1.5 تن مواد مخدر در پایتخت کشف شد

به گزارش سبزا، رئیس پلیس تهران عظیم گفت: در چند روز گذشته 4 باند قاچاق مواد مخدر منهدم و از این باندها 1.5 تن مواد مخدر کشف و همه اعضا این باندها دستگیر شدند.

1.5 تن مواد مخدر در پایتخت کشف شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران از پایگاه اطلاع رسانی پلیس تهران عظیم، سردار حسین رحیمی با بیان اینکه پس از مدت ها پیگیری برای جمع آوری معتادان متجاهر از امروز مرحله جدید جمع آوری معتادان متجاهر شروع شد، اظهار کرد: 10 تا 15 هزار معتاد متجاهر رها شده داریم و روزانه 500 نفر جمع آوری و تحویل مراکز بازپروری خواهد شد.

رئیس پلیس پایتخت گفت: مطابق دستور العمل وزارت بهداشت اعمال و معتادین متجاهر برابر مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر یکسال در مراکز بازپروری نگهداری خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: ظرفیت ها و مراکز بازپروری معتادین متجاهر در حال افزایش است و دوره جدیدی از بازپروری را خواهیم داشت .

رحیمی گفت: متاسفانه هنوز هم معتادین متجاهر دارای صغر سن یعنی زیر 18 سال و دارای کبر سن یعنی بالای 60 سال و همچنین معتادین دارای بیماری های واگیر دار در مراکز بازپروری پذیرش نمی شوند که این موضوع باید رفع گردد.

وی با بیان اینکه تمرکز پلیس در موضوع مبارزه با مواد مخدر بر محله های شوش مولوی هرندی، دره فرخزاد و جاجرود است، گفت: از تمامی ظرفیت های پلیس برای جمع آوری معتادین متجاهر استفاده خواهد شد و در این مهم کل شهر را پوشش خواهیم داد.

رحیمی در مورد پلمب پاتوق معتادین متجاهر گفت: در این مرحله بستن و پلمب خانه هایی که پاتوق معتادان است در دستور کار است و هم اکنون پنج خانه پلمپ شده است.

رئیس پلیس تهران عظیم در پاسخ به سوالی مبنی بر مبتلا نشدن معتادان به کرونا به دلیل مصرف مواد مخدر، گفت: چنین شایعه ای صحت ندارد و هیچ کسی این موضوع را تایید نکرده است.

رحیمی درباره تظاهر به روزه خواری، گفت: تذکر جدی به افرادی می دهم که تظاهر به روزه خواری می نمایند. در اماکن عمومی ، معابر و ... هیچ فردی اجازه تظاهر به روزه خواری را ندارد.

رئیس پلیس تهران عظیم ادامه داد: از دیروز دستور ویژه ای به تمام واحد ها ابلاغ شد که با روزه خواری برخورد جدی نمایند؛ پلیس به عنوان نماینده مردم مسئول برخورد با این افراد است.

وی با اشاره به امکان تجمع در شب های قدر گفت: تا این لحظه ستاد ملی کرونا و ستاد استانی هیچ مجوزی برای تجمع در شب های قدر را نداده اند و مجوزی صادر نشده است؛ مسئول این کار ستاد ملی مقابله با کرونا است.

رحیمی ادامه داد: تا جایی که آمار داریم شرایط کرونا در تهران مناسب نیست و بعد از خوزستان به تناسب جمعیت شرایط تهران مناسب نیست.

رئیس پلیس پایتخت گفت: 45 قهوه خانه و رستوران لاکچری که اقدام به ارائه غذا در محل و ارائه قلیان می کردند پلمپ شده اند.

رحیمی در مورد نتایج درخواست پلیس از شورای شهر برای اختصاص درصدی از بودجه شهری تهران به پلیس تهران عظیم اظهار کرد: در اسفندماه سال گذشته در مورد ساخت 40 کلانتری در تهران با رئیس شورای شهر و شهرداری تهران مکاتبه ای داشتم؛ در این مکاتبه رئیس شورای شهر درخواست کرد در صحن علنی شورا در این خصوص گزارشی داده گردد.

این مقام ارشدانتظامی اضافه کرد: باور ما این است که می بایست درصدی از بودجه شهری برای ارتقا نظم و امنیت شهر در نظر گرفته گردد؛ براساس مصوبه شوای عالی امنیت ملی و شورای امنیت کشور شهرداری مکلف شده در زمینه زمین و ساخت به پلیس یاری کند. خوشبختانه در این جلسه نظر مساعد شورای شهر و شهرداری اعلام شده است.

4127

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 941

به "1.5 تن مواد مخدر در پایتخت کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1.5 تن مواد مخدر در پایتخت کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید