چاپ کلیه آزمایشگاهی در ابعاد کوچک برای نخستین بار

به گزارش سبزا، به گزارش خبرنگاران به نقل از ورج، فراوری این کلیه آزمایشگاهی راه را برای پیوند کلیه و درمان بسیاری از بیماری های کلیه هموار می نماید که مسائل زیادی برای بیماران ایجاد می نمایند.

چاپ کلیه آزمایشگاهی در ابعاد کوچک برای نخستین بار

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ تعداد کم از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

این کلیه کوچک به صورت سه بعدی چاپ شده و می تواند جایگزین کلیه هایی گردد که به علت آلودگی های دارویی یا مسمومیت شدید افراد به طور جدی آسیب دیده اند.

کلیه یادشده با استفاده از سلول های بنیادی جداشده از بافت های کلیه انسان تهیه شده و برای طراحی صحیح بافت های مصنوعی تکمیل کننده آن از یک برنامه رایانه ای استفاده شده است. علاوه بر این یک روش جدید چاپ سه بعدی برای تکمیل این کلیه مصنوعی به کار گرفته شده که سریع تر، ارزان تر و قابل اعتمادتر است.

محققان می گویند در آینده می توان با استفاده از این روش 200 کلیه در عرض 10 دقیقه فراوری کرد، بدون آنکه کیفیت کلیه های فراوریی افت نموده یا کاهش یابد. ابعاد کلیه های فراوریشده بدین شیوه از دانه برنج تا ناخن انگشت در نوسان است.

این کلیه ها دارای رگ های خونی و تمامی جزئیات موجود در کلیه های انسان ها هستند و امید می رود در آینده نه چندان دور نمونه هایی از آنها در ابعاد عظیم تر فراوری گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1251

به "چاپ کلیه آزمایشگاهی در ابعاد کوچک برای نخستین بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ کلیه آزمایشگاهی در ابعاد کوچک برای نخستین بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید