کابینه عراق: منع آمدوشد سراسری از یکشنبه تا پنج شنبه طی تعطیلات عید برقرار می گردد

به گزارش سبزا، کابینه عراق گفت که تعطیلات رسمی به مناسبت عید فطر از روز یکشنبه تا روز پنجشنبه است و منع آمدوشد سراسری نیز إعمال می گردد.

کابینه عراق: منع آمدوشد سراسری از یکشنبه تا پنج شنبه طی تعطیلات عید برقرار می گردد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از المعلومه، دفتر رسانه ای نخست وزیر عراق در بیانیه ای خاطرنشان کرد که کابینه سومین جلسه خود را به ریاست مصطفی الکاظمی برگزار کرد و وی در سخنان شروعین خود تاکید نمود که دولت بر پشت سرگذاشتن دشواری ها و چالش های امنیتی، اقتصادی و درمانی مصمم است و دست به کوشش های فوق العاده ای در اقدامات دولتی و مسئولیت ها با روحیه یکپارچگی و بستن راه در مقابل فساد و رهایی از کاغذبازی و نیفتادن در دام اشتباهات گذشته می زند.

کابینه عراق همچنین کوشش ها برای مقابله با کرونا و آخرین تحولات و تدابیر اتخاذ شده جهت توقف خطر شیوع این ویروس را مورد آنالیز قرار داد و خاطرنشان کرد که باید کمپین های آگاهی بخشی بیشتر گردد و می بایست شهروندان به دستورات بهداشتی پایبند باشند.

در این بیانیه آمده است که کابینه مسائل تضمینی برای کاهش پیامدهای بحران اقتصادی بر شهروندان را آنالیز کرد و نخست وزیر به وزارت دارایی دستور پرداخت حقوق شهروندان برای ماه مه به صورت کامل و نیز اتخاذ تدابیر لازم جهت وام گیری به منظور برطرف کسری اقتصادی ناشی از کاهش قیمت نفت را داد. دولت همچنین افزایش درآمدهای غیرنفتی دولت و نیز رسیدگی به حساب های اقتصادی بی ضابطه در بعضی وزارت خانه ها که وارد خزانه دولت نمی گردد، مورد آنالیز قرار داد.

با توجه به نزدیک بودن روزهای تعطیلات عید فطر، نخست وزیر عراق این عید را تبریک گفت و روزهای تعطیلات عید فطر را اعلام و تاکید نمود که این تعطیلات از روز یکشنبه تا روز پنج شنبه خواهد بود و مقررات منع آمدوشد سراسری نیز إعمال می گردد.

در همین حال، مسئولان عراقی اجرای مقررات منع آمدوشد در تعدادی از محله های مسکونی در بغداد را به مدت دو هفته به منظور جلوگیری از شیوع کرونا شروع کردند.

اجرای مقررات منع آمدوشد شامل محله های الصدر، الحبیبه، الکاقتصادیه، الشعله، الحریه و العامریه می گردد، چراکه مواردی از مبتلایان به این ویروس در این محله های پرجمعیت شناسایی شده اند.

در همین حال، ریاض الحلفی، مدیرکل اداره بهداشت در وزارت بهداشت و محیط زیست عراق در مصاحبه با روزنامه الصباح گفت، افزایش تعداد مبتلایان به کرونا امری نگران کننده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 984

به "کابینه عراق: منع آمدوشد سراسری از یکشنبه تا پنج شنبه طی تعطیلات عید برقرار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابینه عراق: منع آمدوشد سراسری از یکشنبه تا پنج شنبه طی تعطیلات عید برقرار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید