آشنایی با جاذبه های گردشگری استانبول ترکیه

به گزارش سبزا، استانبول ترکیه شهری بسیار زیبا و دیدنی ست، به همراه آثار تاریخی بسیاری که از بزرگترین و قدیمی ترین شهرهای دنیا به حساب می آید. استانبول پایتخت فرهنگی ترکیه نیز لقب گرفته است، شاید هم به خاطر همین بناهای دیدنی ست که در دنیا مشهور و شناخته شده است. علاوه بر اماکن دیدنی استانبول، جاذبه های گردشگری استانبول، آثار تاریخی و سواحل زیبا این شهر شامل ساختمان ها ، فروشگاه ها ، پارک ها و مساجد و کلیساهای بسیار زیبایی است که سالانه گردشگرهای زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می نماید. با توجه به فراوانی دیدنی های استانبول که اهمیت و ارزش بالایی دارند و با ارزش بودن فرصت و زمان سفر توریست ها به این شهر، از بین این ها ما به معرفی ده مکانی که جزو اماکن دیدنی استانبول و جاذبه های گردشگری استانبول هستند و در سفر به استانبول، نباید از دست بدهید را به شما معرفی می کنیم. بنابراین در استانبول گردی، بازدید از اماکن دیدنی و تاریخی و شنیدن داستان های هرکدام از این بناهای دیدنی با خبرنگاران همراه باشید.

آشنایی با جاذبه های گردشگری استانبول ترکیه

از سفر با تور استانبول لذت ببرید.

قصر توپکاپی Topkapi

اگر می خواهید به یکی از جذاب ترین دیدنی های استانبول، مکانی مجلل و تارخی سر بزنید قصر توپکاپی ترکیه می تواند مکانی مناسب باید. که معماری اسلامی آن با ارائه نحوه چیدمان ستون ها، باغ های باشکوه و حمام و ... از نمونه های کم نظیر در نوع خود محسوب می گردد. این قصر در ابتدا به منظور سکونت پادشاهان عثمانی و همسرانشان مورد استفاده قرار می گرفت که شامل حجره ها و حرم خانه و .. بود. در حال حاضر خانه توپکاپی موزه ای زیبا برای پذیرش گردشگران محسوب می گردد که مکان مهمی برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ ترکیه به شمار می رود.

آب انبار سلطنتی ترکیه

در مرکز شهر استانبول در ترکیه و در نزدیکی مسجد ایاصوفیه آب انبار سلطنتی را می توان مشاهده کرد که در قرن سوم و چهارم میلادی احداث شد و مکان اصلی تامین آب شهر بود. یکی از تاریخی ترین دیدنی های اسانبول است که بازدید از آن را در سفر به استانبول به هیچ عنوان نباید از دست داد.

مسجد ایاصوفیه ترکیه

بی شک اصلی ترین و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری استانبول را می توان مسجد ایاصوفیه دانست که با معماری بی نظیر در نوع خود یک شاهکار محسوب می گردد. این بنا در قرن ششم تاسیس شد که در ابتدا کلیسای کاتولیک ها و سپس کلیسای ارتودکس ها محسوب میشد و بعد از اینها به مسجد مسلمانان تبدیل شد. این مکان امروزه به موزه تبدیل شده است که از زیباترین جاذبه های گردشگری استانبول و مکان های مذهبی در دنیا به شمار می رود.

حمام ترک

هدف اصلی حمام ترکی به دست آوردن آرامش و دور کردن استرس و تنش با ماساژ است که تجربه ای بی نظیر و فراموش نشدنی محسوب می گردد. این سنت در طی قرن ها نسل به نسل منتقل شده است و امروزه داری شهرتی دنیای می باشد. درواقع این حمام یکی از جذاب ترین اماکن دیدنی استانبول است که آرامش را در سفر به استانبول برایتان به ارمغان می آورد.

پیاده روی در پارک امیرگان Emirgan

پیاده روی در پارک امیرگان Emirgan می تواند تجریه ای شیرین باشد این مکان دارای استخر ها و آبشارها و مناظر زیبا و چشم نواز است که آرامش را به روح القا می نماید. در دهه 1940 این مکان جز محدوده شهر شد و تبدیل به این پارک زیبا گشت. این پارک تاریخی از شاهدان اتفاقات تاریخی قرن هفدهم و جز زیباترین دیدنی های استانبول است.

بازدید از موزه باستان شناسی استانبول

بعد از بازدید از قصر توپکاپی مراجعه به این مکان زیبا را از دست ندهید. موزه باستان شناسی استانبول در نزدیکی توپکاپی واقع شده و دارای شی های باستانی بسیاری از جمله تابوت اسکندر مقدونی ، تصاویر درب ایشتار بابل و امپراطوری عثمانی و .... است.

خرید در بازار بزرگ استانبول

در صورت سفر به استانبول، گردش در قدیمی ترین مرکز خرید دنیا را که تبدیل به یکی از اماکن دیدنی استانبول و جاذبه های گردشگری استانبول شده را از قلم نیاندازید. بازار بزرگ استانبول در سال 1455 احداث شد و دارای بیش از 3000 مغازه است در این بازار هر چه حتی تصورش را نمی کنید به فروش می رسد از انواع ادویه جات تا صنایع دستی و .... در دسترس قرار گرفته است.

قصر دولماباغچه dolmabahce

کاخ دولماباغچه بزرگترین قصر ترکیه که قصر دولماباغچه نامیده می گردد و یکی از دیدنی های استانبول است، در قسمت اروپایی استامبول قرار گرفته است. شکوه و جلال عثمانی را می توان در این قصر که از مهم ترین مراکز دولتی امپراطوری عثمانی در سال های 1856 تا 1922 مشاهده کرد. در ساخت این قصر از معماری اسلامی توام با معماری باروک و روکوکو و نئوکلاسیک استفاده شده است.

مسجد سلیمانیه

مسجد سلیمانیه یکی از آثار معروف سینان که از بهترین معمارهای دوران عثمانی بود محسوب می گردد و البته یکی از زیباترین اماکن دیدنی استانبول. در همه نقاط ترکیه مسجد ها و عبادتگاه های مختلف وجود دارد اما مسجد سلیمانیه از معروف ترین این ها به حساب می آید. این مکان به دستور لطان سلیمان در سال 1550 تا 1557 ساخته شد.

مسجد کبود

مسجد سلطان احمد که به نام های مسجد آبی یا مسجد کبود معروف است، یکی از زیباترین مسجدهای دنیا و اماکن دیدنی استانبول محسوب می گردد که در نزدیکی مسجد ایاصوفیه واقع شده است و از نظر معماری شباهت زیادی به هم دارند. شش مناره این مسجد جز ویژگی های خاص آن به حساب می آید . در هنگام عبور از دریا منظره ای چشم نواز را ایجاد می نماید که نباید از آن غافل شد.

برای آشنایی بیشتر با دیدنی های استانبول، به صفحه مربوطه در سایت سفرزون مراجعه کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 508

به "آشنایی با جاذبه های گردشگری استانبول ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های گردشگری استانبول ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید