6 نکته مهم درباره کالابرگ ، امکان برداشت نقدی خاتمه هر ماه

به گزارش سبزا، خبرنگاران: اخبار دریافتی تازه از طرح کالابرگ الکترونیک حاکی است، در صورتی که اعتبار لحاظ شده برای خرید کالا در سرانجام ماه استفاده نشود، امکان برداشت نقدی برای سرپرست خانوار فراهم است.

6 نکته مهم درباره کالابرگ ، امکان برداشت نقدی خاتمه هر ماه

به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام اخیر مسئولان وزارت رفاه، دولت به منظور تقویت سلامت غذایی خانوارها این امکان را برای آن ها ایجاد می نماید که به اعتبار یارانه بتوانند یک ماه زودتر کالاهای اساسی را خریداری نمایند.

در این اعلامیه تأکید شده بود: طرح کالابرگ الکترونیک در حال پیاده سازی مقدمات اجرا در استان هرمزگان است. این امکان برای تمام جامعه یارانه بگیر هرمزگان پس از اطلاع رسانی از سوی رسانه های کشوری و استانی فعال خواهد شد و احتیاج به هیچ اقدامی نیست. استفاده از اعتبار به وسیله تمامی کارت های بانکی به نام سرپرست خانوار، امکان پذیر خواهد بود و در خصوص کالاهای مشمول طرح نیز الزامی به خرید یک نشان تجاری معین نیست و افراد می توانند از گروه کالایی اعلام شده و از هر نشان تجاری دلخواه، خرید خود را انجام دهند، بعلاوه این طرح برای یارانه بگیران اختیاری است و هموطنان پس از اعلام رسمی می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.

پیگیری های تازه تسنیم از وزارت رفاه نشان می دهد؛ هم اکنون طرح تازه کالابرگ الکترونیک به صورت نسبی در استان هرمزگان شروع شده است و در صورتی که نتایج آن موفقیت آمیز باشد به زودی در سراسر کشور پیاده سازی می گردد، بعلاوه جزئیات مهم این طرح طی هفته جاری از سوی وزارت رفاه اطلاع رسانی خواهد شد.

طرح تازه دولت شامل چند نقطه عطف است که یکی از برجسته ترین آنها رونمایی از یک شبکه اعتباری سراسری است که کنار شبکه شاپرک قرار خواهد گرفت. شبکه اعتباری ایرانیان موسوم به شما، از یک سازوکار فنی منحصر به فرد استفاده می نماید که می تواند امتیازات و تسهیلات مهمی برای خانوارهای ایرانی فراهم کند، موضوعی که در سنوات اخیر یکی از چالشهای نظام حکمرانی در بحث حمایت از اقشار آسیب پذیر بوده است و حالا با رونمایی از این دستاورد تازه بخشی از عقب افتادگی های کشور در حوزه حمایت از اقشار محروم به صورت کلی رفع خواهد شد.

1 ـ در طرح کالابرگ الکترونیکی به خلاف طرح هوشمندسازی یارانه آرد هیچ گونه دستگاه پوز تازهی به عرضه نمایندگان کالاهای اساسی تعلق نخواهد گرفت و هیچ دستگاه پذیرنده ای نیز از شبکه شاپرک حذف نخواهد شد.

2 ـ تعداد قلم کالاهای مشمول این طرح بایستی در مصوبه هیئت دولت معین گردد اما هیچ گونه محدودیتی در برندهای عرضه نماینده اقلام معین شده وجود نخواهد شد. پیش بینی می گردد بین 5 الی 17 قلم کالا در این طرح به صورت یارانه ای در اختیار خانوار مشمول قرار بگیرد.

3 ـ اعتبار به صورت ماهیانه در حساب سرپرست خانوار ـ بر اساس کد ملی و نه صرفاً کارت واریز یارانه نقدی ـ شارژ خواهد شد.

4 ـ در صورت عدم مصرف بخشی از اعتبار مذکور امکان دریافت نقدی اعتبار مصرف نشده برای سرپرست خانوار وجود خواهد داشت، در واقع سیکل شارژ اعتبار به صورت ماهیانه است.

5 ـ در طرح شما شاهد رونمایی از یک سوییچ کالایی هستیم، یعنی اگر کالای انتخاب شده جزو گروه اقلام مشمول در سبد معین شده باشد، بعد از خرید معادل مابه التفاوت نرخ یارانه ای و آزاد از اعتبار سرپرست خانوار کسر صورت خواهد گرفت.

6 ـ احتمالاً باتوجه به ظرفیت بسیار گسترده ای که این شبکه اعتباری سراسری ایجاد خواهد نمود دامنه آن برای حمایت از اقشار محروم و دهکهای پایین جامعه به طرح کالابرگ الکترونیکی محدود نماند و در آینده زمینه حمایت هدفمند با اصابت مستقیم کالایی به خانوار صورت خواهد گرفت.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 19 آذر 1401 بروزرسانی: 19 آذر 1401 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2115

به "6 نکته مهم درباره کالابرگ ، امکان برداشت نقدی خاتمه هر ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 نکته مهم درباره کالابرگ ، امکان برداشت نقدی خاتمه هر ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید