از این خصوصیت همسرتان آسان نگذرید

به گزارش سبزا، بی مسئولیتی خصلت ویران کننده ای است که معمولاً از دوران کودکی، از دل خانواده و سپس از مدرسه شکل می گیرد و در روابط شخصی فرد، مسائل عدیده ای را به وجود خواهد آورد.

از این خصوصیت همسرتان آسان نگذرید

مسئولیت یک عنصر کلیدی برای یک زندگی شاد و پیروز است. زمانی که در یک رابطه، یکی از طرفین از زیر بار مسئولیت شانه خالی می نماید، تمام مسئولیت زندگی بر دوش یک نفر افتاده و او را از پا درخواهد آورد. از سوی دیگر، رفتار غیرمسئولانه می تواند به روابط آسیب برساند و باعث سلب اعتماد گردد. با مجله اینترنتی خبرنگاران همراه باشید تا درباره بی مسئولیتی زوجین بیشتر بدانید.

بی مسئولیتی زوجین مصادیق مختلفی دارد

چیزی که در فکر اغلب ما جاافتاده، نسبت دادن بی مسئولیتی به مردان بیکاری است که نسبت به مسائل مالی خانواده بی توجه اند اما بی مسئولیتی ممکن است درباره هر موضوعی صدق کند؛ زنی که برای تربیت بچه ها وقت نمی گذارد یا به امور خانه رسیدگی نمی نماید، فردی که در روابط کاری به انجام وظایفش متعهد نیست یا بی تفاوتی در قبال اتفاقات و معضلات جامعه، همه و همه مصداق بی مسئولیتی هستند.

ریشه اصلی بی مسئولیتی زوجین، وجود والدین غیرمسئول است

بی مسئولیتی در افراد معمولاً از دوران کودکی، از دل خانواده و سپس از مدرسه شکل می گیرد: رفتارهای تحکمی و گوش به فرمان بودن کودک در خانواده و مدرسه باعث می گردد تا فرد مسئولیت پذیری لازم را نداشته باشد و از زیر بار بعضی مسائل فرار کند و اشتباهاتش را گردن فرد دیگری بیندازد.

دلایل خاص دیگری هم برای بی مسئولیتی زوجین وجود دارد

به عقیده درویشی، ترس باعث می گردد که فرد از وارد شدن به دنیای ناشناخته دوری کند: معمولاً مردم از هر چیزی که بترسند یا آن را درک ننمایند یا اطلاعاتی در خصوص آن نداشته باشند، آن را حذف می نمایند؛ بنابراین ترس می تواند یک علت خاص برای بی مسئولیتی باشد.

بی مسئولیتی زوجین با زندگی مشترک چه می نماید؟

فرقی نمی نماید زن بی مسئولیت باشد یا مرد، بی مسئولیتی باعث خودخواهی و توقع زیاد در فرد می گردد. درواقع چنین فردی دوست دارد دیگران برایش همه کار انجام دهند و هر چیزی می خواهد دیگران برایش فراهم نمایند و این یک حالت لجبازی در فرد به وجود خواهد آورد؛ بالطبع وقتی انتظارات فرد برآورده نمی گردد، اختلافات و تنش آغاز خواهد شد.

این ویژگی را نادیده نگیرید

یکی از مصادیق بی مسئولیتی زوجین که بنیان خانواده را متزلزل می نماید و باعث ایجاد تنش در خانواده می گردد، بی مسئولیتی و عدم تعهد طرفین نسبت به یکدیگر است. نباید با بی مسئولیتی همسر کنار آمد چراکه برطرف نشدن این مشکل می تواند بر روی بچه ها نیز تأثیر بگذارد و آن ها را هم به یک فرد بی مسئولیت تبدیل کند.

قبل از ازدواج مسئولیت پذیری طرف مقابل را ارزیابی کنید

مسئولیت پذیری از ملاک های مهمی است که افراد قبل از ازدواج باید به آن توجه نمایند. فردی که در آستانه ازدواج است اما مسئولیت زندگی شخصی خودش را نپذیرفته، همچنان از خانواده پول توجیبی می گیرد، از عهده تصمیماتی که برای زندگی اش می گیرد برنمی آید، برای برنامه های شخصی زندگی اش قدمی برنمی دارد، اهدافی در زندگی ندارد، همه کارهایش را دیگران انجام می دهند و به سلامتی اش اهمیتی نمی دهد چنین فردی قطعاً در زندگی مشترک مسئولیت پذیر نخواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از روانشناسی چرا این روزها زیاد عصبانی می شویم؟ را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 2182

به "از این خصوصیت همسرتان آسان نگذرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از این خصوصیت همسرتان آسان نگذرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید