آمریکا در حال خارج کردن سامانه های پاتریوت از خاورمیانه است

به گزارش سبزا، ایسنا نوشت:روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد، واشنگتن تصمیم گرفته 8 سامانه دفاع موشکی پاتریوت را از کشورهایی از جمله عربستان، کویت، اردن و عراق خارج کند.

آمریکا در حال خارج کردن سامانه های پاتریوت از خاورمیانه است

این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی مذکور نوشت: دولت جو بایدن در اقدامی برای سازماندهی مجدد حضور نظامی خود در منطقه به منظور تمرکز نیروهای مسلح بر روی چالش های چین و روسیه تصمیم گرفته این سامانه های دفاع موشکی را از خاورمیانه خارج کند.

این مقامات افزودند: پنتاگون حدود 8 سامانه پاتریوت را از کشورهایی از جمله عراق، کویت، اردن و عربستان و هم یک سامانه موشکی تاد را از عربستان خارج خواهد نمود و اسکادرانهای جنگی مشخص شده برای منطقه هم کاهش می یابند.

این مقامات گفتند: این تصمیم شامل خروج صدها نظامی در واحدهایی است که از این سیستم ها استفاده یا از آن پشتیبانی می نمایند.

این اقدام در شرایطی صورت می گیرد که ارتش آمریکا میخواهد تا تابستان کاملاً از افغانستان خارج گردد. بعلاوه ایالات متحده پاییز گذشته نیروهای خود را در عراق به نصف این تعداد یعنی 2500 تن کاهش داد و اعلام نمود نیروهای عراقی می توانند امنیت کشورشان را تامین نمایند.

مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشده شرح دادند ، فرایند کاهش نظامیان که قبلا گزارشی ازآن داده نشده بود، از اوایل ماه جاری میلادی شروع شده است.

پیشتر در جریان تماس تلفنی در تاریخ 2 ژوئن لوید آستین آمریکا، تغییرات را به محمد بن سلمان ، ولیعهد سعودی اطلاع داده و گفته بود بیشتر تجهیزات نظامی که خارج می گردد از عربستان سعودی است.

ایالات متحده پس از حملات موشکی به پایگاه عین الاسد در ژانویه سال گذشته، سیستم های پاتریوت را به عراق منتقل کرد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1663

به "آمریکا در حال خارج کردن سامانه های پاتریوت از خاورمیانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا در حال خارج کردن سامانه های پاتریوت از خاورمیانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید