آیا ویتامین D سطح تستوسترون را افزایش می دهد؟

به گزارش سبزا، فواید زیادی به ویتامین D نسبت داده شده است و احتمال افزایش سطح تستوسترون هم جدا از این قاعده نیست. پس، آیا ویتامین D سطح تستوسترون را افزایش می دهد؟ جالب است بدانید که بر خلاف تصور عموم که مردان تنها دارای

آیا ویتامین D سطح تستوسترون را افزایش می دهد؟

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

فواید زیادی به ویتامین D نسبت داده شده است و احتمال افزایش سطح تستوسترون هم جدا از این قاعده نیست. پس، آیا ویتامین D سطح تستوسترون را افزایش می دهد؟ جالب است بدانید که بر خلاف تصور عموم که مردان تنها دارای هورمون تستوسترون هستند، زنان هم مقداری هورمون تستوسترون دارند. ولی، هورمون زنانه استروژن مانع بروز تأثیرات آشکار آن می گردد.

متخصصان تغذیه و محققان مراقبت های سلامت مدت هاست که می گویند دریافت کافی ویتامین D به نظر می رسد سطح تستوسترون بدن را افزایش می دهد. شواهد ارائه شده در حمایت از استدلال های آن ها عبارت است از بروز نشانه های فیزیکی افزایش عملکرد ورزشی و استفامت فیزیکی. نتایج آزمایشات عملکرد ورزشی و استقامت فیزیکی افراد دارای سطح تستوسترون طبیعی با افرادی که مکمل ویتامین D مصرف نموده بودند مقایسه شد. می دانیم که تستوسترون هورمونی استروئیدی است. مانند هورمون های استروئیدی دیگر فراوری شده در بدن، تستوسترون هم از مشتقات کلسترون است.

ویتامین D که ویتامینی محلول در چربی است، به دو شکل اصلی ویتامین D2 و ویتامین D3 وجود دارد. بین این دو، ویتامین D3 فراوان ترین شکل ویتامین D است که پوست با قرار گرفتن در معرض نور خورشید آن را فراوری می نماید. در کنار این، ویتامین D3 در منابع غذایی حیوانی هم وجود دارد. اگر نگاه دقیقی به ساختار شیمیایی ویتامین D3 و سطح مولکولی آن داشته باشید، شباهت زیادی با ساختار مولکولی این شکل از ویتامین D با تستوسترون پیدا خواهید کرد. پس، با این حساب احتمال اینکه بین ویتامین D و افزایش سطح تستوسترون رابطه ای وجود داشته باشد ممکن خواهد بود.

ویتامین D برای افزایش سطح تستوسترون بدن

بهتر است بگوییم روش ایمن تری از مکمل های استروئیدی برای افزایش سطح بدن. امروزه، بیشتر افراد از خطرات مرتبط با مصرف استروئید های مصنوعی و هورمون های استروئیدی برای افزایش عملکرد ورزشی یا ساختن توده عضلانی مطلع هستند. شما با استفاده از ویتامین D برای افزایش سطح تستوسترون بدن علاوه بر اینکه از خطرات مصرف هورمون های استروئیدی به دور خواهید بود، می توانید از فواید دیگر ویتامین D هم بهره ببرید. استخوان های شما قوی تر می شوند، بدن می تواند کلسیم بیشتری از منابع غذایی جذب کند، خطر ابتلا به سرطان به خاطر پیشگیری از تکثیر سلولی غیر ضروری کاهش پیدا می نماید، دستگاه ایمنی قوی تر می گردد، فشار خون ثابت می ماند و غیره. این ها فوایدی هستند که با مصرف ویتامین D خواهید توانست علاوه بر افزایش سطح تستوسترون از آن ها بهره ببرید. مصرف ویتامین D تأثیری مثبتی در افزایش سطح تستوسترون بدن دارد و استفاده از مکمل های ویتامین D برای افزایش سطح تستوسترون بدن ایمن تر از استفاده از استروئید های مصنوعی است.

منبع: راسخون
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1780

به "آیا ویتامین D سطح تستوسترون را افزایش می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ویتامین D سطح تستوسترون را افزایش می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید