اختصاص اعتبار 600 میلیونی برای ایجاد زیرساخت ها در شهر هخامنشی خراسان شمالی

به گزارش سبزا، خبرنگاران/خراسان شمالی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از اختصاص اعتبار 600 میلیون تومانی برای ایجاد زیرساخت ها در محوطه باستانی ریوی(شهر هخامنشی خراسان شمالی) اطلاع داد.

اختصاص اعتبار 600 میلیونی برای ایجاد زیرساخت ها در شهر هخامنشی خراسان شمالی

مستوفیان در گفت و گو با خبرنگاران، در ارتباط با ایجاد سایت موزه در این محوطه باستانی به منظور جذب توریست ادامه داد: در امسال برای انجام فعالیت های مورد نظر در فاز نخست، مبلغ مذکور اختصاص یافته است.

وی بیان نمود: در حال حاضر طرح سایت پلن آماده شده و به مرحله اجرا درآمده است و در فاز نخست اجرای این طرح مشغول آماده کردن زیرساخت ها هستیم.

مستوفیان گفت: ساماندهی راه دسترسی به محوطه و بازسازی آثار بناهای تاریخی کشف شده، فاز اول تامین زیرساخت های توریستی در این منطقه است.

وی بیان نمود: سایر اقداماتی که باید طبق طرح انجام گردد در آینده متناسب با اعتبارات اختصاص یافته، به مرحله اجرا در خواهد آمد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی خراسان شمالی در ادامه گفت: در حال حاضر مهمترین مشکل پیش رو برای ادامه فعالیت های کاوش در محوطه باستانی ریوی، تملک بخشی از عرصه های این محوطه است.

وی اظهارکرد: برای ادامه فعالیت طی چشم انداز پنج ساله نیازمند تملک یک هکتار از اراضی اطراف این محوطه باستانی هستیم.

وی اضافه نمود: برای تملک زمین مورد نظر مبلغ حدود یک میلیارد تومان اعتبار ضروری است که نیازمند همکاری دستگاه های ذی ربط هستیم.

محوطه تاریخی ریوی در شهرستان مانه و سملقان در سال 1346 با شماره 720 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و یکی از مهم ترین استقرارهای تاریخی در شمال شرق کشور است که بقایای باستان شناسی از دوره های مفرغ، آهن، هخامنشی، اشکانی، ساسانی و اسلامی را در خود جای داده است.

اکنون کاوش های این محوطه تاریخی با همکاری باستان شناسان آلمانی در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1082

به "اختصاص اعتبار 600 میلیونی برای ایجاد زیرساخت ها در شهر هخامنشی خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص اعتبار 600 میلیونی برای ایجاد زیرساخت ها در شهر هخامنشی خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید