اجرای طرح مدیریت بحران ساختمان در تهران

به گزارش سبزا، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از اجرای طرح مدیریت بحران ساختمان اطلاع داد.

اجرای طرح مدیریت بحران ساختمان در تهران

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، رضا کرمی محمدی گفت: به منظور جلب مشارکت شهروندان در ارزیابی و افزایش ایمنی ساختمان ها و ارتقای آمادگی آن ها در مواجهه با بحران طرح مدیریت بحران ساختمان اجرا می گردد و بناست تا فاز نخست آن در مجتمع های مسکونی بیشتر از 18 واحد و حداکثر 10 طبقه هر یک از محلات مناطق 22 گانه شهر تهران اجرا و در مراحل بعدی در تمامی ساختمان های شهر تهران اجرایی گردد.

وی گفت: برنامه مدیریت بحران ساختمان شامل مجموعه ای از آموزش ها، ارزیابی ها، اقدامات و فعالیت ها است که با انجام آن ها میزان ایمنی و آمادگی ساکنان و بهره برداران ساختمان در مقابل حوادث افزایش می یابد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در تشریح مراحل انجام این طرح اضافه نمود: مرحله اول شامل شناسایی مخاطرات ساختمان و ارائه برنامه کاهش مخاطرات است که ارزیابان ایمنی بر اساس چک لیست تهیه شده، ایمنی ساختمان را ارزیابی می نمایند. بر اساس اطلاعات این چک لیست، سطح خطر پذیری ساختمان و برنامه کاهش مخاطرات آن معین خواهد شد.

وی اضافه نمود: در مرحله دوم مخاطرات منازل و واحد ها شناسایی می گردد و در این مرحله ساکنین هر واحد، بر اساس چک لیست تهیه شده، مخاطرات واحد خود را ارزیابی کرده و نسبت به سطح خطرپذیری واحد خود، شناخت پیدا می نمایند.

کرمی محمدی ارائه برنامه واکنش در شرایط اضطراری و آموزش های لازم به ساکنان را از مراحل دیگر بیان کرد و گفت: آموزش ها به صورت مجازی و حضوری برگزار می گردد و دوره آموزشی عملی اطفاء حریق از موارد آموزش های حضوری است. برنامه واکنش در شرایط اضطراری نیز به صورت پوستر در لابی ساختمان نصب می گردد و اقدامات لازم پس از هر حادثه یا بحرانی را به ساکنین یادآوری می نماید.

وی توضیح داد: در آخرین مرحله ساکنان ساختمان یا مجتمع با نقشه تخلیه امن اضطراری محله که نقاط امن محله را در مواقع بحرانی معین می نماید، آشنا می شوند. شهروندان و مدیران مجتمع های مسکونی می توانند برای ثبت نام و ارزیابی ساختمان خود به پرتال سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به آدرس tdmmo.tehran.ir مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1180

به "اجرای طرح مدیریت بحران ساختمان در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح مدیریت بحران ساختمان در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید