از کوچ 120 خانوار از گیل زِور تا تحقق وعده های عملی نشده نمایندگان پیشین در شهرآباد

به گزارش سبزا، خبرگزاری خبرنگاران- در ملاقات نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی مردم 4 روستا به بیان مطالبات به جا مانده از سال های گذشته و حل مسائل موجود را خواهان شدند.

از کوچ 120 خانوار از گیل زِور تا تحقق وعده های عملی نشده نمایندگان پیشین در شهرآباد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، دکتر لطف اله سیاهکلی مرادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی به همراه بخشدار بشاریات و تنی چند از مسئولان شهرستان آبیک با مردم روستاهای شهرآباد، شهرستان، گیل زور و مامجین بخش بشاریات و مردم شهر قشلاق ملاقات کرد و و با مسائل، مطالبات و درخواست های آنها آشنا شد و قول مساعدت برای پیگیری و برطرف مسائل را به مردم داد و بعلاوه اعتباراتی برای بعضی از پروژه ها از محل دفتر نمایندگی خود اختصاص داد.

مهاجرت 120 خانوار از گیل زِور

میرزایی عضو شورای روستای گیل زِور گفت: پنج سال پیش پروژه آبیاری تحت فشار این روستا کلید خورده و در جلسه ای مقرر شده بود 2 ماهه پروژه به اتمام برسد و سه ماه بعد نخستین چک خودیاری مردم پرداخت شده و دولت هم 4 میلیار دتومان اعتبار اختصاص داده بود اما هنوز کار مردم لنگ مانده و به اتمام نرسیده است.

وی اضافه نمود: 120 خانوار روستای گیل زِور مهاجرت نموده اند و هر روز بر اندازه کوچ اهالی روستا اضافه نموده می گردد؛ احتیاج است زمین های پایین جاده الحاق به بافت گردد و مردم بتوانند ساخت و ساز نمایند.

میرزایی کمبود آب کشاورزی، نامناسب بودن شرایط کوچه ها، نبود خانه بهداشت را ازدیگر مسائل عنوان نمود که مسئولان قول دادند در اوایل سال آینده آسفالت کوچه ها و راستا آرامستان روستا، اجرای 210 هکتار از پروژه آبیاری تحت فشار، برق رسانی گلزار شهدا و ترانس پروژه آبیاری تحت فشار اجرایی می گردد که نماینده مجلس هم قول اختصاص 100 میلیون تومان از اعتبارات دفتر نمایندگی برای یاری به پروژه آبیاری تحت فشار را داد.

دِبی چاه آب شهرستان کم است

یکی از اهالی روستای شهرستان ضعیف بودن سرعت اینترنت، آسفالت کوچه ها و نبود فضای سبز و کمبود آب کشاورزی و عدم توان پرداخت پول شارژ چاه آب، سرقت، چراغ چشمک زن و قرار داشتن روستا و در حریم دامداری را از مسائل روستا ذکرکرد و مقرر شد مسئولان نسبت به مشخص حریم گاوداری و روستا، نصب چراغ چشمک زن، تبدیل سیم های برق روستا به کابل خودنگهدار با بیش از 200 میلیون تومان اعتبار به وسیله شرکت برق و پیگیری افزایش دبی چاه آب قول مساعد دادند که نماینده مجلس قول داد برای یاری به مسجد روستای یزبر، 100میلیون تومان اختصاص دهد.

شهرآباد احتیاجمند توجه ویژه است

صمد احمدی نماینده مردم روستای شهرآباد این روستا را محروم ترین روستای بخش بشاریات ذکر کرد و گفت: طی چندین سال گذشته نماینده های مختلفی آمدند و وعده دادند و رفتند و برای حل مسائل نتیجه ای نگرفتیم.

وی اضافه نمود: از نماینده مجلس درخواست می گردد دربرطرف مشکل آب کشاورزی و آب شرب، بازگرداند حدود 1000 هکتار از اراضی به اهالی از منابع طبیعی و آبخیزداری، برطرف کمبود امکانات و احداث پل تخریب شده روستا بر اثر وقوع سیلِ سال 98 و حفاری یک حلقه چاه نو تدبیر لازم را بیندیشند که نماینده مجلس و مسئولان برای پیگیری مسائل مطروحه به صورت تلفنی و حضوری مطالبی را بیان نموده و قول هایی دادند که می توان به اختصاص قیر رایگان برای آسفالت 4000 مترمربع آسفالت روستا و بهسازی و کف شکنی چاه آب روستا و تبدیل سیمهای برق روستا به کابل خودنگهدار تا 2 هفته آینده و انشعاب رایگان برق به آرامستان و اختصاص 100 میلیون تومان ا زاعتبار نماینده به مسجد برای سال آینده اشاره نمود.

دکتر سیاهکلی مرادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: با احیای کمیسیون برطرف تداخلات، اقدامات خوبی در بازگرداندن حق مردم از منابع طبیعی و آبخیزداری شده و به نفع مردم رأی هایی داده شده است.

وی اضافه نمود: مدافع حقوق مردم هستم و کوشش می کنیم حق مردم را از دولت بگیریم چرا که اگر ملک به مردم داده گردد احیا شده و اشتغال ایجاد می گردد اما زمانی که به دست دولت برسد بدون صاحب و بدون کاربرد می گردد.

آب مامجین هدر می رود

در روستای مامجین هم مردم تکمیل محوطه مسجد، آسفالت و سنگ فرش، برطرف شکستگی لوله های آب شرب در 2 نقطه روستا که سه ماه است به هدر می رود و کافی نبودن تسهیلات برای تکمیل مسکن محرومین را خواهان شدند که قول مساعدت از سوی مسئولان و نماینده مجلس داده شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1909

به "از کوچ 120 خانوار از گیل زِور تا تحقق وعده های عملی نشده نمایندگان پیشین در شهرآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از کوچ 120 خانوار از گیل زِور تا تحقق وعده های عملی نشده نمایندگان پیشین در شهرآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید