چه مسواکی با دندان شما می سازد؟

به گزارش سبزا، تهران (پانا) - مسواک زدن به صورت منظم، یکی از برترین راه های حفظ سلامت دندان ها و لثه است. استفاده از مسواک مناسب باعث کاهش احتمال آسیب به بافت لثه و دندان می گردد.

چه مسواکی با دندان شما می سازد؟

به گزارش جام جم، برخی از افراد فکر می نمایند مسواک زدن با انواع زبر و خشن سبب تمیزی و سفیدشدن بهتر دندان ها می گردد در حالی که با استفاده از مسواک زبر، لثه، سطح ریشه و مینای دندان دچارساییدگی و تحلیل می گردد.

مناسب ترین سایز مسواک برای شما، مسواکی است که اندازه سر آن اجازه دسترسی آسان به تمام سطوح دندان هایتان را بدهد. معمولا این سایز برای بزرگسالان حدود یک سانتی متر در 5/2 سانتی متر است.

زاویه بین دسته مسواک و سر آن باید به قدری کم باشد که با شیبی ملایم به سر آن برسد و طول دسته مسواک باید به اندازه کافی بلند باشد تا بتوانید آن را به راحتی در دست نگه دارید. اگر به طور میانه روزی دو بار مسواک بزنید، نهایتا عمر مناسب یک مسواک خوب برای شما سه ماه است. دقت کنید که پس از هر بار استفاده از مسواک آن را با آب سرد بشویید و بقایای خمیردندان و غذاها را از لابه لای الیاف آن خارج کنید.

مسواک را طوری در جامسواکی قرار دهید که بتواند هر چه سریع تر خشک گردد. درپوش را روی مسواک خیس قرار ندهید چون در محیط مرطوب میکروب ها و باکتری ها روی مسواک تجمع می نمایند. امروزه مسواک های برقی هواداران بسیاری را به خود جلب نموده اند چون می توانند عمل مسواک زدن را سریع و راحت تر نمایند، هر چند نتایج تحقیقات نشان داده است تفاوت زیادی میان کیفیت مسواک زدن با مسواک دستی و برقی وجود ندارد.

توصیه های مذکور در خصوص عموم مردم است اما اگر مشکل خاصی در لثه ها دارید یا تحت درمان ارتودنسی هستید، باید از دندانپزشک خود برای انتخاب مسواک مناسب یاری بگیرید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1827

به "چه مسواکی با دندان شما می سازد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه مسواکی با دندان شما می سازد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید