گیشه 587 میلیون دلاری مرد عنکبوتی در 7 روز

به گزارش سبزا، قسمت تازه از سری فیلم های مرد عنکبوتی در هفته نخست اکران به فروش جهانی 587 میلیون دلاری دست یافت و سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما در فروش آغازین نام گرفت.

گیشه 587 میلیون دلاری مرد عنکبوتی در 7 روز

به گزارش خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم ابرقهرمانی مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست محصول کمپانی سونی و استودیو مارول در هفته نخست اکران خود به فروشی رکورد شکن دست یافت و توانست فروش 253 میلیون دلاری را از محل 4336 سالن سینما در آمریکا کسب کند تا در میان نگرانی از شیوع سویه اُمیکرون ویروس کرونا تا به سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای آمریکا در هفته نخست اکران تبدیل گردد.

در گیشه بین الملل و بویژه اروپا که نگرانی حتی بیشتری درباره شیوع سویه تازه کرونا وجود دارد، این فیلم بار دیگر تاریخ ساز شد و 334.2 میلیون دلار (بدون گیشه چین) فروخت تا فروش جهانی خود را در هفته نخست اکران به رقم چشمگیر 587.2 میلیون دلار برساند، که سومین فروش افتتاحیه تاریخ سینما بدون احتساب تورم در گیشه جهانی است.

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست همراه با بازگشت مخاطبان به سینما به سطحی همتراز با دوران پیش از کرونا برای نخستین بار، رکوردهای دیگری را نیز از آن خود نموده است و گیشه سینمای آمریکا را در راستا بازگشت به فرایند عادی قرار داد، هر چند بعضی از فیلم ها فروش ناامیدکننده ای را ثبت کردند.

فیلم کوچه کابوس ساخته گیرمو دل تورو شروع نامیدکننده ای داشت و با وجود نقش آفرینی ستاره های طراز اول تنها به فروش 3 میلیون دلاری رسید و داستان وست ساید ساخته تازه استیون اسپیلبرگ هم با کاهش 67 درصدی فروش در هفته دوم اکران رو به رو شد.

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست به کارگردانی جان واتس و فیلم نامه ای نوشته مشترک کریس مک کنا و اریک سامرز با بازی مجدد تام هولاند در نقش اصلی دنباله مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (2017) و مرد عنکبوتی: دور از خانه (2019) و بیست و هفتمین فیلم در دنیای سینمایی مارول محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1888

به "گیشه 587 میلیون دلاری مرد عنکبوتی در 7 روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیشه 587 میلیون دلاری مرد عنکبوتی در 7 روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید