کشف شکاف های نگران کننده در ایستگاه فضایی بین المللی

به گزارش سبزا، شکاف های جدیدی در ماژول روسی ایستگاه فضایی بین المللی کشف شده که کارشناسان نگران گستردگی بیشتر آن ها هستند.

کشف شکاف های نگران کننده در ایستگاه فضایی بین المللی

به گزارش خبرنگار ، به نقل از لایو ساینس؛ یک مقام ارشد فضایی روز دوشنبه 30 اوت گزارش داد که فضانوردان روسی شکاف هایی را در ماژول زاریا در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) کشف کردند و نگران هستند که این شکاف ها به مرور زمان توسعه پیدا نمایند.

به گزارش رویترز، ولادیمیر سولوویف، مهندس ارشد شرکت موشکی و فضایی گفت: شکاف های سطحی در بعضی نقاط ماژول زاریا پیدا شده است. این بد است و نشان می دهد که شکاف ها با گذشت زمان آغاز به توسعه می نمایند. به گفته ناسا، ماژول زاریا اولین جزء ISS بود که در تاریخ 20 نوامبر 1998 به مدار زمین پرتاب شد. سولوویف اخیراً گفت که ISS در حال هشدار دادن قدمت خود است و اظهار کرد که پس از سال 2025 بیشتر قطعاتش فرسوده می شوند.

ظهور این ترک های نو در پی چندین حادثه اخیر در ایستگاه فضایی بین المللی رخ داد. در ماه مارس، فضانوردان روسی دو شکاف کوچک، تقریباً به میزان مو انسان، را در ماژول Zvezda مهر و موم کردند. ماژول Zvezda شامل محل زندگی دو فضانورد است و از سیستم های پشتیبانی زندگی ایستگاه، به همراه سیستم های پشتیبان زندگی در بخش ایالات متحده ایستگاه پشتیبانی می نماید. تصور می شد که شکاف های ریز این ماژول منشا نشت هوا است که ناسا و آژانس فضایی روسیه Roscosmos ماه ها در حال آنالیز آن بودند.

به گزارش space در ماه آگوست، پرتابگر های جت بر روی ماژول تحقیقاتی ناوکا به طور غیرمنتظره شلیک کردند و کل ایستگاه را از محل خود بیرون راندند. لازم به ذکر است مقامات روسی معتقدند که احتمالا نقص نرم افزاری و خطای انسانی منجر به این حادثه شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1725

به "کشف شکاف های نگران کننده در ایستگاه فضایی بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف شکاف های نگران کننده در ایستگاه فضایی بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید