسفند) با ورود سامانه بارشی به کشور به تدریج در نوار غربی، دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز و تهران همچنین منطقه های از اصفهان بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و کرمانشاه بارش شدت خواهد داشت.

روز شنبه (7 اسفند) بارش در این منطقه ها به طور متناوب ادامه خواهد داشت همچنین در منطقه های از شرق و شمال شرق ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود. طی این روز در شمال غرب و منطقه های از غرب کشور و در ارتفاعات البرز بارش برف و کاهش دما رخ می دهد. از بعد از ظهر با نفوذ جریان های شمالی به سواحل دریای خزر در اردبیل، گیلان و غرب مازندران نیز بارش پراکنده آغاز می شود.

روز یکشنبه (8 اسفند) در اردبیل، استان های ساحلی و خراسان شمالی و خراسان رضوی همچنین در بعضی نقاط آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش باران، برف و وزش باد پیش بینی می شود. در این روز در دامنه های جنوبی البرز، شرق و جنوب شرق وزش باد شدید رخ می دهد و به تدریج سامانه بارشی از شمال شرق خارج می شود.

یکشنبه (8 اسفند) در جنوب و جنوب شرق کشور وزش باد شدید موقت رخ می دهد که در منطقه ها مستعد خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست همچنین خلیج فارس و دریای خزر مواج است.

دوشنبه (9 اسفند) در شمال شرق و ارتفاعات البرز شرقی بارش پراکنده و وزش باد انتظار می رود.

آسمان تهران فردا (6 اسفند) نیمه ابری و غبار صبحگاهی در بعد از ظهر وزش باد و ابری گاهی بارش پراکنده با حداقل دمای 9 و حداکثر دمای 18 درجه سانتیگراد و در روز شنبه (7 اسفند) نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات وزش باد گاهی رگبار باران با احتمال رعد و برق با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای 17 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

طی امروز و فردا (5 و 6 اسفند) اهواز با دمای 29 درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای 5- و 3- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1971

به "ورود سامانه بارشی به کشور؛ کدام استان ها بارانی می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی به کشور؛ کدام استان ها بارانی می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید