گزینه خارجی در کنار تیم های ملی والیبال خواهیم داشت

به گزارش سبزا، به گزارش خبرنگاران، روز دوشنبه دومین نشست مشورتی برای انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال و رده های مختلف سنی، به ریاست محمدرضا داورزنی و با حضور وحید مرادی مشاور عالی، میلاد تقوی سرپرست دبیری، سعید درخشنده، منوچهر پورحسن، محمود افشاردوست، ناصر میرفخرایی و جمشید حمیدی برگزار گردید.

گزینه خارجی در کنار تیم های ملی والیبال خواهیم داشت

ناصر میرفخرایی در گفت وگو با خبرنگاران درباره ماحصل کارگروه فدراسیون والیبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: جلسه روز دوشنبه، دومین جلسه برگزار شده کارگروه بود. کارگروه تخصصی متشکل از پنج نفر از کارشناسان (درخشنده، پورحسن، حمیدی، افشاردوست و میرفخرایی) به همراه داورزنی (رئیس فدراسیون) و تقوی (دبیر فدراسیون) و مرادی (مشاور فدراسیون) است. همچنین قرار است تعداد محدود دیگری به آن اضافه گردد. بر حسب دستور جلسه، از یک کارشناس نیز دعوت خواهد شد.

وی در ادامه تأکید کرد: توضیح وظایف این کارگروه به گونه ای است که تفکر آن باید حافظ منافع ملی و والیبال باشد. جلسه نخست برای این بود که همه اعضا بدانند چه می خواهند. به دلیل شیوع ویروس کرونا برای برگزاری جلسه دوم، کمی فاصله افتاد.

میرفخرایی ادامه داد: دستور جلسه آنالیز مربیان تیم های ملی در تمام رده ها بود. درباره کلیات صحبت شد نه فرد خاصی. اینکه مربی خارجی اگر به ایران بیاید، چه توضیح وظایفی باید داشته باشد و ما از او با توجه به شرایط مالی و نوسانات ارزی چه می خواهیم. در بحث مربی داخلی نیز بر روی فرد خاص صحبت نشده بلکه بر روی صندلی تیم ها صحبت نموده ایم.

کارشناس والیبال اضافه کرد: باید یکسری اصول خاص رعایت گردد. در رابطه با مربی خارجی هنوز به جمع بندی قطعی نرسیده ایم اما نظر این است که برای رده های پایه از مربی خارجی یاری بگیریم. در این راستا جلسات خوبی خواهیم داشت. نفراتی با 50 سال تجربه در این جلسات حضور دارند. باید این تجربه به والیبال ایران بازگردد و فضا را برای استفاده از این تجربیات مهیا کنیم تا منافع تجربیات به والیبال تزریق گردد.

وی بیان نمود: پیشنهاد داده ایم فدراسیون گزینه های خارجی که معقول است را انتخاب کند و بر اساس آن تصمیم گیری گردد. همانطور که می دانید ژاپن در والیبال صاحب سبک است اما برای بازپس گیری صندلیش در والیبال، از یک مربی خارجی تراز اول به عنوان مدیر تیم های ملی استفاده کند که هم شئونات والیبال ژاپن، حفظ و هم از تجربیات آن استفاده گردد. در چنین شرایطی، ژاپنی ها پذیرفته اند که از تجربیات دیگران برای بهبود عملکردشان استفاده نمایند.

میرفخرایی در پاسخ به این سوال که بنابراین در هر صورت گزینه خارجی را چه در سمت سرمربی و چه به عنوان مشاور یا مدیر فنی تیم های ملی در کنار والیبال ایران خواهیم داشت، گفت: حتماً گزینه خارجی داریم چرا که ما المپیک را در پیش داریم و باید از تمام فاکتورهایی که به پیشرفت ما یاری می نماید، استفاده کنیم چرا که المپیک جای اشتباه نیست. برگ برنده ما حضور در المپیک است؛ جایی که کشورهایی باسابقه ای پیروز به اخذ جواز المپیک نشدند. زمان زیادی تا المپیک داریم و بهترین گزینه را انتخاب خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 905

به "گزینه خارجی در کنار تیم های ملی والیبال خواهیم داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزینه خارجی در کنار تیم های ملی والیبال خواهیم داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید