شروع محاکمه وزیرکشور سابق ایتالیا به اتهام جلوگیری از پهلوگیری کشتی پناهجویان

به گزارش سبزا، مجلس سنای ایتالیا پیش از این با لغو مصونیت ماتئو سالوینی موافقت نموده بود. به این ترتیب وزیر کشور پیشین ایتالیا در صورت اثبات جرم ممکن است به حداکثر 15 سال زندان محکوم گردد.

شروع محاکمه وزیرکشور سابق ایتالیا به اتهام جلوگیری از پهلوگیری کشتی پناهجویان

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

ماتئو سالوینی، وزیر کشور سابق ایتالیا روز شنبه به اتهام جلوگیری از پهلوگیری کشتی حامل پناهجویان در بنادر ایتالیا در جلسه دادگاه حضور می یابد.

به گزارش یورونیوز، دادستانان ایتالیایی رهبر حزب راست افراطی لگا را به دلیل جلوگیری از ورود کشتی حامل 116 پناهجو به بنادر این کشور به سوءاستفاده از قدرت متهم نموده اند. ماتئو سالوینی در دوران فعالیتش به عنوان وزیر کشور ایتالیا سیاست بنادر بسته را برای جلوگیری از ورود پناهجویان به این کشور دنبال می کرد.

مجلس سنای ایتالیا پیش از این با لغو مصونیت ماتئو سالوینی موافقت نموده بود. به این ترتیب وزیر کشور پیشین ایتالیا در صورت اثبات جرم ممکن است به حداکثر 15 سال زندان محکوم گردد.

رهبر راست افراطی ایتالیا روز شنبه اندکی پیش از شروع جلسه محاکمه اش در شهر کاتانیا در جزیره سیسیل بدون اینکه با خبرنگاران سخن بگوید وارد ساختمان دادگاه شد.

این ایتالیایی ها هستند که در انتخابات بعدی خواهند گفت سالوینی عملکرد خوبی داشته است یا بد!

دولت وقت ایتالیا در تابستان سال 2019 به مدت چند روز از پهلوگیری کشتی حامل 116 پناهجو جلوگیری کرد. ماتئو سالوینی در دولتی که حزب لگا با ائتلاف با جنبش پنج ستاره تشکیل داده بود از ماه ژوئن سال 2018 تا ماه سپتامبر سال 2019 وزیر کشور بود.

رهبر حزب لگا نظام قضایی ایتالیا را متهم نموده است که با محاکمه او میخواهد به جای رای دهندگان تصمیم گیری کند. ماتئو سالوینی روز پنجشنبه در جمع هوادارانش در جزیره سیسیل گفت: این ایتالیایی ها هستند که در انتخابات بعدی خواهند گفت سالوینی عملکرد خوبی داشته است یا بد!

وزیر کشور پیشین ایتالیا در دفاع از خود تاکید می نماید که تصمیم جلوگیری از پهلوگیری کشتی حامل 116 پناهجو با موافقت کل دولت و جوزپه کنته، نخست وزیر ایتالیا گرفته شده بود. این در حالی است که جوزپه کنته با رد این ادعا بر این باور است که ماتئو سالوینی در زمان حضورش در دولت اختیارات وزیر کشور را افزایش داده بود و به این ترتیب مسئولیت تصمیم اتخاذ شده درباره پناهجویان برعهده خود او است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1118

به "شروع محاکمه وزیرکشور سابق ایتالیا به اتهام جلوگیری از پهلوگیری کشتی پناهجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع محاکمه وزیرکشور سابق ایتالیا به اتهام جلوگیری از پهلوگیری کشتی پناهجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید