پیش بینی کشتی گیر روس از برنده مسابقه یزدانی و تیلور ، تسابولوف: دوستم شانس اصلی طلای صربستان است!

به گزارش سبزا، تسابولوف روس که سابقه شکست دادن حسن یزدانی را در کارنامه دارد، 2 ماهی می گردد در ایران تمریناتش را دنبال می نماید.

پیش بینی کشتی گیر روس از برنده مسابقه یزدانی و تیلور ، تسابولوف: دوستم شانس اصلی طلای صربستان است!

خبرنگاران آنلاین - محسن محمود صفری: ختاگ تسابولوف دارنده مدال طلا و نقره دنیا با اصالتی روس که 2 سال پیش تغییر تابعیت داد و به صربستان رفت، حدود 2 ماهی می گردد که در کمپ تیم های ملی ایران حضور دارد و با آزادکاران کشورمان تمرین می نماید. او که سابقه پیروزی مقابل حسن یزدانی، ستاره این روزهای کشتی ایران و دنیا را در کارنامه دارد، میخواهد تا آغاز مسابقات دنیای در ایران بماند و پس از آن راهی صربستان، محل برگزاری بازی ها گردد.

  • واکنش پادشاه کشتی به اهدای مدال طلای المپیک به کمیل قنامی

تسابولوف که زیر پرچم روسیه 2 مدال دنیای به دست آورده، در کوشش است این بار با پرچم صربستان سومین مدال دنیای را بگیرد. حضور او در ایران بهانه ای شد تا گفت وگویی با این کشتی گیر داشته باشیم؛ کشتی گیری که ابتدا قرار بود 2 هفته در کمپ تیم ملی کشتی اردو بزند اما حالا بیش از یک ماه از حضور او در ایران گذشته است!

*چطور شد ایران را برای آماده سازی مسابقات دنیای انتخاب کردی؟

برای مسابقات لیگ بارها و بارها به ایران آمده ام؛ تعداد سفرهایم به حدی زیاد بوده که دقیق نمی دانم چندبار به ایران آمده ام و کشتی گرفته ام. ایران نخستین گزینه من بود چون اینجا دوستان خوبی دارم و البته استقبال خوبی هم از من می گردد. همه این مسائل و اینکه ایران کشتی گیران قدرتمندی دارد و از همه مهم تر کمپ تمرینی فدراسیون که واقعا بی نظیر است، دلایلی شد تا به ایران بیایم. همه چیز در ایران مهیا شد تا به ایران سفر کنم و در کشورتان بمانم تا مدال بگیرم. البته قرار بود مدت کمتری باشم ولی ویزایم را تمدید کردم و قرار شد از اینجا به صربستان بروم.

*ایران در وزن 74 کیلوگرم یونس امامی را دارد و طبق سیدبندی تا فینال به هم نمی خورید. در این مدت کشتی گیر ایرانی را چطور دیدی؟

او کشتی گیر جوان و خوبی است و توانایی خوبی دارد. خیلی خوب می گردد که در فینال با هم کشتی بگیریم چراکه هر شخصی هم ببازد دست خالی بلگراد را ترک نمی نماید و این خوب است. من به آقا پژمان (پژمان درستکار) هم گفته ام از ایشان متشکرم که اجازه دادند من کنارشان باشم و اگر مدال بگیرم در این مدال سهیم هستند.

*با صربستان قرارداد امضا کردی و تا کی قرار است برای این کشور کشتی بگیری؟

قرارداد امضا نکردیم و فقط توافق کردیم. من به آنها گفتم بعد از مسابقات دنیای درباره قرارداد و رقم آن صحبت کنیم. همه چیز را به بعد از کسب مدال دنیای موکول نموده ام.

*چرا تنها به ایران آمدی؟

من از مسابقات دنیای مدال می خواهم و شرایط ایران این امکان را به من می دهد تا جدی تر روی هدفم تمرکز کنم. آنها شاید برایشان کسب مدال مهم نیست.

*خانواده را هم به صربستان برده ای؟

همسرم و پسرم در اوستیا هستند و من فقط برای مسابقات به صربستان می روم.

*با سیداکوف قهرمان نامدار روس ها هم نسبتی داری؟

حدود 11 سال پیش ازدواج کردم و الان هم یک پسر 6 ساله به نام عظمت دارم. آن موقع نه من مدال دنیای داشتم نه سیداکوف، برادر همسرم ولی الان هردو مدال دنیای داریم و در یک وزن هم کشتی می گیریم. الان خانواده ام را به سیداکوف سپرده ام. همواره به شوخی می گویم پسرم ژن خوب است چراکه پدر و دایی اش قهرمان دنیا هستند.

*پسرت کشتی می گیرد؟

خیر هنوز به صورت جدی آغاز ننموده است. فعلا بچه است و فقط بازی می نماید.

*دوست داری کشتی بگیرد؟

کشتی برای ما روس ها همواره در اولویت بوده است.

*به نظرت برترین کشتی گیر ایران در حال حاضر چه کسی است؟

حسن یزدانی دوست من است و به نظرم شانس اصلی مدال طلای 86 کیلوگرم است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 13 شهریور 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2073

به "پیش بینی کشتی گیر روس از برنده مسابقه یزدانی و تیلور ، تسابولوف: دوستم شانس اصلی طلای صربستان است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی کشتی گیر روس از برنده مسابقه یزدانی و تیلور ، تسابولوف: دوستم شانس اصلی طلای صربستان است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید