7 کتابخانه شگفت انگیز در جهان که باید بشناسید

به گزارش سبزا، ضرب المثلی در بین کتابخوان هاست که می گویند هیچوقت یک کتاب را از ظاهر و جلدش قضاوت نکن. اما قضیه در خصوص کتابخانه ها خیلی فرق می نماید و قضاوت معماری داخلی و خارجی کتابخانه ها همچنان به راه است. برای همین در بلاگ خبرنگاران تریپ؛ دور دنیا و قاره هایش گشته ایم، و جالب ترین کتابخانه ها را در بعضی از شهر و کشورها برای معرفی آورده ایم. اگر به کتاب و کتابخانه علاقه مندید، درباره این 7 کتابخانه زیبا در دنیا بخوانید.

7 کتابخانه شگفت انگیز در جهان که باید بشناسید

1- کتابخانه ادمونت ابی؛ اتریش

اولین مقصد زیباترین کتابخانه های جهان، کتابخانه ادمونت ابی (Admont Abbey Library) در اتریش است. این کتابخانه در جنوب شرقی اتریش قرار گرفته و طراحی داخلی شگفت انگیزش با رنگ های سفید و طلایی، چشم هرکسی را به خودش جلب می نماید. این کتابخانه در سال 1776 ساخته شده و تقریبا میزی در آن نخواهید دید؛ چراکه معروفیتش به آثار هنری و معماری مجذوب کننده است، نه کتاب ها.

2- کتابخانه مرکزی ونکوور؛ کانادا

در اولین نگاه به کتابخانه ونکوور، ممکن است فکر کنید که برایتان آشناست. درست هم فکر می کنید، معماری کتابخانه با کلوسئوم در رم شباهت های زیادی دارد. کتابخانه ونکوور (Central Library of Vancouver) در 9 طبقه ساخته شده، و فضای باز هم در یکی از طبقاتش واقع شده است. اینجا فقط یک کتابخانه نیست، کافه و مغازه های پایین کتابخانه، آن را به شهری کوچک و جمع و جور تبدیل نموده.

3- کتابخانه ال اسکوریال مادرید؛ اسپانیا

این کتابخانه اسپانیایی، هم از جهت هنری و هم به خاطر اینکه در فهرست یونسکو ثبت شده، قابل توجه است. کتابخانه ال اسکوریال (The Library of El Escorial) در قرن 16 ساخته شده و نقاشی های بی نظیری دارد. و برای تماشا آن باید حدود 45 دقیقه از مادرید خارج شد. این مجموعه فقط هم کتابخانه نیست؛ شامل باغ و صومعه هم می گردد و این ها باعث شده تا یکی از زیباترین کتابخانه های جهان باشد.

سفرنامه هایی که باید خوانده شوند

4- کتابخانه تیانجین بینهای؛ چین

طراحی تازه کتابخانه تیانجین بینهای (Tianjin Binhai Library) باعث شد تا عکس هایش در فضای مجازی هزاران بار دیده گردد. این کتابخانه که در سال 2017 ساختش به اتمام رسید، در دوره ای بیش از 10،000 نفر در روز بازدید کننده داشت. و به برترین جاذبه گردشگری تیانجین تبدیل شد. جالب است بدانید که کتاب های طبقات بالای کتابخانه که به سقف می رسند واقعی نیستند!

5- کتابخانه بادلین آکسفورد؛ انگلیس

اگر فیلم های هری پاتر را دیده باشید، انگار در این کتابخانه معروف و قدیمی هم قدم گذاشته اید. کتابخانه بادلین (Bodleian Library) که دانشگاه آکسفورد قرار گرفته و شبیه به یک کلیسای تاریخی ست. و به خاطر کتاب های نفیس و قدیمی اش، افراد زیادی را از سراسر جهان به انگلیس می کشاند.

6- کتابخانه عمومی بیتو تایپه؛ تایوان

کتابخانه بیتو (Beitou Public Library) یکی از کتابخانه های سبز در جهانست. به این معنی که در طراحی اش کوشش شده تا در انرژی و آب صرفه جویی گردد و مصرفشان به حداقل برسد. بالکن های این کتابخانه چوبی، یکی از برترین و زیباترین مکان ها را برای خواندن کتاب دارد. و با آغوش باز پذیرای علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی است.

7- کتابخانه مرکزی سیاتل؛ آمریکا

برای ساخت کتابخانه سیاتل (Seattle Central Library)، همچنان این ایده که کتابخانه به عنوان محلی برای حفظ هر نوع اطلاعات باشد، مطرح بود. کتابخانه 11 طبقه دارد و از شیشه در ساختش استفاده شده.

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1867

به "7 کتابخانه شگفت انگیز در جهان که باید بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 کتابخانه شگفت انگیز در جهان که باید بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید